Eve vardığımızda onları bize davet ettim.Zeynep ise
-Bence bize gidelim hem kurayı falanda hallederiz.Dedi
Olumlu anlamda başımı salladım.Kapıyı açan esma teyzeydi:
-Hoşgeldiniz.Bende sizi bekliyordum.Yemek hazır.
Karnım kurt gibi aç olsada nezaketen
-Ne zahmet ettiniz Esma teyze. dedim bana bakıp anlayışla gülümsedikten sonra bizi sofraya davet etti.
Sofraya oturur oturmaz tabağımda ne var ne yoksa mideye indirmeye başladım.Hafiften kafamı kaldırıp masadakilere baktığımda herkes şaşkın gözlerle bana bakıyordu.Ağzımın kenarlarını peçeteyle sildikten sonra sırtımı dikleştirip gülümsedim.Neredeyse daha kimse yemeye başlamamıştı.Biraz utansamda önümdeki yemekler daha çekiciydi biraz bekledikten sonra yemeye devam ettim.Bitirdiğimde
-Esma teyze herşey için teşekkür ederim. Enfesti.
-Afiyet olsun tatlım.
Gülümsedikten sonra ne kadar bilsemde lavabonun yerini sordum.Zeynepte yemeğini bitirdiği için bana eşlik etti.Yukarı çıktığımızda
-Hadi şu kuradaki isimleri halledelim
-Ya Zeynep bi şunu iyice anlatsana.
-Bak şimdi kura çekerken torbanın içinde benim ya da Ceyhunun adı olmayacak.Bizde otobüste yan yana oturabileceğiz.
-Ya Ceyhun istemezse
-Orasını bana bırak. Dedi ve göz kırptı gülmeye başladım.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
-Can!
Evet tek başına oturacak kişi Candı.Hafiften küfürler mırıldandığını duysam da gülümsedim.Sonuçta tek başıma oturup saatlerce sıkılmayacaktım.Bir dakika!Eğer Zeynepde Ceyhunla oturacaksa ben de mecburen Kuzeyle oturacağım.Of! Ne konuşabilirim ki Kuzeyle...Uyku dolu bir yolculuk beni bekliyor anlaşılan.
-Ceyhun borcunu ödeme vakti geldi yolculukta benimle oturuyorsun.
Zeynep konuşmaya başladığında bütün gözler ona çevrildi.
-Ne borcu Zeynep.İşte sen Öyküyle bende Kuzeyle otururum.
-Öyküm. diye düzelttim bana bakıp güldü.
-Ya iddiayı ben kazandım istediğim birşeyi yapacaktın unuttunmu.Yoksa sözünü tutmayacak mısın?
Ceyhun sinsice gülümsedi ve
-O kadar şey arasından isteyecek bunumu buldun küçük hanım?
-Yolculuk boyunca seni sinir etmek çok eğlenceli olacak beyefendi.
İkisi arasındaki bu küçük atışmayı gülerek izliyordum.O sırada Kuzey yanıma geldi ve oturdu
-Anlaşılan bizde seninle yanyana oturacağız.
-Yolculuk boyunca seni sinir etmek çok eğlenceli olacak beyefendi. dedim Zeynepten alıntı yaparak ikimizde gülmeye başladık.
Can ise bu durumdan hiçde memnun görünmüyordu.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
-Tamam anne sizde kendinize dikkat edin.
Anneme ve babama birkez daha sarıldım.Alt tarafı 3 günlüğüne bir yere gidiyordum ve annem karalar bağlamıştı.Sabahtan beri yüzü bir kez gülmedi.
Onu daha fazla üzmemek adına otobüse gittim.Diğerleri çoktan yerleşmişlerdi koltuklara.Otobüs 2+1 di yani Can tek oturuyordu.Aslında yanına biri oturur ve canı o kadarda sıkılmaz diye düşünmüştüm ama anlaşılan onu sıkıcı bir yolculuk bekliyordu.Belki ikimiz yanyana otursak eskilerden konuşup vakit geçirebilirdik ama şans işte.
Zeynep cam kenarında oturuyor ve Ceyhuna birşeyler anlatıp duruyordu.Onu böyle mutlu görmek benide mutlu etmişti.Hemen arka koltukta Kuzey oturuyordu.Cam kenarındaydı kulağındada kulaklığı vardı.Yanına doğru gidip hafifçe omzuna dokundum.Kulaklığını çıkardı ve bana baktı
-Şey.. Cam kenarına ben otursam olurmu.
Dedim.Gülümsedi ve ayağa kalkıp geçmemi sağladı.
Açıkçası bu kadar çabuk pes etmesini beklemiyordum.
-Teşekkür ederim.
Tekrar gülümsedi ve kulaklığını taktı.Otobüs kalkışa geçmişti.Camdan annem ve babama bir kez daha el salladım.Annem kafasını öne eğmiş ağlıyordu.Of anne ne kadar duygusalsın.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Yola çıkalı bir saat oldu.Otobüsü Ceyhun ve Zeynepin gülme sesleri kaplıyordu.Can çoktan uykuya dalmıştı.Ben ise telefonda birşeyler yapıyordum.Kafamı hafifçe kaldırıp Kuzeye baktım.Müzik dinliyordu.Baktığımı fark etmiş olacakki bana bakıp gülümsedi.
-Uyuduğunu düşünmüştüm.
-Yolculuklarda pek uyuyamam.Canım sıkıldı.
Tekrar güldü ve
-Benimde.
-Ne tür müzik dinlersin.Hani otobüse bindiğimizden beri müzik dinliyorsun ya o yüzden sordum.
Kafasını iyice bana doğru çevirdi ve koltuğa yasladı.
-İstersen birlikte dinleyelim.
Kulaklığın bir ucunu bana uzattı.Bende kulağıma taktım.En sevdiğim grubun en sevdiğim şarkısı demek isterdim ama maalesef
-Türk sanat müziği.Ciddemi.Tamam iyi güzel ama hiç göstermiyorsun.
Ufak bir kahkaha attı ve bir anda şarkı değişti.Bu sefer sevdiğim gruplardan biri çalmaya başladı.Ona bakıp güldüm
-Sadece şakaydı genelde annemler dinler birarada otururken açmak için birkaç tane indirmiştim.
Güldüm ve müziği dinlemeye başladım.
"-Şey..Başımı omzuna koyabilirmiyim?
-T.t..tabi
Başımı omzuna koyduktan sonra uzun bir süre müzik dinledik.
-Müzik zevkine bayıldım doğrusu.
Bana bakıp gülümsedi.Gözlerinden samimiyet akıyordu adeta
-Gülmek sana çok yakışıyor Kuzey.
Bana şaşkınca baktı...
-İyiki seni tanımışım.
-Bende seni.
Gülümsedim ve ona sarılıp yanağına bir öpücük kondurdum."
-Kızııım!Hadi kalkın geldik.
Zeynepin sesiyle irkildim.Hafifçe gözlerimi araladım.Ardından tamamen açıp etrafıma baktım.Evet gerçekten Kuzeyin omzunda yatıyordum.İkimizde uyumuştuk.Müzik hala devam ediyordu.
-Rüyaymış.
-Efendim?
Zeynepe bakıp gülümsedim.
-Yok birşey.Hadi bir an önce otele gidelim.
-Kuzey hadi kalk!
Zeynepin Kuzeyi kaldırma çabaları devam ediyordu ben ise geçmek için Kuzeyin kalkmasını bekliyordum.İşte ben buyum.Sadece rüyalarında dürüst olabilen pısırığın teki.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yarın Olacak
Teen FictionGençlikte günler kısa;yıllar uzundur oysa benim gibi birinin ne kadar uzun yılları olabilir ki... Tamamen umutsuzluğa kapılmıştım hem bence umutla yaşayan,müziksiz de dans eder.Ben Öyküm Arıcan tabiri caizse hastalığın pençesinden kurtulmaya çalışan...