Vi gick hem till mig och Jessie fråga mig om vem jag tyckte va snyggast, sötast, snällast, tuffast o om vem som jag trodde skulle vara bäst i sängen. Dem två första kunde jag inte bestämma mig, och på dem andra skyllde jag på att jag knappt känner killarna. Det är ju sant, men hur kan jag tänka så mycket på honom, dem, eller ja båda två. Och vad det gäller den sista hade jag ingen anning, jag är fortfarande oskuld och har inte ens fyllt 15 än. Vi kom in i mitt hus och jag kunde varken hitta mamma, pappa elr Daniel.Fast jag hittade en lapp på mat bordet.
'Gick o handla för middagen hos farmor med pappa, daniel är med några kompisar. Ring mig när du ser //mamma ♡'
jag tog upp telefonen och ringde. "hej gumman!" "hej mamma, måste jag följa med på middan jag ska ut med några kompisar!" "nä då! Ja så kul! Men vi kommer tillbaka vid 15.00 imon, vi tänkte sova-" "okej tack!! Älskar dig! Ses!" jag la på o jessie såg på mig med höjda ögonbryn. "schyst.." sa hon. Vi satte på oss klänningar och smink. Vi hade båda korta klänningar o högklackar. Jag hade ett mörk grå klänning över knänen o med två tjocka rosa ränder som gick över nedre delen av klänningen. Jessie hade en ljus rosa klänning som var lite längre där bak. Vi hade inte sminkat oss så jätte mycket, bara eyliner, maskara o puder. Klockan gick o vi hade inget o göra. "klockan är bara feeem!" klaga jessie. Jag suckade med henne åt den tidiga tiden. Men hon sken upp o sa "jag vet!! Be dem att komma hit nu!! Alla! Till o med oscar!! Nu!" " Jag vet inte..."sa jag "vem har du mest kontakt med felix eller omar? Vem ska vi ringa?" sa hon och tog min mobil. "omar, eller-" "försent!" sa hon o ringde. Hon satte på högtalaren och jag hörde att det ringde. Jag försökte ta mobilen ifrån henne, men jag kunde inte nå den, Jessie var längre än mig. "Ha ha! Du kan inte nå den!" sa hon som ett litet barn o lipa. Jag tittade surt mot henne och backa några steg och tacklade henne. Hon tappa balansen o tappa mobilen. Jag slände mig åt sidan för att fånga den men missa. "Hallå?" hördes omars röst genom min mobil samtidigt som jag, mobilen och jessie dunsade ner i golvet. "Hallå?? Va hände?" sa omars röst. "äh, inget vi ramla i golvet, båda Två, tack vare någon" sa jessie till mobilen o ställde sig upp. "vi har tråkigt, o vi vill, eller undrar om ni kan komma hit nu, o så går vi till festen sen?" "visst""ta med oscar. Och ogge!!" "okej" "ses" och jessie la på med ett leende på läpparna och kollade ner på mig, jag satt på golvet med em sur blick på henne. "inte snällt!" sa jag o lipa åt henne. En kvart senare hörde vi motorer utanför mitt hus. Jag o Jessie sprang till fönstret o såg fyra mopar som parkerade. Jessie sprang till dörren med mig tätt i hälarna o väntade på att dem skulle ringa på. Vi hörde att dem knacka och jag sträckte mig efter handtaget. "aj! Va gjorde du så för?" sa jag när jessie slagit mig på handen. Hon satte pekfingret framför munen o sa tyst "shh! Skrik inte! Vi kan inte öppna på direkten! Gå o hämta en glasflaska nu! Gågå!" "va? Varför?" "Gå!" sa hon lite högre. "visst visst, jag går"
*omars perspektiv*
gud va lång tid det tar! Ska dem inte öppna snart. Dörren flög upp fast det var inte Bella som stod i dörren. Det var Jessie. "Hej!" sa hon med blicken fäst på oscar. "um, hej" sa han. "kom in!" vi trängde in oss i den trånga hallen och hängde av våra jackor. "var är Bella?" frågade Felix." hon är o hämtar en glass flaska. Kom!" sa jessie och gick till några dörrar, gick in i den längst bort och satte sig på sängen som fanns där. Det var ett fint rum. Gulligt inrätt. "sätt er på golvet" befall hon. "stanna" sa hon och gick ut ur rummet. Vi satt kvar på golvet med förrvirade blickar. "hon e ju skit snygg! Vad heter hon?" fråga oscar. "Jessie" mumlade jag.
*Bellas perspektiv*
glasflaska, glasflaska, var har vi glasflaskor. "Bella?" ropa jessie. "Här!" ropa jag tillbaka. "kan jag ta en pet flaska istället?" frågade jag henne när hon kom till dörr öppningen. "Nej! Absolut inte! Glasflaska!" "men jag hittar ingen!" gnällde jag. " vem är snyggast, felix eller omar? " "va?" "svara! 1,2,3, nu!" "Felix, eller-" "försent! Åh titta en glas flaska! Kom nu!" sa hon och tog en fram en glasflaska från ingenstans o gick där i från med glada steg. Jag sucka o följde efter. Vi gick in i mitt rum och fyra killar satt imitten på golvet. "varför sitter ni på golvet? " fråga jag. "kort historia, jag bad dem!" hon satte sig bredvid en kille som måste vara oscar, jag satte mig bredvid henne med felix o omar framför mig och en annan kille bredvid mig som måste vara Ogge. " Vi ska köra flaskan. Vem vill börja?" frågade Jessie, ingen svara. "okej jag börjar" sucka hon och snurrade flaskan. Tillslut stanna den och alla vände sin blickar till den personen.
YOU ARE READING
You have my word (TFC)
FanfictionNär Isabella blir vän med pojkbandet The Fooo så får hon mer uppvaktning än hon önskat och drars där med mellan två av bandets medlemmar. På hennes egen födelsedags fest blir det alldeles för intensivt med dem två killarna, så hon flyr, från hennes...