Kapitel 2

93 4 0
                                    

Felix?" Sa jag. Jessie kolla från felix till mig, o från mig till felix med stora ögon. "va gör du här?" fråga jag. "em... jag tar foton med din kompis och är ute på stan med Omar" sa han "vänta är DU felix...Felix... jessie vad hette han i efternamn?" sa jag "Sandman, Felix sandman" hann felix svara före Jessie. "Är det tjejen som du pratade om?" försökte omar viska till felix utan att jag hörde. Men hann misslycka. "Pratade du om mig? Va sa du?" sa jag med ett flin på läpparna och försökte se gullig ut. "eh..inget speciellt" sa han och klia sig i nacken. Omar log o svara i hans ställe " han sa, jag citerar, 'Hon är så vacker, det känns som man kan glömma världen när man ser in i hennes ögon'" sa Omar och försökte härma Felix. Felix såg surt på omar och tittade ursäktande på mig men jag log mot honom. "Och jag förstår vad han menar! Du har verkligen fiiina ögon!" sa omar och hoppade imellan mig och felix och såg in i mina ögon.

Jag backade lite eftersom han blev lite för nära mitt ansikte fast precis så försökte felix putta omar åt sidan så han ramlade rakt på mig. "Oj! Förlåt!! Gick det bra?!?" hördr jag felix säga, fast jag såga bara omars ansikte någon centimeter från mitt, jag såg in i hans ögon, djupt, o han såg in mina. Fast bara efter några sekunder efter han låg platt på mig sa felix lite ängsligt "omar du behöver inte krossa henne..!" omar blinkadr till och mummlade ett förlåt till mig och reste sig upp.

*omars perspektiv*

felix hade rätt, hon är helt fantastisk. Jag såga att felix kollade surt på mig och sedan försiktigt på henne,  vad hette hon nu igen? "Vad heter du nu igen?" frågadr jag och ställde mig framför henne när hon borstadr av sina kläder med händerna. "Bella, eller Isabella, fast alla mina vänner kallar mig Bella." svara hon o log emot mig, jag blev helt varm i kroppen. "så, får jag kalla dig Bella?" "såklart du får, jag sa ju nyss det!" "betyder det att jag är din vän?" sa jag o flina. Hon låssades tänka efter svara sedan "så klart du!" aa hon o blinka med ena ögat. "bra, för vi i bandet, jag, felix, oscar o ogge tänkte gå på en fest i kväll, ni får gärna följa med" sa jag med ögonen fästa på Bella. "det skulle va jätte kul! vilken tid?" frågade bellas kompis. "kl tio, fast vi kan mötas halv tio hos någon av er?" frågade jag.

*Bellas perspektiv*

" vi kan mötas hos bella! Kommer alla killar dit? Till o med Oscar?" sa Jessie. "Ja, då!" sa omar. Felix stod bakom honom och tittade på sina fötter medans han bäntade på att vi skulle prata färdigt. "Bra då ses vi halv tio hos dig? Kan jag få ditt nummer så att du kan messa mig addresen?" sa omar. Han va väldigt rak på sak. Felix tittade upp på mig när jag gav omar mitt numer. "få jag din mobil?" sa jag till honom. "va varför?" sa felix "ge mig den bara" sa jag och höll fram min hand. Han gav den till mig och skrev mitt namn som 'Call me♡' Jag log mot honom och gav till baka mobilen. "Hejdå!" sa jag och gick.  när vi hade kommit en bit sa Jessie " du kan ju inte leka med dem så där! Du måste välja!" "va?" "ja du leker med dem! Felix ,omar, felix, omar, felix! Du måste  välja!! " sa hon. " gör jag?" hon nicka. "okej... Jag väljer.. Ehh.. Jag väljer ikväll!"

You have my word (TFC)Where stories live. Discover now