Waktu persekolahan sudah tamat... Semua pelajar mengemas barang masing2...
Sehun: suho, kau x nak balik ke?
Suho: korang baliklah dulu... Aku ada nak buat sesuatu yg penting ni..
Chanyeol: ok boss.. Jaga diri kau tu...
Sambil menepuk bahu suho... Mereka membawa hye rin pulang... Suho melihat kertas diatas meja.... Otaknya kering... Rancangan ingin membuat lagu istimewa untuk kawan kawannya... Dia menggaru kepakanya yg tidak gatal... Kertas itu bersepah dengan kertas yg diroyokkan...
30minit...
Suho mendapat idea... Dengan pantas dia membuat lagunya itu... Dia berasa sangat gembira untuk tunjukkan lagu itu kepada member exo...
.......
Keesokkannya...
Hye rin orang pertama yg masuk ke dalam kelas itu.. Dia mengambil keputusan untuk pergi ke kelas manakala exo sedang membincang sesuatu... Kelas itu terlalu bersepah... Lagipun hari ini dia bertugas untuk membersihkan kelas...Dia memungut semua sampah2 itu dan membuangnya... Dia melihat kertas2 yg bersepah diatas meja suho... Dia meyusun semuanya dan meletakkannya di satu tempat..
Hye rin: ah, cantik pon kelas ni...
Hye rin duduk di tempatnya dan mengeluarkan buku untuk mengulangkaji... Kedengaran suara exo riuh rendah diluar... Exo masuk ke dalam kelas.... Masing2 mengambil tempat duduk yg ditetapkan... Tetapi suho seperti sedang mencari sesuatu...
DO: kau kenapa suho? Cari apa?
Suho: hari ni sape yg bertugas?
Xiumin: hye rin...
Suho berdiri dihadapan hye rin...
Suho: kau ke yg kemas kelas ni?
Hye rin: ye aku yg kemas..
Suho: mana kertas atas meja aku?
Hye rin terdiam kerana dia terlupa dimana dia meletakkan kertas itu... Hye rin hanya menundukkan mukanya.... Tiba2 satu hentakkan kuat dimeja hye rin... Dan semua mata memandang mereka....
Suho: aku cakap dengan kau lah!
Hye rin tersentak dengan suara suho...
Suho: kau buang ke?!
Hye rin hanya diam tidak berkata dan menahan malu... Suho menghentak meja itu sekali lagi...
Suho: dahlah aku malas nak cakap dengan kau!!
Dengan pantas hye rin bangun dan keluar daripada kelas itu tanpa menghiraukan sesiapa... dia berlari keluar dan terduduk di tepi koridor... dia menangis teresak esak...
tiba2 ada seorang lelaki memberikan sapu tangan dihadapan mukanya... dia memandang lelaki itu... KAI... kai duduk disebelahnya...
kai: hye rin. kau x boleh nangis macam ni... suho memang macam tu bile barang dia hilang kitaorang memang dah faham sangat perangai dia.. mungkin barang tu penting untuk dia... x pelah lain kali jangan buat lagi eh... nak kemas boleh tapi jangan alihkan barang lagi lagi barang suho... dah dah jangan nangis macam ni lagi...
sambil tangan mengusap bahu hye rin...
....
suho masih mencari cari lagunya... pada exo suho x sepatutnya marah akan hye rin sampai teruk macam tu... pada mereka benda tu biasa je.. tapi hanya suho yang tahu betapa istimewanya lagu tu padanya...
suho membuka lockernya... dia terkejut apabla dia melihat lagu itu tersusun dia dalam locker... hatinya mula menjadi serba salah... dengan pantas dia keluar daripada kelas untuk mencari hye rin... titapi apa yang diduganya x sama seperti apa yang diharakan... dia terkejut melihat kai san hye rin di koridor... dia terus meninggalkan mereka...
<kai dah pujuk buat apa aku nak pujuk lagi...> suho..
dia masuk ke dalam kelas..