Herkes güzel ve bakımlı saçlarla sahip olmanın hayalini kuruyor. Peki bu, gerçekte bir hayal mi? Uzmanlara göre değil. Çünkü saç cinsinize göre ürün kullandığınız zaman onun ihtiyaçlarını giderip sağlıkla ışıldamasına yardımcı olabiliyorsunuz. Uzmanlara göre saçlar beş ana sebepten dolayı yıpranıyor.
Birinci neden, ıslak saç. Islak saçlar özel bir bakım gerektiriyor. Çünkü ıslak saç, hassaslaşıyor ve doğal esnekliğini %20 oranında kaybediyor, yani saçın pul tabakası kabarıyor ve yumuşuyor; bu nedenle de yırtılabiliyor. Ayrıca lif tabakası, yani iç korteks hasar görmeye daha meyilli hale geliyor. Peki bunun çözümü ne? Çözüm kesinlikle nazik bakım uygulamak.
İkinci neden olarak çevresel etkenleri gösterebiliriz. Kuru ve kirli hava, ultraviyole ışınları, tuz, klorlu su ve rüzgar saçlarımızı olumsuz etkileyen koşulların başında geliyor. Bu tip durumlara maruz kaldığımızda ise düzenli nemlendirerek, ultraviyole filtresi içeren ürünler kullanarak ve saçlarımızı güçlü güneş ışığından sakınarak onları koruma altına alabiliyoruz.
Üçüncü olumsuz konu, kimyasal etkenler. Saç rengini açma, dekolore etme, boya, röşe, perma ve defrize işlemleri saçları tahmin edeceğinizden çok daha fazla yıpratıyor. Bu konuda da uzmanların önerisi doğru, kaliteli ürünler kullanmak, ürünlerin kullanım talimatlarına uymak, titiz ve dikkatli çalışmak ve sürekli olarak bakım ürünlerinden destek almak geliyor.
Bildiğimiz ama genellikle ihmal ettiğimiz bir başka olumsuz faktör ise ısı ve mekanik etkenler. Yani sürekli fön makinesi, maşa veya mizampli kullanmak, sürekli fırçalamak ve taramak saçları tahmin ettiğinizden çok daha fazla yıpratıyor. Bu yüzden kurutucuyu uzun süre aynı noktaya tutmamak, ıslak saça değil nemli saça fön çektirmek, saçı nazikçe fırçalamak ve tarama kolaylaştırıcı bakım uygulamak önlem için yapabileceklerimiz...
Son olaraksa sağlık etkenleri, yani beslenme sistemindeki bozukluklar, ilaçlar, hormonlar, kemoterapi en büyük aksesuvarımız olan saçlarımızı olumsuz etkiliyor. Gerektiğinde takviye besinler alarak, doktora ve dermatolojiste başvurarak, kuaförden kişisel saç bakım rejimi isteyerek bu ve benzeri etkenlerin saçlarımıza zarar vermesini engellememiz mümkün.