Dagen gick och nästa kom tills det var dagen före min födelsedag, nyårsafton. Jag hade varit hemma i nästan fem dagar i rad och jag måste ut. Eller det hade iallafall mamma, pappa och Daniel sagt. Jag gick ut ur mitt rum för attväta frukost. Daniel satt redan vid bordet. Jag satte mig mitt emot honom och åt min frukost. "så mamma o pappa...?" sa jag försiktigt. Han skakade på huvudet och sa "ne, tyvärr dem kan inte. Men vi kan fira tillsammans" "ja! Det skulle vara jätte kul, men Jessie vill fira mig inatt." sa jag "du borde komma! Ta med dig några av dina kompisar vetja" Daniel nickade och log. Vi åt upp och pratade lite om lite vad som helst, vad som poppade in i våra huvuden. Daniel var som en bästa vän fast familj som jag kunde berätta allt om. Så jag berättade om Felix som vi bor granne med, om Omar, om festen och om det som hände på bussen. Det var skönt att bara säga mina tankar och allt om det som hände i lilla detalj för någon. "Oj, men du är väl okej nu?" sa Daniel när jag hade berättat färdigt. Jag nickade o sa "men vad tycker du? Vad ska jag göra?" Han tänkte efter fast svara sedan "jag tycker du borde ge den där Omar en till chans, inte Felix för han kom inte ens och försökte förklara" jag tänkte på första dan jag hade låst in mig i huset och hur någon hade knackat på dörren nästan hela tiden. "men han kanske kom förbi, kommer du ihåg när någon knackade på dörren hela tiden för någon dag sen?" sa jag fundersamt. "Ja jag tycker Omar iallafall. Fast du kan ju också ge Felix en chans. Om du tycket mer om honom" sa Daniel och blinka. "men-" "du får välja, vem var rätt? Hur känns det i magen när du var med Felix?" Avbröt Daniel. Jag tänkte efter "som fjärilar" log jag. "Men med Omar...?" "då är det som ett galet zoo." suckade jag. "där har du svaret, nu orkar jag inte prata mer tjej prat med dig. Sorry syrran" sa Daniel och försvann till sitt rum. Jag stod kvar där och tänkte. Timmarna gick och vi skulle vara hos Jessie kl 22.00. Nu var den nio och valde mellan två klänningar. En blod röd eller en turkos. Jag kunde inte bestämma mig så jag duschade och lockade håret så länge. Sedan så sminkade jag mig och valde till sist den turkosa med ett litet hjärtformat halsband. Sedan så gick jag och Daniel. Men när vi kom fram gav Daniel mig en kram och gick en bit bort för att möta sina vänner. Jag gick in och det var ganska hög musik. Men det har ingen där, än. Jag fortsatte in till köket och hittade Jessie ställa fram små muggar. Hon hade en jätte fin svart klänning. "allvarligt? öl?" sa jag. Hon tittade upp på mig "jag har ingen nu men om jag känner folk så kommer det. Jag är lite orolig jag har aldrig druckit. Jag var glad att vi slapp det på förra festen" sa Jessie. "förresten grattis i förskott!" fnittrade hon och kramade mig. Jag log i kramen, men sedan sa hon "gästerna kommer om 15 minuter så hjälp mig!" sa Jessie och jag hjälpte henne ställa fram snacks och muggar. Sedan så började folk komma och vissa grattade mig som jag kände igen och andra bara struntade i mig. Vilket som var helt okej. Jag stod vid dörr öppning och släppte in en liten grupp folk som kom in varrana minut. Huset började bli fullt och Jessie hade rätt, folk hade tagit med sig alkohol. Tänk om jag behöver dricka? Det gör nog inget... Någon knacka på dörren och jag öppnade. Mitt hjärta slog en volt. Omar.
BẠN ĐANG ĐỌC
You have my word (TFC)
FanfictionNär Isabella blir vän med pojkbandet The Fooo så får hon mer uppvaktning än hon önskat och drars där med mellan två av bandets medlemmar. På hennes egen födelsedags fest blir det alldeles för intensivt med dem två killarna, så hon flyr, från hennes...