Kapitel 10

76 2 0
                                    

Jag kände en viss lättnad som jag inte ville känna. Jag suckade och gick upp till mitt rum. Jag la mig på sängen och lät tårarna rinna. Det enda problemet var att det inte kom några tårar. Jag kände mig alldeles tom av sorg men samtidigt visste jag att jag var full av sorg. Det hade liksom bildats en propp. Så jag låg bara ner och stirrade upp i taket. Jag hörde Jessie komma in och sa något. Men jag hörde inte. Hon gick ut ur mitt rum och ljuset försvann plötsligt från fönstret och jag brydde mig inte om att tända lampan. Sedan kom mamma in och jag blundade. Hon sa något och pussade mig på pannan och gick ut. Till slut somnade jag. Jag drömde om Omar. Jag var tillbaka när han kysste mig. Jag ville ha mer. Men något var fel. Jag ville inte längre ha mer. Jag slet mig loss. Jag kysser Felix. Jordgubb. Jag vill ha- nej jag vill inte! Jag försöker skrika men jag är fast.  I... Eller jag hålls fast av... Pedofilen... Jag skriker, på hjälp, men ingen lyfter ens blicken. Jag försöker springa men snubblar. Jag blundar. Jag slår upp ögonen och flyger upp ur sängen. Jag flåsar och känner att jag är svettig. Jag ställer mig upp och försöker lugna ner mig. Jag bestämmer mig för att ta en kall dush. När jag dushat slänger jag på mig ett par mys kläder. Jag går ner till köket och rostar ett par mackor. Idag ska jag ta det lugnt. Inte svara i mobilen eller öppna dörren. Bara läsa och se på film. Jag äter min frukost snabbt och städar undan efter mig. Jag ser på klockan och den är 12.22. Hur mycket sov jag entligen? Jag gick upp till mitt rum och myste ner mig i sängen med min dator i famnen. Jag valde en av mina favorit filmer på netflix,  fast bytte film innan den knappt hade börjat när jag kom på att det var en kärleks film. Jag suckade och satte på en annan. Vilket som också hade  något romans i sig så jag satte på en komedi film istället. Efter en stund knackade någon på dörren och jag pausade filmen. "kom in" sa jag. Daniel kom in. "Va vill du ha?" frågade Daniel med sin mörka röst. "va? Till vad?" sa jag oförstående. "Din födelsedag! Du fyller ju år snart" sa Daniel. "juste" sa jag. Jag hade ingen anning vad jag ville ha. Jag fyller ju år den 1:a Januari. Det är om bara några dagar. " Det vanliga, pengar, present kort osv" sa jag och gav honom en slängpuss. Han skrattade lite "okej,  jag ska gå nu så du kan fortsätta mysa" sa Daniel och öppna dörren. "var är mamma och pappa?" frågade jag. "Jobbet" suckade Daniel. Dem jobbade nästan hela tiden. Dagen gick och inget hände. Någon ringde mig och knackade på dörren men jag struntade i det. Nästa dag kom och Jessie hade ringt var femte minut och till sist svara jag för att jag började tröttna min ringsignal. "tack! Nu måste jag byta ringsignal tack vare dig! Jag tyckte om min ringsignal!" sa jag i luren. "Orka, men vad är din ursäkt för inte svarat på mobilen? Eller vet du va? Jag orkar inte höra.I alla fall, jag ringde för att du fyller år om 3 dagar och jag tänkte att istället för att fira dig på kvällen den 1:a, så firar vi dig vid midnatt på nyår! Det blir väll mysigt? Jag har redan kollat och vi kan ha festen hos mig" sa Jessie stolt. Hon älskade fester. Både att fixa och gå på. Vi pratade lite om vad vi skulle göra, vilka vi skulle bjuda, musik och allt annat som fanns att prata om. Till slut la vi på och vi hade nästan planerat festen i minsta lilla detalj. Vi, eller Jessie bestämde sig för att bjuda killarna. Vilket som var helt... Okej för mig. Jag behöver ju inte prata med dem... Jag hoppas att jag kommer komma ihåg den där födelsedagen länge.

You have my word (TFC)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang