part 25

43 3 0
                                    

Mereka masih berada didalam villa kai...

Chanyeol: macam mana kau boleh kene tumbuk teruk macam ni?

Baekhyun: ah ah asal?

Suho: tadi aku jumpa hye rin aku bagitahu dia yg aku abang.. And x lama lepas tu aku kene serbu.. Gangster amik hye run.. Dan dia suruh anak2 buah dia pukul aku...

Chen: hye rin?! Apa jadi kat dia?!

Suho: aku x pasti... Tapi aku tengok hye run macam rela... Aku x rasa hye run boleh rela pergi dengan orang macam tu.. Mesti ada apa2 yg buat dia sampai macam tu... Ada apa2 berlaku x masa aku x de?

Semua ahli exo menundukkan mukanya.. Adakah sebab pergaduhan tu hye rin buat  macam ni?

Suho: hello? Exo? I'm asking you...

Sehun: hyung... Ni semua salah aku..

Suho: sehun?

Sehun: kitaorang bergaduh besar.. Dan puncanya aku...

Sehun menceritakan apa yg terjadi.. Daripada awak hingga akhir...
...
Suho: korang cakap ayah luhan nak jumpa dia waktu tu?

Baekhyun: ah ah.. Tapi cara dia nak ambik kasar sikit x macam biasa... Macam ada benda yg sangat penting...

Suho cuba mengingati apa yg telah berlaku malam itu... Dia cuba mengingati wajah lekaki yg mahu mengambil hye rin.. Yaa dia sudah ingat... Ayah luhan...

Suho: aku baru teringat... Gangster yg nak ambik hye run tu.. Ayah luhan...

Kai: x kanlah.. Apa dia nak buat dengan hye rin...

Xiumin: tapi aku ada terbaca dekat internet.. Ayah luhan adalah CEO syarikat peminjaman Wang terbesar dekat Korea... Maybe.. Ada berkenaan dengan hye rin..

Suho: aku rasa ... Ayah aku tahu lebih banyak tentang masa dulu...

Kai: kalau macam tu kita  tanya ayah kau jelah...

Xiumin: yaa.. Betul jugak tu... Senang sikit...

Suho:oklah kalau macam tu jom pergi syarikat ayah aku...

DO: chigem?

Suho: tengah hari sikitlah...

Chanyeol: arasso...
......
Mereka duduk dibilik mesyuarat ayah suho..

Ayah: so, kenapa semua datang ni?

Suho: appa , sebenarnya kitaorang nak tahu tentang zaman dulu saya dan hye rin.. Sebab sekarang hye rin kene tangkap dengan ayah luhan...

Ayah: ayah luhan?!

Kai: ahjussi tahu apa2 pasal dia?

Ayah: sebenarnya dulu.. Appa dengan omma suho dan hye rin ada buat perjanjian dengan dia.. Untuk menukarkan hye rin dengan 10 juta won...

Chanyeol: chinca?!

Ayah: yaa... At last appa dia x nak bagi hye rin dekat appa luhan so, that way appa dia bagi suho dengan ahjussi dan bagi hye rin dekat kawan ahjussi dekat China..

Baekhyun: that mean.. Yang ayah luhan tu memang cari hye rin dari dulu..

Chen: yaa. Betul tu...

Sehun: so, apa plan kita sekarang?

Suho: kita x boleh selamatkan hye rin lagi... Kita kene selamatkan luhan dulu... Sebab luhan lebih tahu pasal ayah dia daripada kita...

Baekhyun: betul tu...

Kai: so apa plan untuk selamat luhan?

Suho tersenyum..

Suho: tapi aku perlukan bantuan appa...

Dia memandang ayahnya...

Ayah: anything for you..

Semua memandang suho..

ADOPT (채택하다)|| KAIWhere stories live. Discover now