Chapter 16

3.1K 249 36
                                    

Ricky Wayner

Kami pergi kedai makan di pekan yang pernah Gary bawa kami. Di sana Kawan2 sy mula sudah menyoal bermacam soalan terutama Max. Hahaha.. Dia ne kan bikin geram juga sudah ada Zoy pun tapi sibuk menanya.

"So Wayn.. Nanti di bangkok ko stay saja lah sama wife ko tu."

"Its not easy Falcon. She might not forgive me yet."

"Then bring Zoy together. Set a plan like romantic dinner or bring her somewhere in bangkok that have beautiful view."

"Ya.. I will do that. Thanks James for your Idea. As for you Max, please ask Zoy to join us to Bangkok. Sophie need a friend there."

"Sure Wayn. No problem."

Kami cerita2 lagi pasal perkembangan business masing2. Hari ne mereka semua akan balik ke bandar. Masing2 ada driver yang jemput mereka di depan hotel sy.

Sekarang tinggal James lagi. Dia cakap driver dia on the way.

"Wayn.. Sy sudah siap investigate pasal kes your late sister. Nanti sy sampai bandar, sy email ko semuanya hasil dari siasatan orang2 sy."

"Thanks bro. Sy betul2 menghargainya."

"Sure. No problem. Kita kan kawan. Jangan ko pandai2 transfer duit pergi account sy k. Awas ko. Sy tolong dengan ikhlas ne."

"Hahaha... Thanks again bro."

Kebetulan driver dia datang sudah. Sy tidak sabar tunggu email dari James. Sebenarnya sy suruh James siasatan kes pasal kematian adik sy masa sy sampai dari Canada lagi. Tidak sangka cepat juga James buat kerja dia. Dia ne memang pro sikit pasal hal begini. Orang banyak link jadi kerja dia mudah lah.

Sy kini berada di bilik suite sy. Memikirkan Sophie. Sy tidak sangkah masa berlalu dengan cepat. Oleh kerana sy rindu2 sudah sama dia so turun bawah tingkat 1. Sy pergi bahagian HR dan suruh tu staff bagi maklumat pasal Sophie.

Sy bawa tu file dia masuk dalam office sy. Sy buka tu file dan baca detail2 pasal Sophie.

Nama Sophie Yana.
Tinggal di rumah no. 98 kampung 3 Sunset Lake.
Penjaga Nek Yah.
Status Married.

Sy tersenyum bila baca status dia tulis married. Bererti dia masih ingat sy ne suami dia. Nampaknya ada peluang sy lagi ne.

Suami berhijrah. Anak seorang.

Then sy stop baca. Anak seorang? Suami berhijrah? Sy tidak puas hati lalu intercom staff HR sy masuk dalam bilik sy. Sy mesti cari tahu sama ada betul kah tidak maklumat yang ada di file Sophie ne.

"Cory.. Sophie ne sudah berkahwin kan?"

"Ya bos. Kenapa?"

"Tiada. Suami dia berhijrah kah? Betul dia ada anak?"

"Oh.. Betul bos. Suami dia seorang doktor. Mereka ada seorang anak perempuan. Sy dengar cerita orang kampung yang suami Sophie kini berada di United Kingdom."

Tiba2 sakit kepala sy. Mahu marah pun ada juga tapi sy perlu bersabar dulu. Sy suruh tu staff keluar selepas puas dengan penjelasan dia pasal Sophie. Punya sy kecewa. Sakit hati sy. Sy tarik rambut sy kuat-kuat. Sy tunduk kepala sy di meja. Sy terlambat. My Sophie belong to someone else. 

Selama 3 tahun ne rupa-rupanya Sophie kahwin lagi dengan lelaki lain. Bukan setakat kawin malah mereka sudah ada anak satu. Tanpa sy sedar air mata sy jatuh. Nampaknya peluang sy untuk menambat hati Sophie tidak ada sudah. Kini dia jadi milik orang lain dan paling sy sakit hati mesti orang tu berjaya menawan hati Sophie. Takkan sy mahu kacau rumahtangga dia kan. Biarkan lah dia bahagia bersama orang yang dia pilih sendiri. Rasanya memang dia tidak pernah maafkan sy. Patutkah sy batalkah status perkahwinan kawin kami? Sy tidak dapat fikir sudah. Otak sy blank. Mungkin ini pembalasan atas apa yang telah sy lakukan terhadap Sophie.

Hardest Time.. Completed.. 😊Where stories live. Discover now