13: Predstava

1.1K 86 7
                                    


Sin je produžio u enterijer kuće.

Holand je zatvorila vrata za njim, kada se on okrenuo ka njoj. Holand je produžila u dnevnu sobu, praćena Sinovim koracima.

"Hoću li dobiti odgovor?", upitao je, misleći na to što mu se Holand nije javljala. Izvadila je telefon iz džepa, mahinalno pogledavši displej na kome je bilo nekoliko Sinovih propuštenih poziva.

"Bila sam zauzeta", kratko je odgovorila, na šta je Sin podigao obrve. Zatim je objasnila.

"Bila sam do bolnice. Nini je pozlilo", dobro, rekla je delimičnu istinu. Jeste bila do bolnice, ali nije Nina ta kojoj je pozlilo. Izgledalo je kao da se Sin zadovoljio odgovorom, jer je u sledećem momentu prešao na sledeću temu.

"Jesi li pogledala informacije koje sam ti prosledio o Maksu?", odmahnula je glavom. Od sve te jurnjave tokom jutra, zaboravila je da pogleda mejl.

"Pogledaj. Ono što ćeš videti je od velike važnosti", odgovorio je skoro brižno, na šta je ona lagano klimnula. Skrenula je pogled, misleći na ono što je u njenom stomaku. Međutim, znala je da ne može reći nešto Sinu sada. Bio je ljut na nju i izgledalo bi kao da želi da ga vrati bebom. U ostalom, ni sama nije znala da li želi da postane majka.

"Sigurna sam da ćemo uz pomoć pravih dokaza uspeti da te izvučemo iz Maksovih kandži."

"Ovaj, kako si uspeo da nađeš dokaze?", upitala ga je zatim, naslonivši se leđima na pult u uglu dnevne sobe. Sin je izgledao fokusiran na njeno pitanje.

"Imam prijatelja hakera. Uspeo je da upadne u Maksov sistem kompjutera", odgovorio je kratko, na šta je ona razumljivo klimnula.

Nakon toga je nastupila prolazna tišina. I Holand i Sin su ćutali, ne znajući šta drugome više da kažu. Holand je stalno lutala u mislima na ono što je saznala tog jutra, a Sinu su prepune misli bile informacija o Maksu i o tome šta treba još da nađe da bi spasio Holand braka.

"Nije kao da moraš da znaš, ali razvodim se za nedelju dana", započeo je Sin, skoro neobavezno - prekinuvši tišinu. Holand je pogled odmah poleteo ka njemu, kada je iznenađujuće podigla obrve. Zapitala se šta ga je navelo to da uradi. To ga je i pitala.

"Kako to da baš sada si se odlučio na tako nešto?"

"Shvatio sam da sam trebao još odavno to da uradim. Predugo je trajalo nešto što čak i ne postoji", odgovorio je nedovršeno, misleći na svoj brak sa Kasandrom. Holand je razumljivo i skoro odsutno klimnula.

"Drago mi je zbog tebe. Bar će neko od nas dobiti život koji želi", rekla je, misleći na to što će Sin dobiti da živi život koji želi, dok je ona zarobljena sa Maksom.

"Misliš da je ovo život koji želim?", upitao je, pogledavši je, "Razvod sa Kasandrom ne ulepšava moj život. Ulepšalo bi ga da sam se razveo od nje, a da sam na primer znao da si ti i dalje neudata", dobacio je opasku i Holand je primetila prezir u njegovom glasu. Prezir prema tome da je udata. Prezir prema tome da trenutno ne može ništa da uradi u vezi toga. Prezir da im je Maks vezao ruke.

"Pa, žao mi je što sam pokušala da te spasem. Možda sam trebala da te ostavim u zatvoru", osetila je kako besni, dok izgovara sledeće reči. Sin je velikom brzinom okrenuo glavu ka njoj, zaustivši nešto da odgovori na ovo. Onda je jednostavno odustao.

"Znaš šta?", započeo je, "Zaboravi", odmahnuo je rukom, predajući se. Onda je krenuo ka vratima, a Holand ga je u stopu pratila.

"Eto, to je ono što ti radiš. Uvek bežiš od rešenja našeg problema!", dobacila je za njim.

"Ti misliš da postoji rešenje za naš problem?", okrenuo se na trenutak ka njoj.

"Možda bi postojao kada bi razgovarao sa mnom."

"Dosta sam ja tebe slušao.", započeo je, odgovorivši na njenu rečenicu, "Odlučio sam da te izvučem od Maksa samo zbog činjenice šta smo bili u prošlosti. Ali to je to, nemoj više od toga tražiti od mene", završio je.

"Samo zbog toga što smo bili u prošlosti, je l da?", ponovila je njegove reči. Klimnuo je, a zatim potvrdio.

"Jesi li siguran?"

"U potpunosti", zatim je dodala nešto.

"Ne mogu odustati od tebe, Sine", bila je sigurna u svoje reči.

"Da, možeš", rekao je ubedljivo, a zatim nastavio, "Ovo je poslednja usluga koju činim za tebe. Nakon toga - ne želim da te vidim. Ne želim da budem sa tobom", zastao je, pogledavši je duboko u oči. Holand su bolele njegove reči. Onda je završio.

"Samo želim da nestaneš iz mog života", poslednje reči je završio odaljivši se za korak. Holand ga je posmatrala preneraženo, skoro odustajući. Lagano je klimnula, shvativši njegove reči.

Onda se lagano okrenuo i otšetao kao da se ništa nije desilo. Ili kao da se desilo, a da njega to nije briga. A zapravo ga jeste briga, samo što to nije mogao da prevali preko povređenog ponosa da je svoju ljubav prepustio drugome i to ne bilo kome.

Kroz nedelju dana je saznala da se Sin uspešno razveo na prvom ročištu. Njegov advokat bio je Ninin bivši muž pa je Nina tako saznala i javila Holand. Za to vreme je Holand prelistavala slike koje joj je Sin prosledio nedelju dana ranije.

Bezvoljno je prelistavala fotografije, posmatrajući Maksa kako je slikan kako izlazi iz auta, ulazi u zgradu, zatim kako izlazi iz zgrade tek uveče i sa sobom nosi nešto upakovano u tepih. Onda je slikan kako izlazi iz auta na početku neke šume i iznosi tepih sa sobom. Onda je slikan kako vadi lopatu i kopa rupu u zemlji, a deo slike je zaklonjen žbunom.

Jebote, pomislila je. Prislonila je ruku na usta, shvatajući šta zapravo gleda.

Na sledećoj slici Maks vuče tepih po zemlji i ubacuje ga u raku. Holand je shvatila da je Maks ubica. Maks je ubica koji je ubio nekoga, zatim sve to zataškao i uradio to sam kako niko ne bi saznao jer nikome ne veruje dovoljno da bi mu to poverio. Ali ga je neko slikao i Holand je shvatila da ga neko time ucenjuje kada joj je Sin u prilogu sa slikama poslao tekst.

Maks svakodnevno dobija ovakve slike. Neko ga je uhvatio u kompromitujućem položaju i ucenjuje ga. Nisam siguran šta tačno traže od njega, ali sam siguran da je nešto veliko. Pokušaj neprimetno da vidiš Maksovo ponašanje kod kuće. Budi pažljiva.


Holand je shvatila da ne samo da živi sa ubicom, već da mora da se postara da on ne sazna da ona zna šta je on učinio. Shvatila je da mora da se pretvara kako bi odigrala svoju ulogu u predstavi koju će zatim Sin i ona smisliti sve do poslednjeg detalja.

I što je najbitnije, niko neće nedužan izaći iz svega ovoga.

Hiding Sin|✔Where stories live. Discover now