part 21

44 4 1
                                    

Luhan sampai didalam bilik ayahnya... Tetapi layanannya lain daripada selalu... Tiada kerusi untuknya... Ayah masuk...
Dia memandang ayahnya.. Tiba2 seorang lelaki berbadan sasa memukul kakinya dengan kayu besbol yg menyebabkan luhan melutut dihadapan ayahnya... Tangannya ditahan... Ayahnya memegang pistol... Ayah menundukkan muka untuk memandang luhan...

Seong mo: anakku... Kenapa buat macam ni? Ah?

Luhan memandang ayahnya dengan muka yg bengis.. Tanpa disedari satu tumbukkan hinggap dimuka luhan... Darah mula mengalir dari dalam mulutnya..... Ayahnya mencengkam pipi luhan...

Seong mo: bila aku cakap dengan kau... Kau jangan buat muka dengan aku!!

Luhan: apa yg kau nak?!

Seong mo: kau tanya aku? Kau tanya aku apa yg aku nak?!!

Ayahnya membaling fail hye rin dihadapan luhan...

Seong mo: aku nak dia!!

Luhan: jangan sentuh dia!! Jangan sentuh hye rin aku!!

Seong mo: hye rin kau?

Ayah ketawa terbahak bahak...

Seong mo: hye rin kau x lama lagi akan jadi milik aku!!

Luhan: no!! Please jangan apa2kan dia...

Seong mo: anakku... Luhan.. Kau sendiri tahukan apa nasibnya kalau lawan cakap ayah....

Ayah menampar pipi luhan... Luhan hanya mendiamkan diri dan menahan rasa sakitnya..

Seong mo: dah bawa dia masuk bilik dia! Kunci pintu! Dan jangan lupa letak semua pengawal pada setiap sudut! Jangan bagi dia keluar walaupun sekejap! Ambil semua phone yg dia ada!!Cepat sekarang!

Jin: arasso tuan!!!

Mereka menarik luhan keluar...

Luhan: jimin tolong saya..

Jimin: maaf tuan.. Tapi ni yg patut kami buat...

Jimin dan jungkook menolak luhan masuk ke dalam biliknya.. Mereka mengunci pintu bilik luhan.. Jimin dan jungkook ditugaskan untuk jaga pintu bilik luhan...

Luhan sandar dipintu... Dia menahan air matanya daripada jatuh.. Tetapi gagal... Dalam kepalanya hanya ada hye rin...
.....
Exo mengambil keputusan untuk berkumpul dibilik rahsia exo... Hye rin naik kereta kai... Hye rin mengambil keputusan untuk membeli air dahulu... Sementara ahli yg lain sudah sampai...

Xiumin: aku rasa x sedap hatilah... Mesti ada apa2 yg dh jadi.. Aku nak pergi umah dia..

Chen: hyung sabar sekejap.. Kita tunggu dulu...

Baekhyun: nk tunggu sampai bila lagi?! Suho x de! Luhan x de! Lepas ni sape pulak?!

Chanyeol: asal malang sangat nasib ni...

Sehun: hye rin..

Semua mata memandangnya..

Chanyeol: hyung..

Sehun: dia yg nasib malang dalam group ni! Korang semua tengok sebelum dia masuk group ni?! Ada ke group kita macam ni?! X de kan?

Semua terdiam mendengar apa yg dikatakan oleh sehun... Ada yg betul ada yg salah...

Tiba2 ada bunyi daripada pintu.. Tiada siapa yg sedar kehadiran hye rin disitu...

Baekhyun: hye rin..

Air yg dipegang hye rin terjatuh ke lantai... Hye rin keluar daripada bilik itu... Ok dia akan pergi kalau exo x nak dia...

Baekhyun: puas ke?! Aku tanya kau!! Puas ke  sehun?!

Baekhyun menarik kolar baju sehun.. Chanyeol menahan mereka...

Kai: memang group kita x seteruk didulu.. Tapi kita x happy macam ni sebab masing2 sedih dengar masalah luhan kene pindah!...Tapi kau tengok lepas dia datang...

Chen: group kita happy.. Dia adalah perempuan pertama yg dapat mengembirakan exo.. sehun...

Baekhyun: kalau dah takdirkan benda ni terjadi dia akan terjadi, sehun! sekarang apa kau nak buat?! Kau nak pujuk dia?! X yahlah sehun dah lambat!

DO: dah jangan gaduh... Korang rasa kalau suho ada sekarang ni.. Dia suka ke tengok kita macam ni?!

Semua terdiam..  Sesungguhnya mereka memerlukan suho sekarang... Mereka buntu...

Chen: dah biar aku suruh pengawal aku cari hye rin..

Xiumin: aku punya pengawal pon..

Kai: aku punya pon..
......
Hye rin duduk dibus stop sambil mengesat air matanya yg mengalir laju... Tiba2 ada seorang lelaki memhampirinya...

Jin: cik kim hye rin...

Hye rin memandang lelaki itu...

Hye rin: ye..

Jin: tuan saya nak jumpa dengan awak...

ADOPT (채택하다)|| KAIWhere stories live. Discover now