Alla förutom jag. Jag såg fortfarande ner på flaskan. Som pekade, självklart om inte annars, på mig. "sanning eller konka?" sa jessie med ett flin på läpparna. "sanning" svarade jag bara för att vara på den säkra sidan. Jessies flin blev större och hon öppnade munnen. "neej! Konka! Konka!" sa jag utan att tänka mig för. Och jessis flin blev, konstigt nog, ännu bredare. Jag ångrade mig. Jag öppnade munnen men hon hann före. "tyvärr du kan inte ändra dig!" sa hon o lipa mot mig. Jag stängde munnen, för jag hade bara och vänta det jobbigaste. Så var jessie. Hon tog vara på stunderna, jobbiga eller bra, annars var hon... Inte jessie. "Kyss..." sa hon och drog ut på ordet med ögonen fästa på mig. Omars och Felix ögon var fästa på jessis mun. I förväntan att deras namn skulle sägas.
"Felix" sa jessie enkelt.
Jag kände hur jag började rodna svagt. Jag såg på felix som såg väldigt upprymd ut, och omar såg, ja väldigt besviken ut. "imitten av cirkeln nu! Minst 7 sekunder" sa jessie glatt. Jag tyckte synd om omar. Han skulle behöva se på. Han satt ju precis bredvid felix. Men jag kunde inte undgå från att undra hur felixs läppar skulle smaka. Jag hade aldrig kysst någon på riktigt. Bara i pussats, i dagis o lågstadiet. Felix flyttade fram och jag gjorde jag med. Jag såg in i hans fina ögon o kände hur jag började rodna ännu mer. Vi böjde oss framåt o våra läppar vara bara någon millimeter. Felix väntade, nog på att jag skulle göra första steget. Så jag sträckte mig fram lite till, stängde ögonen o möttes av hans mjuka läppar. Han masserade mjukt mina läppar och smakade jordgubb på något sett o jag ville bara ha mer. I bakgrunden hörde jag Jessie räkna "3,4,5,6" nej det är snart slut jag vill ha mer, mer tid. Mer tid att massera felix läppar. Det kändes som det bara va jag o Felix. Felix och jag. Inget annat existerade. Ingen annan existerande. Bara hans läppar som masserade mina och en söt jordgubbs smak. Och då visste jag vem jag skulle välja. "7" sa jessis röst och jag var tillbaka på jorden. Jag öppnade ögonen, och mina läppar slutade röra sig. Jag satte mig på min plats igen och mina läppar saknade redan värmen av hans. Jag såg på honom och såg att han slickade sig om läpparna, som om att få varje spår kvar av kyssen. Han log charmigt mot mig och blinkade mot mig.
*omars perspektiv*
varför sa inte Jessie mitt namn?! Jag ville ha den där kyssen. Jag såg felix blinka mot Bella och hon fnittrade till och rodna. Felix får alltid tjejerna. Men hon var så vacker när hon rodna. Varför sa jessie inte mitt namn? Vi fortsatte köra. Bella snurrade flaskan så att den hamnade på oscar. Han tog konsekvens, och fick kyssa Jessie i 10 sekunder, fast dem höll på i 15 innan vi avbröt dem. Vi körde flera gånger och klockan gick. Oscar flörtade med Jessie lite då och då så att hon började fnittra lite, och felix med Bella. Det var orättvist! Varför ska felix alltid få tjejen? Jag försökte få ögon kontakt med Bella men det gick inte. Jag kolla surt på Felix. Kunde han inte bara låta mig få henne? Han kan få vem han vill än-" Omar? Hallå?" "va?" sa jag. "sanning eller konsekvens?" sa oscar. Jag såg på bella och fick äntligen ögonkontakt med henne. Hennes vackra ögon. "konsekvens" sa jag. Oscar såg från mig till Bella o mumlade något till Jessie som nästan satt på honom. "okej, du får sju minuter i himlen med Bella!" sa han. "eh.." sa jag, jag såg på bella för att kontrollera om det va okej o hon ryckte på axlarna som ett 'okej'. Felix där emot såg väldigt fustrerad ut. Jag o Bella ställde sig. "oj! Skit! Hörni klockan e redan 21.40! Vi borde gå nu!" sa jessie. Felix såg väldigt belåten åt.
Men jag då?
YOU ARE READING
You have my word (TFC)
FanfictionNär Isabella blir vän med pojkbandet The Fooo så får hon mer uppvaktning än hon önskat och drars där med mellan två av bandets medlemmar. På hennes egen födelsedags fest blir det alldeles för intensivt med dem två killarna, så hon flyr, från hennes...