Jag gick iväg till Omar som höll upp ett par skridskor till mig. Jag log och tog imot dem. Vi satte oss på bänkarna medans Ogge pratade i telefon. Vi satte på oss skridskorna.
"Är du bra på att åka?" frågade Oscar mig och gick ut på isen med Jessie. Jag tittade upp från knytningen av mina skridskor och svara
"jag är väl okej" Jessie fnös fast sa inget.
"Omar suger på det iallafall, hoppas du kan lära honom." flinade oscar. Omar såg lite generad ut.
"Jag vet inte om Bella kan lära honom, hon kan inte lära någon, hon är för bra för det. Hon bara åker iväg och gör piruetter" fnös Jessie.
"Fast det var bara mot dig" försvarade jag. Omar såg lite skraj ut. "Lugn, jag ska inte åka iväg. Jag ska vara med dig" sa jag och ställde mig på isen. Jag räckte fram ena handen till Omar för att hjälp honom upp på isen. Jag log uppmuntrande och han tog den försiktigt.
*Felix perspektiv*
Jag la undan telefonen. Ville Bella träffa mig? Efter jag varit en skitstövel? Kanske skojade Ogge... Men han lät väldigt seriös. Jag går ändå. Jag tog en alvedon mot min huvudvärk och gick ut. Jag satte mig på min moppe och åkte iväg med full fart. Tillslut kom jag fram och parkerade min moppe vid dem andra mopparna som stod där. Jag gick lite närmare isen och såg Oscar och Ogge hjälpa Jessie att hålla balansen medans hon vinglade hela tiden. Sedan såg jag Omar och Bella åka förbi dem försiktigt. Bella åkte så graciöst vid Omar på sin sida som kunde åka, bara lite vingligare än hon. Hon var lite röd om kinderna och näsan pågrund av kylan. Hon är så vacker. Jag fortsatte gå, fast stannade igen när jag såg att deras händer var sammanflätade. Omars och Bellas händer, som ett par. Varför? Hade Omar haffat henne när hon var sur? Dem stannade på mitten av isen, Omar var vänd med ryggen mot mitt håll. Sedan Omar kysste hennes näsa snabbt och hon blinkade till. Hon log varmt och gav honom en snabb puss på munnen och då såg hon mig. Omar märkte det. Han vände sig om och man kunde se, ända här ifrån, att han spände alla muskler i hans kropp. Bella tog hans hand och sa något och han slappnade av en anning fast frågestatte hennes mening. Jag tog chansen och beställde snabbt ett par skridskor och sprang fram till skridskobanan. Jag satte mig på bänken och såg Bella åka fram till mig med Omar en bit bakom med bara hat i blicken som var fäst på mig. Hur kunde han hata mig? Jag vet att jag var jätte elak igår, men hata? Så där mycket som hans blick verkar visa? Vad hade jag gjort?
Mina tankar avbröts när Bellas raspiga röst sa "hej" mjukt. Det var då jag upptäckte alla blå märken hon hade försökt dölja. Hade jag gjort det? Nej?
"Hej, men herregud Bella vad har hänt?" sa jag försiktigt. Hon la sin hand över sin kind där hon hade ett blåmärke.
"Jag blev" sa hon fast avbröt sig själv "jag gick in i en stolpe...?" sa hon som en fråga. Jag skrattade försiktigt.
"Hur?" frågade jag.
"Det spelar ingen roll. Jag är glad att du kom" sa hon och log.
"Bella, jag vill bara säga att jag är så jävla ledsen för vad jag gjorde igår. Jag var skit full och hade ingen anning vad jag gjorde... Men det är ingen ursäkt, förlåt" sa jag och såg på henne med hundögon. Omar kom lite närmre och hon sa
"Det är okej, det gör inget. Vad som hänt har hänt, det finns inget att göra något åt det nu" sa hon till mig mig, men det kändes som hon sa det till Omar också på något sett. Hade jag missat något? Omar fortsatte stirra på mig med bara hat i blicken.
"Kom och åk med oss" sa Bella och Omar tog hennes hand, för att visa, hon var hans. Bella blinkade till och såg sedan irriterat på honom men lät handen ligga i hans. Omar drog med henne där ifrån och hon vinkade inbjudande mot mig. Sedan kom Ogge till mig och jag började sätta på mig skridskorna.
YOU ARE READING
You have my word (TFC)
FanfictionNär Isabella blir vän med pojkbandet The Fooo så får hon mer uppvaktning än hon önskat och drars där med mellan två av bandets medlemmar. På hennes egen födelsedags fest blir det alldeles för intensivt med dem två killarna, så hon flyr, från hennes...