Men mer han vi inte för någon irriterande skulle såklart ringa mig. Vi öppnade våra ögon och släppte varran och vi suckade, av både iritation men också av belåtenhet. Jag gled sakta ut i hans famn och svara. "hallå?" sa jag. "hej var är ni?" hörde jag Jessies röst. "juste, um vi är på väg ses om 20 minuter." sa jag och gick mot Omars moppe. Jag la på och vinkade till Omar att komma. jag satte mig bakom honom och vi körde iväg. Den här gången skrek jag inte när han svängde, jag var för glad för att kunna vara rädd. När vi kom fram klev vi av moppen och möte resten av bandet och Jessie. Det var ett stort fint höghus med många fönster. Vi gick in och tog hissen upp till någon våning som kändes som en evighet. Till slut stannade hissen och den sa "våning 11" med en kvinlig robot röst. Vi klev ut hissen och in i lägenheten. Den var gigantisk, fast kändes mindre för att det var fullt med tonåringar. Vi fortsatte in och lägenheten hade väldigt många fönster. I dem olika stora rummen var det som violet ljus. Det var lite jobbigt för ögonen fast dem vande sig snabbt samtigt som den höga musiken dunkade i hela kroppen. Vi hittade en soffa och två fötöljer runt ett litete soffbord och vi satte oss. Ogge o Omar i soffan och Felix och Oscar i fåtöljerna. Jessie stod fortfarande upp och vinkade till mig att komma innan jag satte mig. Jag såg hennes mun röra sig men jag hörde inget, bara musiken som fortsatte dunka. Jag satte min hand vid mitt ena öra för att visa att jag inte hörde. Jessie la en hand på min axel och böjde sig fram till mitt öra. "SKA VI GÅ OCH HÄMTA NÅGOT OCH DRICKA?" skrek hon i mitt öra lite för högt och jag ryckte till men nickade. Vi tecknade att vi skulle hämta något och dricka.
Vi trängde oss förbi folk och kom till ett rum där röda muggar fanns och en stor öl bunke. "vem ska du välja?" frågade Jessie halv högt eftersom musken var mycket lägre här inne. "Jag vet inte" sa jag och gick fram till bordet där plast muggarna stod tog en och fyllde den med öl. "kysste du Omar?" frågade hon. "Mm" mumlade jag och rodna svagt. " vad den bra? Kyssen?" frågade hon o blinka med ena ögat. Jag rodnade ännu mer och sa "Asså-" "eller vilken var bäst? Omars kyss eller Felix?" avbröt hon mig. Jag öppnade munnen men hon avbröt mig igen. "Var exakt kysste han dig?". Jag berättade hur han hade tagit mig till berget och hur jag hade hamnat i hans famn, hur han smakade choklad och hur Jessie hade stört oss. "Förlåt" sa hon "men hur 'smakade' felix?" "Jordgubb på något sett" sa jag och tänkte efter. Vi fortsatte fylla muggarna tills vi hade sex stycken. "så jordgubb eller choklad? Felix eller Omar? Vem vill du ha?" sa hon och tog tre av muggarna och jag tog tre. Vi började gå och jag tänkte efter. Men när vi kom fram till bordet var dem inte där.
Vi satte muggarna på bordet och såg oss omkring. Var va dem? Hade vi gått till fel bord? Vi gick och letade efter dem. Kunde dem har dumpat oss och bara stuckit? Nej, det skulle dem aldrig göra. Jag började bli orolig nu. Vi började små springa lite som ledde till att vi krockade med några 17-18 åriga killar. Vi mumlade förlåt som antagligen inte hördes och gick där ifrån. Men en av killarna stoppade oss och viskade i mitt öra "vill inte du och din kompis stanna lite med oss?" Han sa det på ett obehagligt äckligt sett som fick mig att rysa i hela kroppen och jag ryggade instinktivt tillbaka. Det fick honom att flina ett stort pedo flin. Jag ryste ännu en gång men stod stilla den här gången. Han gick sakta mot mig och jag kunde inte röra mig. Jag var som fast fryst på stället. Alla min instinkter sa åt mig att gå, göm dig, gör vad som helst! Låt honom inte komma närmre! Men jag kunde inte göra något. Och då helt plötsligt tog någon tag i min arm.
YOU ARE READING
You have my word (TFC)
FanfictionNär Isabella blir vän med pojkbandet The Fooo så får hon mer uppvaktning än hon önskat och drars där med mellan två av bandets medlemmar. På hennes egen födelsedags fest blir det alldeles för intensivt med dem två killarna, så hon flyr, från hennes...