Zelené, vznešené oči majestátního Alfi si meřili každého jednoho vlka který se pod Hlavní skálou nacházel. Eiflier mocně vzhlížel před sebe a vzdorně čekal dokud se utiší i ti poslední odvážlivci kteří se ještě před Eiflierem odhodlali mluvit. Když už po celém táboře nebylo slyšet ani jediný hlas který by ještě Eifliera nutil nezačít, vznešený Alfa spustil.
"Drahá Enigmo. Včera jsem do našich řad přijal nové členy kteří nám svou silou a hbitostí budou jistě nápomocní. Jak ale už jistě víte je nás už dost na to abychom se konečně mohly stát oficiální společností s hierarchií a postavěními rozdělenými podle jednotlivých postů," řekl vznešeně a s respektem Eiflier načož se po celém táboře rozlehl šepot a občas i hlasité slova některého ze členů. Eiflier opět musel počkat na utišení ale to v tomto případě už netrvalo tak dlouho.
"Myslím že postavením které asi všech z vás zajímá je Beta. Při tomto postavení jsem ani dlouho uvažovat nemusel. Betou která je hbitá, chytrá a bude mě zastupovat v mé nepřítomnosti se v tomto případě stane Calla, moje bývalá Beta ještě z doby kdy byla společnost v normálním stavu se všemi bývalými členy a jejím kompletním postavením," promluvil o prvním určení postavení Eiflier a po domluveném se vcelku povzbudivě a s nevýrazným, téměř s nepovšimnutelným úsměvem podíval na Callu která vznešeně a i vcelku radostně kráčela na hlavní skálu se skloněnou hlavou na znak úcty, díků a respektu. "Jako další tu máme postavení které je rovněž stejně důležité a vážené, je jím Gamma. Opět mě toto určení postavení nenutilo dlouho přemýšlet. Gamm je vcelku málo a jejich rod v těchto končinách i zcela zaniká a já jsem vlčicí která dokáže léčit, uzdravovat a dělat při zraněních doslova zázraky nemohl šetřit. Courtney, výjmečná a vskutku výborná Gamma. Dovoluji si tě oficiálně nazvat léčitelkou a naší Gammou! " vyšlo z Eifliera přičemž poslední z mnoha vět o novém, významném postavení Courtney slavnostně vyzvedl zvýšeným hlasem. Courtney se pouze chabě uklonila a děkovně a elegantně vyšla na skálu vedle Eifliera. Ten na ni pouze kývl, olízl si pysky a znovu promluvil: "Dalším postavením je zde Nejvyšší Delta. Měl by jím být vlk silný, hbitý, mrštný a nadevše poctivý aby dokázal vést a připravovat skupinu ostatních Delt k útoku a obraně společnosti. Ajlo, tvou výhodnou nabídkou a neústupním konáním jsi mi ukázal že si skutečně poctivý, silný a vhodný pro tento post. Veď naše Delty a boje správně můj Nejvyšší Delto."
Ajlo s úctou a širokým úsměvem ve tváři předstoupil před Hlavní skálu, sedl si a sklopil zrak na znak úcty. Následně se dvěma rychlými skoky ocitl na Hlavní skále vedle Eifliera jako jeho od teď Nejvyšší Delta.
"Jak jsem již zmiňoval Nejvyšší Delta není jediný," promluvil Eiflier a po mírném odkašlání znovu promluvil, "Delt je více. Měly by být odvážné, boje schopné a plně věrné každému který se v řadách naší společnosti pod mým dohledem jenom mihne. Skillet, vždy věrná a silná, přesně jako pravá Delta, vítej mezi Deltami. Sally, poznal jsem tě teprve nedávno ale si silná a hbitá, to je jasné, nicméně i ty u Delt vítej! "
Dav vlků nahromaděných před Hlavní skálou se najednou začal uhýbat elegantní a mohutné Sally která si to razila rovnou ke skále po boku se Skillet. Obě vlčice, nyní už vlastně Delty se Eiflierovi hluboce uklonili a zařadili se zpět do davu. Eiflier to vše s klidem sledoval a očima také sledoval i Ajla kterému se zřejmě jeho společnice, Delty Sally a Skillet, docela zamlouvali.
"Dále bych se chtěl přesunout k postavení které je pro celou společnost důležité každým jedním dnem. Stopaři, silní, rychlí a takticky sladěný přesně pro lov kořisti. Potrava je pro každého z nás důležitá proto jsem z vás vybral trojici vlků kteří budou tento post zastupovat. Velitelem stopařů se proto stává Shay, vlk který mě z hlediska úlovků a loveckých schopností nikdy nezklamal. Dále chci tímto postem pověřit Root a i když staršího ale stále silného Jacoba. Pečujte o naši kořist dobře a s mírou stopaři!" pověřil Eiflier hrdě postem stopaře trojici která již kráčela ke Hlavní skále aby projevila dík a úctu. Shay, hnědý vyhublý vlk kráčel v čele trojice a když ladně přišel až ke skále uklonil se a olízl si pysky. Jeho hluboký úklon měl přitom symbolizovat i úklony Root a Jacoba za kterých se jako správný velitel uklonil Shay. Pár vlků z davu mírně zajásalo ale když se už trojice stopařů stáhla zpět do davu opět bylo ticho aby Eiflier mohl dále pokračovat.
"Post který není až tak přínosný ale zato je důležitý jsou ochránci. Převážně hbití, ostražití a vlci s dobrými smysly jsou v tomto postavení plně vítáni. Udržovat území a starat se o každý jeden kout našich hranic je důležité stejně jako každý den lovit a živit nás. Výběr velitele tohoto postu mi dal opravdu hodně zabrat ale nakonec jsem rozhodl následovně: velitelem ochránců se stává Thai který mě jeho ostražitostí dost překvapil a jak mi Nejvyšší Delta řekl je i hbitý a mrštný takže jsem s ním v tomto postavení nešetřil. Matheo a Golden Feat, dva vlci kteří nejen prokázaly svou mrštnost a bystrost ale dokázali společně s Deltou Skillet přivést do tábora našeho Nejvyššího Deltu a nové přírůstky pro celou společnost, vítejte proto u ochránců. Další je zde Alue, jak jsem už stačil postřehnout i ty si bystrá a vnímavá takže i ty zde vítej," přebral další post podrobně Eiflier k čemuž se mu o několik sekund opět klaněla tentokrát již čtveřice ochránců na čele s Thaiem který se tvářil sebevědomě ale bylo na něm znát že úplně rád na očích není. Po odchodu ochránců zpod skály zavládlo mezi davem trpké, až strašidelné ticho. Zřejmě každý přítomný vlk věděl co bude následovat, rozdělení pozice Omega.
"Jako poslední post zde máme pozici Omega nebo takzvaný Omega pár. Protože je nás stále poměrně málo Omega pár být ještě vytvořen nemůže proto zatím určím pouze jednu jedinou Omegu, myslím že každý z vás ví že v tomto případě jde o Talilu. Talilo, i když by si byla možná dobrá alespoň pro hlídky tvá nepravá vlčí krev mě od toho odrazuje. Proto se stáváš Omegou, nejníže postavenou a nejméně váženou. Snad ti vyměňovat a upravovat pelechy půjde, jak polovlku by totiž mělo," vyrukoval ze sebe Eiflier trpce a i když se tím Talile vysmíval přímo do obličeje bylo třeba si uvědomit že i Talilu si alespoň trochu váží, alespoň za to že doplňuje malý počet společnosti která stále není zcela rozrostlá a celkově stabilní. Po Eiflierovém projevu začali všichni uvolňovat cestu šedé, vychrtlé Talile která si to hořce ale i s autoritou vůči Eiflierovi mířila pod Hlavní skálu. Talila se těsně pod Hlavní skálou uklonila nejhlouběji jak věděla a v úklonu i setrvala dokud Eiflier a nyní už i tři nejvyšší postavení po jeho boku, Beta, Gamma a Nejvyšší Delta nesešli z Hlavní skály čímž oficiálně ukončili shromáždění. Drtivá většina vlků stále zhromaždená pod Hlavní skálou začala výt, pobíhat kolem nebo pouze stát a šťastně kývat hlavou. Eiflier to pouze vše s klidem sledoval. Už společnost nechtěl rozpustit ani se jí vzdát. Převzal nad ní vládu po jeho otci a tak ji i dokončí...Aleu, vyhublá černá ochránkyně si unaveně, hlasitě vzdechla a své tělo které měla právě v ležaté poloze opatrně převrátila na druhý bok. Bokem se dotkla vyhřáté, kamenné skály na níž právě ležela. Zavřela oči a pokusila se pokračovat ve svém poledním, oddechovém spánku přičemž se také vyhřívala na slunci které bylo v současnosti nejvýš na obloze. Několik vlků, tedy kromě těch kteří právě vykonávali nějakou činnost prožívalo poledne také přesně takto. Po celém táboře společnosti se rozlévaly teplé paprsky slunce které dodávaly dnešnímu odpoledni příjemný, přijatelný efekt. Aleu, nedaleko od sebe zpozorovala šedou, poměrně dost zanedbanou Omegu. Talila měla od horka vyplazený jazyk a s mechem v puse létala od jednoho doupěte ke druhému aby co nejrychleji stihla vyměnit a upravit všechny zničené, staré pelechy všech členů. Aleu se původně chtěla nadále věnovat spánku a odpočinku ale nakonec ji zvědavost a touha promluvit si s někým přemohla. Vstala, otřásla své ztuhlé tělo a olízla si pysky. Aleu mrštně seskočila ze skály a rychlým, milým krokem se ke Omeze Talile vydala. Talila právě vylézala z doupěte Delt s tlapami umazanými od starého, navlnutého mechu který v tomto doupěti tvořil pohodlnou, výhodnou podestýlku pro spánek. Talila si zpočátku Aleu ani nevšímala a dále pokračovala v cestě k dalšímu doupěti ale když se Aleu za jejími zády konečně ozvala zastavila se.
"Ahoj, myslím že by se ti při práci hodila nějaká ta menší pomoc. Vím že máš pracovat sama ale Alfa tu teď není a jsem si jistá že nikomu z ostatních by to zřejmě ani nevadilo," zastavila hlasem Talilu Aleu čímž jí značně naznačila ochotu a nápomocnost vůči její aktualní práci.
"Pomoc? Opravdu? Promiň Aleu ale tvou pomoc skutečně nepotřebuji, toto jsou mé povinnosti a ne tvé tak mě je nech i dělat," vyhrkla na Aleu prudce, naštvaně Talila až to Aleu úplně odrovnalo. Tak brzy se ale vzdát nechtěla, doběhla totiž k Talile která se mezitím od ní zase o několika metrů vzdálila a opět s ní zkusila promluvit: "Já vím že je to tvá práce ale chci ti pomoct, mohli bychom si jednotlivé úkoly rozdělit a poté..."
"Ne a naposledy, tvou pomoc nepotřebuji," tentokrát Talila už nahlas, agresivně vrčela, "lítost k mému nízkému postavení a potřeba mi pomoci je zbytečná, nepotřebuji tebe ani tvou ochotu!"
Aleu hlasitě polkla a mírně vycenila zuby, nechtěla Talilu nijak naštvat ale ona to skutečně myslela jedině v dobrém, na tom už ale nezáleželo. Talila se opět zvrtla, nasadila kamenný výraz a vážně se poklusem vydala k dalšímu doupěti. Aleu k Talile pouze namířila poslední soucitný, mírně naštvaný pohled a poklusem zamířila ke skále aby se mohla opět vyhřívat i když se jí to po tomto poměrně dost špatném incidentu nechtělo. Přitom jak se Aleu pomalu dostávala ke skále cosi zpozorovala. Na mohutné ale zato malé skále na kterou dopadaly sluneční paprsky ležela unaveně Beta vedle níž ležel taktéž i Velitel stopařů Shay. Aleu to trochu překvapilo, věděla že je Calla Alfovou Betou ale v nějakém bližším vztahu s ním určitě nebyla. Shay a Beta se většinou smáli nebo si prostě jen tak, bezvýznamně povídali o něčem co Aleu z dálky nemohla slyšet. Ze zájmem se Aleu na dvojici na skále dívala ještě několik sekund. Ten nejpřekvapivější moment ale přišel když si Beta ladně opřela svou černou, mohutnou hlavu o Shayův krk a olízla mu přitom čumák rozhořčení od tepla. Aleu chtěla Betu a Velitele stopařů pozorovat ještě nějakou tu dobu dokud do ní něco prudce nevrazilo. Aleu instinktivně zarila drápy svých černých tlapek do země a co nejvíce nohy rozkročila pro udržení rovnováhy. Čekala jakési ospravedlnění od neznámého který do ní vrazil, to ale ani po několika sekundách nepřišlo. Aleu proto natočila hlavu směrem k místu kam neznámý po nárazu běžel. S překvapením zjistila že to byla Root. Svalnaté tělo silné stopařky se vlnilo pod náborem svalů při jejím rychlém běhu a podle jejího vyplazeného jazyku bylo jasně vidět že ani na ni toto neobvyklé teplo nepůsobí dobře. Těsně za Root se hnal Jacob, také stopař. Jacob už tak rychle neběžel ale stále se dokázal Root udržet v patách. Aleu nechápavě sledovala dvojici která se řítila přesně ke skále na níž Beta se Shayem ležely. Root ke skále přiběhla pochopitelně první, chvíli nemohla popadnout dech ale po tom co Calla jako správná Beta postřehla že něco není v pořádku, vyzvala ji k promluvení a na místo konečně dorazil i také zadýchaný Jacob smutně a nervózně promluvila: "Je mrtvý. Alfa je mrtvý! "
ČTEŠ
Enigma: Válka slunovratu
FantasyEnigma. Jeden z nejmladších, avšak nejsilnějších a nejoddanějších rodů Severu jehož společnost do dnešní doby vládne bez porážky svým územím. Avšak ani taková vláda nezná nikdy nekončící moc, srdcem samotného útoku se totiž můžete stát kdykoliv. O...