Çoğu insanın bir döneminde başına gelen sivilceler kalan izleri ile herkeste oluşan bir durum değildir. Sivilce izi sorunlarından kurtulmanın birçok çeşit çaresi vardır.Peki sizi rahatsız eden sivilce izleri nasıl geçer? Bu izlerden kurtulmak için evde bir 15 dakikanızı ayırarak duru bir cilde kavuşabilirsiniz.
Sivilce izlerinin nasıl giderileceği konusunda detaylı araştırmalarımız sonucu birçok önemli bilgi edindik ve bunları sizlerle paylaşmak istiyoruz.
Sivilce İzleri Nasıl Oluşur
Sivilcelerin el ile patlatılması, bu problemin ortaya çıkmasında ki en önemli nedenlerden birisidir. Bununla birlikte kanlı sivilceler, iz bırakma ihtimali yüksek sivilce modelleridir. Özellikle beyaz tenli bayanların ciltlerinde çok daha kötü bir görüntü bırakan bu izler, zaman içerisinde cilt kanseri gibi ciddi problemleri de beraberinde getirebilmektedir.
Özellikle aşırı yağlı ciltlerde sivilce problemi kendini fazlası ile belli eder. Bu nedenden dolayı cilt bakımı da son derece önemlidir.
Sivilce İzleri Nasıl Geçer
Tedavi aşamasında cilde uygun doğal ürünlerin kullanımı son derece önemlidir. Cildin ihtiyacı olan sıvı ve yağ oranını dengede tutabilmek için öncelikle kaliteli cilt bakım ürünleri kullanmak son derece önemlidir. Bununla birlikte yağlı yiyecekler, sivilceyi tetikleyici özelliğe sahip olduğundan dolayı uzak durulmalıdır.
Sivilce kürleri, evde uygulanarak kısa zaman içerisinde bu problemlerden kurtulabilmek için önemli seçenekleri beraberinde getirir. Şimdi bu kürlerin birkaç tanesinin tarifini vererek problemlerden kurtulmanıza yardımcı olalım…
Sivilce İzlerini Geçiren Maskeler
Cilt üzerinde oluşan sivilce izleri için uygulanacak cilt maskelerinin doğru seçimi, problemlerden kısa zaman içerisinde kurtulmak için önemli bir seçenektir. Uzmanların önerdiği Elma Sirkesi karışımlı maske, bu problemi ortadan kaldırabilmek için önemli seçenekler sunuyor. Şimdi maskenin hazırlanışına geçelim.
Sivilce İzleri İçin Bal Maskesi
Bal ( yarım tatlı kaşığı )
Yumurta akı ( 1 tane )
Süt ( 1 yemek kaşığı )
Hazırlanışı: Yumurta akını kar beyazı oluncaya kadar çatalla karıştırın ve diğer malzemeleri de ekleyip cildinize sürün. 10 dakika cildinizde beklettikten sonra soğuk su ile cildinizi temizleyin. Haftada 2 kere bal maskesini uygulayabilirsiniz.
Saf Bal: Bal, cildin ihtiyacı olan tüm vitaminleri toplu olarak sağlamaktadır. Her akşam cilde sadece bal sürülerek 15 dakika bekletildiğinde, sivilce izlerini geçirmeye yardımcı olacaktır.
Sivilce İzleri için Elma Sirkesi
Cildin ihtiyacı olan vitaminleri sağlayacı özelliği mevcuttur. Bu nedenle cilt bakım maskelerinde kullanılan en önemli bitkisel ürünlerden birisidir.
1 kaşık elma sirkesi
1 pamuk
Elma sirkesi, hergün akşam saatlerinde pamuk ile cilde sürülmeli ve masaj yapılmalıdır. Bu, sivilce lekelerinin oluşturduğu boşlukların doldurulması açısından son derece önemli olduğu gibi lekelerin de kapanmasını sağlayacaktır. Elma sirkesini sürdükten 1 saat sonra yıkayabilirsiniz.
Sivilce İzleri için Toz Şeker
Toz şeker cilt maskeleri için özellikle Peeling etkisi yapan bir maddedir. Cildin gerilmesini ve öz rengini bulmasını sağlamaktadır.
Toz şeker, ciltte peeling etkisi yapar ve uygulanış şekli yüzünüzü iyice yıkadıktan sonra her akşam hafif nemli toz şekeri yüzünüze yine masaj yapar edası ile yedireceksiniz. 10 dakika boyunca yüzünüzde kalmalı. Yüzünüzün gerildiğini hissettikten sonra kaliteli cilt bakım sabunları ile iyice yıkayarak durulamalısınız.
Sivilce İzleri için Maskeler uygulayarak kısa sürede sivilcelerinizi tedavi edebilirsiniz.
Sivilce İzleri için Şifalı Bitkiler
Sivilce izleri nasıl geçer? Aşağıda yazdığımız şifalı bitkilerin sivilce izlerinde nasıl etki oluşturduğunu evde deneyerek görmenizi tavsiye ediyoruz.
Sinir Otu
Sinir otunun yaprakları akne ve sivilceler için çok yararlıdır. Sinir otunun yapraklarını iyice ezdiğiniz de ortaya çıkan suyu sivilcelerin üzerine sürün. Bu su sivilce lekelerine de sivilcelere de çok iyi gelecektir.
Marul
Marul cilt lekelerini tedavide çok etkili bir bitkidir. 3 bardak suyun içerisine 25 gram marulu küçük halde doğrayın ve cezvede ısıtın. Çıkan suyu günde 2 kez akşam ve sabah olmak üzere lekeli bölgelerinize sürün. Ya da taze marulu blendırdan geçirin çıkan suyu tüm cildinize sürün. Sivilce lekelerini geçirmekte etkili bir yöntemdir.
Ceviz
1 bardak suyun içerisine ceviz yapraklarını atın ve kaynatın. Çıkan suyu tüm yüzünüze yada sivilce lekesibulunan bölgenize uygulayın. ( Ceviz yaprakları tazede kuruda olabilir ).
Sabun Otu
Sivilce lekeleri için sabun otu kökünün suda kaynatılıp çıkan suyun uygulanması gerekiyor. Çıkan suyu sivilce lekesi olan yerlerinize uygulayınız.
Elma Sirkesi
Her sabah ve her akşam 1 yemek kaşığı suyunu içerisine aynı oranda koyduğunuz elma sirkesi suyu ile cildinizi temizleyiniz. Her gün bu karışımı uyguladığınızda ciltte oluşan sivilce lekelerinin günden güne geçtiğini göreceksiniz.
Maydanoz
Maydanozunda elma sirkesi gibi ciltteki toksinler açısından önemi büyüktür. 1 demet maydanozu 1 litre suyun içine koyun ve kaynatın. Daha sonra maydanozları ezerek lapa kıvamına getirin ve yüzünüze koyun, 20 dakika bekleyin. Maydanoz suyu ile cildinizi temizleyip 1 saat sonra ılık suyla yüzünüzü yeniden yıkayın. Bu karışımı haftada 2 kez uygulayın.