Shay se právě dvěma rychlými skoky chystal vyskočit na hlavní skálu s cílem vyhřívání se v tento teplý, slunečný den když k němu unáhleně a s obrovskou rychlostí přiběhla Root. Prudce, po zjevně dlouhém běhu dýchala ale snažila se uklidnit a znovu alespoň částečně popadnout dech.
"Klid, co se děje?" zeptal se černé, ještě stále udýchaně stopařky Shay. I když působil klidně jeho hlas zněl dost nejistě a i mírně vystrašeně. Root se pokusila znovu popadnout dech, tentokrát úspěšně. S menším kašláním a zasekávání se jí podařilo promluvit: "Esther při lovu našla raněného vlka, je to vážné. Potřebuje pomoc!"
Shay na Root šokovaně vykulil oči, totéž udělali také Beta a Delta kteří nedaleko něj stáli a Root si také jasně vyslechli.
Shay Root věřil ale kdo by pro boha smrtelně zranil nějakého vlka a k tomu ještě na jeho území?
Rootino zoufalé vysvětlování zřejmě uslyšelo hned několik členů jelikož se před Shayem a už pomalu uklidněnou Root shromáždil docela slušný počet vlků přičemž všichni čekali na rozhodnutí jejich Alfy.
"Pokud ten vlk skutečně potřebuje pomoc tak jsem ochoten mu ji i poskytnout jelikož ti věřím Root. Gammo a Beto vy pújdete se mnou. Nejvyšší Delta spolu s ostatníma zatím zůstanou v táboře. A Gammo, chci abys u toho vlka pořádně zapracovala samozřejmě i s potřebnýma léčivkama," vyrukoval ze sebe přísně a odhodlaně jednotlivé rozkazy Shay. Courtney na několik sekund zmizela ve vchodu do Hlavní nory ale vzápětí se z ní vynořila s tlamou plnou léčivek nocož Shay pouze souhlasně kývl a svižně, s poklusem se vydal z tábora po boku s Betou a dostatečně léčivkama zásobenou Gammou.Root rychlým poklusem vedla Alfu, Betu a Gammu lesem. Nevadilo jí prodírání se hustým porostem, to jen nervozita která v ní každou vteřinou stoupala. Snažila se vnímat každý jeden zvuk nebo pach, cestu si pamatovala výborně ale na dobré orientaci vůbec neupustila.
"Tam!" křikla po chvíli nervózně a hlavou pokynula k malému, travnatému plácku. Shay nechal Courtney jakožto Gammu přirozeně jít první v závěsu za Root pro okamžité ošetření. Čtveřice téměř okamžitě začala poznávat obrysi bílé, statné Esther jejíž zkouška se bohužel kvůli zraněnému musela náhle přerušit a svalnaté, velké Delty Sally. Obě vlčice se se strachem a nervozitou skláněli nad šedým tělem neznámého. Courtney jakožto Gamma se k neznámému okamžitě rozběhla a začala ho nervózně obcházet. Root se na svého Alfu a jeho Betu zadívala a nervózně přenesla svou váhu z jedné nohy na druhou. Shay kývl, na znak díků Root olízl krk a společně s Betou vyrazil k neznámému kterého již mezitím začala Gamma ošetřovat. Když vlka ale dvojice uviděla ztuhla jim krev v žilách a Calla, Beta prudce stáhla uši k hlavě. Tělo vlka bylo celé vyhublé, polepené hlínou přičemž mu z boku vytékal poměrně velký pramen krve.
Kdo ho mohl takhle zřídit?
Pokládal si otázku sám pro sebe Shay při pohledu na vlkovo tělo.
"Je hluboko zraněn, ránu má prudce otevřenou již několik dní a k tomu to vypadá tak že tady už i několik dní leží," vyrukovala ze sebe Gamma a jednoznačné překvapení a šok bylo poznat i z její strany. Shay jenom nevěřícně pokroutil hlavou a pokusil si vlka i navzdory jeho zranění líp prohlédnout. Vlk byl bledě šedý, jenom na některých místech bylo jeho šedé zbarvení o něco tmavší přičemž měl žluté, výrazné oči. Shaye také překvapilo že byl při vědomí, očima vyklepaně pozoroval Gammu která kolem něj chodila, Shaye, Callu a také trojici vlčic která jej našla. "Promluvil když jsme tady ještě nebyli?" zeptal se sklíčeně Shay. Všechny tři vlčice sebou překvapeně cukli ale Esther se řeči ujmula první: "Jsem tu s ním nejdýl, přece jen jsem ho našla ale ne, nepromluvil..."
Shay na Esther jenom děkovně kývl a zadíval se na Gammu přičemž se jejich pohledy vzájemné střetli.
"Alfo máme menší problém, on... není úplně čistý. Pokud si můžu dovolit říci, není to čistý vlk, nýbrž pes," vyšlo pomalu z Gammy na které bylo vidět že to ze sebe malém nedokázala dostat. Po jejích slovech nastalo hluboké ticho.
Shay si neznámého ještě jednou a pečlivěji prohlédl. Opravdu měl rysy jako pes ale čistou psí krev neměl to bylo cítit i když pach krve jeho přirozený pach dokonale překryl.
"Není čistý, to je jasné," ozvala se najednou ze zadu opovržlivě a nedůvěřivě Root přičemž mírně vycenila zuby.
Shay se pokusil černou stopařku moc nevnímat a raději se soustředit opět na neznámého. Pohlédl mu mírně do očí a jemně se ho zeptal: "Jak se jmenuješ?"
Vlk, tedy vlastně pes se na Shaye překvapeně podíval, mírně nadzvedl hlavu což mu díky ukrutné bolesti dělalo celkem problém a tiše, se strachem promluvil: "Sky, tak se jmenuji."
Shay se zamračil a podíval na Gammu.
"Myslím že i když není zcela čistý nemůžeme ho tu nechat. Musíme mu dát prostor alespoň na zotavení a pak usoudíme co s ním uděláme dál a hlavně zjistíme co se mu vlastně stalo," pomalu vyslovil Shay jeho rozhodnutí a vyměnil si se všemi překvapené ale i souhlasné pohledy. "Můžeš alespoň vstát? My tě už nějak podepřeme," položila otázku opatrně Beta a vyzvýdavě se na Skye podívala. Sky jenom lehce kývl a pomalu, nemotorně se začal zvedat. I když mu to nejdřív nešlo o pár sekund se alespoň dostal do skrčeného sedu. To už u něj ale byli Esther společně s Root které ho ochotně, každá z jednoho boku podepřeli a pomohli mu tak konečně vstát. Shay se na to vše s klidem díval a když mu už obě podepírající vlčice kývli na souhlas pomalu se po boku Bety, Gammy, společně se zraněním Skyem a trojicí vlčic kterých zkouška dnes pravděpodobně nadobro skončila vydal do tábora...Nejvyšší Delta po boku svého hnědého Alfy rychle s mírnou nervozitou kterou prozrazovalo hlavně jeho rychlé máchání ocasem překlusával přes tábor. Sluneční paprsky mu prudce ohřívali jeho zrzavou hrubou srst přičemž on i Alfa mele vyplázlé jazyky. Konečně od středu tábora prešli oba vlci trochu do úzadí za Hlavní skálu. Rychle se proplétali mezi různými doupaty ve kterých teď většina členů společnosti odpočívala a užívala si příjemného stínu který automaticky vytvářeli. Nakonec ale Delta s Alfou zastavili při malém ale zato docela širokém vchodu do jednoho z doupat. Ajlo nechal Shaye jakožto Alfu díky úctě vejít prvního. Mírně vyhublí Alfa se pomalu a ladně protáhl přes otvor přičemž se rázem ocitl v celkem širokém, mechem vystlaném léčitelském doupěti.
Ajlo se následně také v doupěti ocitl, chvíli mu trvalo než si jeho oči zvykli na náhlou tmu která v doupěti nastala ale nakonec pomalu začal rozpoznávat základy celého podzemního, léčitelského prostoru. Naproti němu a Shayovi stálá krémově - šedá Gamma s milým ale i zamyšlením pohledem v obličeji. Přehlédnout se také nedalo ani šedého, vyhublého Skye který sklíčeně ležel v speciálně vystlaném pelechu a na boku z kterému mu ještě donedávna vytékala krev měl přiložený léčivý obklad který se skládal z nějakých léčivek které Ajlo ani Shay absolutně neznali, tudíž jen Gamma. První se slova pochopitelně ujmul Shay:
"Jak je mu? Cítí se líp?"
Courtney, Gamma chvíli jenom zírala do prázdna ale nakonec tlumeně promluvila: "Krvácení jsem zastavila, bude nějakou dobu absolutně nepoužitelný. Ale podstatné je že bude v pořádku..."
Shay Gammě děkovně olízl ucho a pomalu, po boku Delty se pohledem přesunul ke Skyovi. Šedý pes sebou nervně trhl při pohledu na Alfu avšak následně se vschopil a s těžkým sténáním se alespoň křečovitě posadil přičemž svým chlupatý ocasem lehce plácnul o zem aby naznačil že je vše v pořádku. Shay se ale narovnal a také se posadil, tentokrát ale s tím že se Skyovi díval přímo do jeho nevýrazných žlutých očí a tiše promluvil: "Vidím že je ti líp ale to mně tak neodrazuje aby jsem věděl proč si byl na našem teritoriu a ještě k tomu téměř smrtelně zraněn. Ještě předtím než rozhodnu co s tebou, chci to vědět."
Sky se na hnědého Alfu podíval a nervózně začal drápy svých předních tlapek rýt do měchu který měl pod sebou. Nechtěl o tom mluvit ale teď před Alfou neměl na výběr. Nakonec se šedý pes narovnal, prudce se nadechl a s malou dávkou odvahy spustil: "Nikdy jsem neměl smečku, žil jsem s rodinou, matkou, otcem a nakonec i s mladší sestrou. Otec byl vlk ale matka pes, určitě jste si již všimli že ne jsem úplně čistý. Žili jsme na jednom místě pár cest ohnivého vlka odtud, bylo tam docela dost potravy i vody.
Já... před několika dny na nás narazila jakási početná skupina vlků, jejich vůdce nechal matku i otce zabít, potřeboval jedině mě se sestrou jako mladé lovce pro smečku takže nás se sebou odvedl. Pokusili jsme se utéct, dodnes si ten hloupí nápad vyčítám. Sestru chytili a a odvlekli zpět do tábora, mě už chytit nestihli ale i tak mi uštědřili rány se kterými jsem postupně přišel až sem. Ne, skutečně o tom nechci mluvit."
Shay potom co Sky své vyprávění dokončil překvapeně švihl ocasem. To od něj nečekal, bylo mu ho líto. On sám při katastrofě která Enigmu před nějakým časem postihla ztratil smrtí oba rodiče a odvlečením do tábora těch zrůd i svou nadevše milovanou sestru. On však už zapomněl a věděl že přesně to teď bude potřebovat v nejbližší době také Sky.
Shay kývl, hlavou pokynul k zemi nacož si Sky jako na rozkaz opět lehl přičemž v jeho očích byl znát mírný náznak slz. Vedle Shaye si zastal Ajlo.
"Pojď Gammo, necháme ho odpočívat," ozval se Shay a mírně se na Courtney která zamyšleně stála a hleděla do prázdna usmál. Gamma se za Nejvyšším Deltou a Alfou otočila, přikývla a pomalu se za dvojicí vydala ven z doupěte. Když však ale o pár vteřin rozhodným, vzdorovitým tónem promluvila Alfa i Delta se překvapeně otočili.
"Myslím že bychom ho do společnosti měly přijmout, pokud si tu někdo zaslouží pomoc tak je to on. Navrhuji ho proto alespoň jako dočasného nebo stálého Omegu a teď na tom skutečně trvám...
ČTEŠ
Enigma: Válka slunovratu
FantasyEnigma. Jeden z nejmladších, avšak nejsilnějších a nejoddanějších rodů Severu jehož společnost do dnešní doby vládne bez porážky svým územím. Avšak ani taková vláda nezná nikdy nekončící moc, srdcem samotného útoku se totiž můžete stát kdykoliv. O...