part 18

49 4 2
                                    

Keesokkannya..

Hye rin mengambil keputusan utk study dekat bilik rahsia exo... Dia seorang sahaja disitu... Tiba2 dia terdengar ada orang yg sedang menekan password...
Luhan masuk ke dalam bilik itu...

Luhan: apa kau buat sorang2 kat dlm ni?

Hye rin: study... Boringlah study dekat umah...

Luhan: kalau macam tu jom teman aku jalan2 ambil angin...

Luhan duduk disebelah hye rin...

Hye rin: malaslah...

Luhan: jomlah

Sambil membuat muka comelnya..

Hye rin: yela2

Luhan menarik tangan hye rin... Merek keluar daripada bilik itu..
....
Sungai han adalah destinasi mereka...

Luhan: jomlah naik basikal..

Hye rin: chinca?!

Luhan: jom.

Mereka mengayuh basikal masing2 sepanjang sungai han... Selepas 45 minit mengayuh... Mereka mengambil keputusan untuk duduk dipersisiran sungai.. Mereka duduk bersama2..

Luhan: so, hye rin can you accept me?

Hye rin: kenapa awak suka saya? Sejak bila?

Luhan: tipulah kalau saya x de perasaan kat awak masa  saya terpegang tangan awak waktu tu... Daripada waktu tu lagi aku mula dah ada perasaan  pada kau.. Tapi aku rasa mungkin boleh move on  waktu  kau... Tapi dari hari ke hari perasaan menyesal tu semakin kuat...

Hye rin tersenyum...

Luhan: apa senyum2? Orang dahlah malu nak luahkan perasaan ni...

Hye rin masih tersenyum...

Luhan: kenapa ada pape ke kat muka ni... Yg lawak sangat?

Hye rin: comel..

Dengan hye rin menutup mulutnya... Terlepas pulak..

Luhan: apa saya x dengar?

Luhan mendekatkan mukanya..

Hye rin: mana ada pape..

Luhan: ok fine..

Luhan kembali memandang persisiran sungai han itu.. Tiba2 dia merasakan ada kepala diatas bahunya.. Hye rin meletakkan kepalanya diatas bahu luhan... Luhan memegang tangan hye rin... Mereka memandang awan...
....keesokkannya....

hye rin bangun daripada tidurnya... dia mencapai phone... dia membuka line daripada group exo..

mesej dalam group:

chanyeol: korang tengah buat apa sekarang?

xiumin: boring...

chen: nothing..

baekhyun: asal?

chanyeol: jom keluar boring ah..

sehun: mana?

xiumin: bar?

DO: aik... exam dah nak dekat..

baekhyun: kalau macam tu kita g perpustakaan..

kai: perpustakaan?

chen:kita g library dekat hyundailah.. tu nenek aku punya library..nanti biar aku amik hye rin..

hye rin: gamsahamida hyung..

hye rin: gamsahamida hyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

chanyeol: jom ah..

kai: nenek pon neneklah..

xiumin: ramai orang x?

chen: hari ni aku tutup untuk kita je..

sehun: boek!

chen: nanti aku bagi maps... tunggu kat sana tau...

DO: ok..

luhan: arasso!

......

mereka semua sampai dihadapan perpustakaan itu... chen keluar daripada pintu perpustakaan itu bersama hye rin...

chanyeol: eh, cepatnya kau amik dia...

chen: aku dah amik dia awal dah takut korang sampai dulu nanti x de kunci pulak..

kai:dah2 jom kita masuk...

sehun: x sabar nak tengok dalam ni...

mereka masuk ke dalam... mereka meneliti hasil rekaan library itu... cantik... maklumlah nenek chen suka gaya moden... masing2 pergi untuk mencari buku yang ingin dibaca...

hye rin berjalan.. disebalik buku... perpustakaan ni besar.. so sunyi je.. hye rin sedang membelek2 buku2 disitu... tiba2 dia merasakan ada satu pelukan daripada belakang.. dia pusing.. ok dia kenal sape ... luhan...

hye rin: heyya! apa awak buat kat sini pergi cari bukulah...

luhan: x nak.. saya nak awak yang baca.. pastu awak bacakan untuk.. boleh..

hye rin: baca sendiri baru cepat pandai..

Luhan melentokkan kepalanya dibahu hye rin...

Hye rin: heyya luhan... Macam budak2lah...

Luhan: saya jadi macam ni pon sebab awak..

Luhan mencubit hidung hye rin... Mereka tersenyum..

Mereka tidak sedar yg mereka sedang diperhatikan.. Kai... Oo sekarang kai tahu yg telah.. Berlaku.. Cinta bertepuk sebelah tangan?.. Kai membiarkan mereka...

ADOPT (채택하다)|| KAIWhere stories live. Discover now