Sofraya son bir kez baktım ve her şey tamamdı. Mutfağa ilerledim ve '' Tatlım herkesi uyandırabilir misin? '' dedim Waliyha ya güzel bir gülümsemeyle. İlk kalkan Waliyha olmuştu ve kahvaltı hazırlamamda bana yardım etmişti. Bu süre içerisinde onunla yapacağım röportaj hakkında konuşmuştuk. Videolu bir röportaj olacaktı ama sadece ağız kısmımdan itibaren alacaktı beni videoya. Bu konuda çok heyecanlıydı ve onun bu hali beni mutlu etmişti. Yavaş yavaş insanlar merdivenlerden inerken hepsini masaya doğru yönlendirdim ve hepsinin masayı gördüğü zaman verdiği tepki çok iyiydi. Ama Niall istinasız en iyi tepkiyi vermişti. İlk önce şaşkınlık ve sonra bir çocuksu sevinç. Masaya en son gelen Zayn di ve masayı gördükten sonra bana yarım bir gülüş vererek yerine oturdu. Masanın bir başında ben diğer başında Alie oturdu ve kahvaltı boyunca sanki dünkü olay hiç yaşanmamış gibi sıradan konulardan konuşmaya başladık.
Salonda oturup Waliyha nın hazır olmasını bekliyordum ve herkes sanki programda oturan seyirciler gibi bize bakıyordu. Bu biraz rahatsız ediciydi ama insanlara gidin diyemezdim.
'' Hazır mısın? '' dedi Waliyha. Benden daha heyecanlıydı ve bu haline gülüp '' Evet. '' dedim.
'' İsmin?''
'' Sia. ''
'' Kaç yaşındasın? ''
'' 23. ''
'' Hangi okulda okudun? ''
'' Sainte Pulcherie ''
'' Ama okulu bıraktın değil mi? ''
'' Evet annem vefat edince bıraktım. ''
'' Bunun için üzgünüm. Peki neden Sia?''
'' Sia nın bir kelime anlamı yok. Sadece hayatımda bu günlere gelmemi sağlayan insanların baş harfleriyle oluşturulmuş bir kelime. ''
'' Açılımını söyleyebilir misin? ''
'' Sophia için S, İstanbul için İ, Alie için A. Sophia nın kim olduğunu söylememem daha iyi olur ama İstanbul annemin ismi ve Alie kardeşimin ismi''
'' Annen Türk değil mi? ''
'' Evet Annem bir Türk kadınınıydı ve beni ona göre yetiştirmeye özen gösterdi. ''
'' Bildiğim kadarıyla birden fazla dil biliyorsun.''
'' Evet 5 dil biliyorum ve hala yeni diller öğrenmek için çalışıyorum. ''
'' 23 yaşına bu kadar dili nasıl öğrendin?''
'' Fil hafızam var. Yani hiç bir şey unutmuyorum o yüzden dil öğrenmek benim için çok zorlayıcı bir şey olmadı ama annemin katkısı çok büyük bunda çünkü annem yeni diller ve yeni kültürler öğrenmeyi çok seven bir insandı. Beni de bu şekilde yetiştirdi. ''
'' Hangi dilleri nasıl öğrendin? ''
'' Türkçe çünkü annem benimle kesinlikle Türkçeden başka bir dil ile konuşmazdı. İngilizceyi İngiltere de doğup büyüdüğüm için öğrendim. Fransızcayı okulumda öğrendim. Fransızcadan başka bir dil konuşulması yasaktı. İspanyolcayı yan komşumuz İspanyol olduğu için öğrenmiştim. İspanyolca konuşmayı çok severdi ve annemle bana öğretmesini istemiştik. İtalyancayı da annemle beraber öğrendik. Beraber çalışarak. ''
'' Bu çok güzel gerçekten. Fil hafızam var dedin. Bu senin en büyük avantajın olmalı. ''
'' Evet avantajları ve dezavantajları olan bir özellik. Dil öğrenmem konusunda çok avantajlıydı ama bence unutmak insana verilen en önemli özelliklerden birisi. ''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bird Set Free | ZM
FanfictionBahçeye çıktım ve bir sigara yaktım. Röportaj bitmişti ve Alie ne kadar ciddi olduğumla ilgili dalga geçmişti. '' Balkabağım bu kadar mükemmel cevaplar vermene şaşırdım. Keşke benimle olduğunda da bu kadar tatlı bir kız olsan '' diyerek hepimizi kah...