Jag undrade om jag hade inbillat alltihop, men jag var så säker!
Jag bestämde mig för att strunta i det och hoppade ut ur bussen. Jag såg den åka iväg och försvinna sakta i kol mörkret. Jag vände mig till Jessie som såg alldeles nyvaken ut, och det var hon antagligen. "Så, vilket håll?" Så jag till henne. Hon blinkade till. "Jag trodde du visste vart vi ska! Du så ju att vi skulle av här! Varför sa du det?" Frågade hon mig surt. Jag skruvade på mig. "Jag trodde fel, förlåt" så jag, och undrade varför sa jag inte sanningen? Aja, det fick vara. Jessie såg en aning lugnare ut. "Jag förstår, jag vet inte ens var som e höger och vad som är väster" sa hon och log sömnigt mot mig. Jag såg mig omkring. Snö, villa, villa och, vänta, jag känner igen det där huset! Jag tittade på väg skylten. 'Lingon vägen 5' (påhittat) Jag bor på lingon vägen 21! "Jessie!!" Skrek jag ändå. jag nästan. Hon ryckte till. "Vad? Jag står precis bredvid dig du behöver inte skrikaA" sa hon samtidigt som hon gäspa. "Vi är på Min gata! Min gata!!" Så jag och hoppade upp och ner. Kanske vaknade till. "Va? Men vad väntar du på?? Visa vägen!" Så hon och tittade sig ivrigt omkring. Jag nickade och började springa åt ett håll. Det var svårt att springa så snabbt när det fanns så mycket snö. Men till slut såg jag huset. Jag började springa ännu snabbare.
Äntligen kom jag fram till dörren. Jag kände för att krama den, men avstod. Jag låste upp och sprang in. Kort där efter hörde jag Jessie öppna dörren och såg henne komma in. Jag log. Värme. Hemma. Vi gick upp till mitt rum och slängde oss direkt på sängen, i smink, i fest kläder allt. Vi orkade inte ens dra täcket över oss. Vi var alldeles för utmattade.
*nästa morgon*
Jag vaknade ur min dröm men hade fortfarande ögonen stängda. Nej, snälla låt mig få sova, låt mig få fortsätta drömma. Jag vände på mig och försökte somna om. Men det gick inte. Jag började bli torr i halsen och munnen. Min mage kurra och jag gav upp. Jag klev ut ur sängen och såg Jessie fortfarande sova. Hennes smink hade smetat ut sig över hela hennes ansikte men också på mitt täcke som hon låg på. Jag gick till badrummet och såg mig i spegeln. Jag såg precis ut som Jessie, smink utsmetat över hela ansiktet. Jag tvättade bort det och tog en snabb dush. När jag kom ut ur dushen gick jag till mitt rum och satte på mig en par nya rena trosor och bh. Jag drog på mig ett par mjukis skorts och ett linne. Jag hörde någon snarka till, och såg Jessie ligga tvärs över sängen. Jag fnittrade åt henne och sprang ner i köket. Jag hämtade en liten plast mugg som vi hade och fyllde med kallt vatten till hälften. Jag sprang upp till mitt rum samtidigt som jag flinade med hela ansiktet. Jag började smyga när jag kom in till mitt rum för att inte väcka Jessie. När jag kom fram till sängen smakade jag lite på vattnet. Direkt när vattnet rörde mina tänder började dem 'frysa'. Jag flinade ännu större och höll glaset över Jessies ansikte. Jag höll det på sneden. Det var bara en decimeter ifrån hennes ansikte. Jag tvekade fast vände glaset upp och ner i nästa sekund. Jag backade undan från Jessie och började gapskratta av hennes ansikt uttryck. Jessie såg ut som en dränkt katt. Eller som en väldigt, väldigt förvirrad och arg dränkt katt rättare sagt. Om blickar kunde döda så skulle inte jag stå här nu och gap skratta åt Jessie. Hon stirrade på mig en stund innan hon flög upp ur sängen med en kudde i handen och kastade på mig. Jag som fortfarande skrattade var helt o beredd och fick kudden nästan i munnen. Jag sprang till vardags rummet med Jessie efter mig. Plötsligt hörde jag någon plinga på dörren. Och flydde dit. Jag öppnade snabbt dörren samtidigt som jag fortfarande skrattade, fast inte lika mycket därför jag flåsade samtidigt. När jag öppnade dörren slutade jag le, skratta, flåsa. Jag bara stöd där med inget uttryck alls. Sedan smällde jag igen dörren. Jesse sprang fram till mig. "Vem var det?" Flåsade hon. "Omar"
YOU ARE READING
You have my word (TFC)
FanfictionNär Isabella blir vän med pojkbandet The Fooo så får hon mer uppvaktning än hon önskat och drars där med mellan två av bandets medlemmar. På hennes egen födelsedags fest blir det alldeles för intensivt med dem två killarna, så hon flyr, från hennes...