Okuldan kaçmamızın üstünden yarım saat geçmişti ve biz kaldırımın kenarında oturmaktan başka hiçbir şey yapmıyorduk.
" Sizce kaçmasa mıydık?"dedi Hira.
"Ben size uydum da kaçtım, eğleniriz sanıyordum. " dedi Giray'da.
"Bende Hira'nın o konuşmasından bir planı var sanıyordum."diye devam ettim.
Aradan geçen bir iki dakikadan sonra Hira "Buldum!"diye bağırdı.
Giray'la ikimiz sıçrarken Hira "Gençken yapılması gereken 100 şey listeleri var biliyorsunuzdur?"dedi. Giray'la biliyoruz manasında kafamızı sallarken Hira "İsterseniz bizde öyle bir liste oluşturalım. Senin doğum gününe kadar her gün yapabileceklerimizi yapalım. Hem bende hazır bir liste bile var, beraber yaparız diye oluşturmuştum." dedi. Doğum gününe kadar sözünün altında yatan hayatın sona erene kadar sözünü bir tek ben anlamıştım. Hira'ya baktığımda bana güven veren bir gülümsemeyle baktı bu "Lütfen, evet de."bakışıydı.
" Bana uyar. " dediğimde Hira sırıttı ve Giray'a döndü. Ben de merakla Giray'dan cevap bekliyorken Giray dan beklediğim cevap geldi.
" İşin içinde siz varsanız bana her şey uyar."
☆★☆★
"Şimdi ne yapıyoruz."dedim elimizdeki listede göz gezdirirken. "Bilmem ama bence şimdi yapacağımız şeyi sen seç. Sonra ben, sonra da Giray seçer. "dedi Hira.
Listede gözüme çarpan maddeyle gözlerim ışıldadı.
" Hani geçen bir video izletmiştim size. Bir kızla çocuk vardı. Kasiyer kadına şaka yapıyorlardı markette. "
"Hatırladım ben. "dedi Giray yüzündeki gülümsemeyle.
" Ne videosu? Ben hatırlamıyorum ama!"dedi Hira.
Hepimiz ayağa kalktık, çok heyecanlıydım.
" Tamam okulun arka tarafındaki markete gidelim. Yolda sana yapacaklarımızı anlatırız."
"Aldım."
Hira'nın aldığı karpuzu karnımın üstüne koydum ve tişörtümle karpuzun üstünü kapattım. Giray'la beraber markete yürüdük.
Çikolata aldık, kasaya ilerledik. Bu sırada Hira uzaktan bizi izliyordu. Çikolataları kasadan geçiren kadına parayı uzattım ve yürümeye başladım. Tam o sırada ayağım takılmış gibi yaptım ve kendimi yere bıraktım. Çıkan 'Vıcck!"sesine kasiyer kadının ve birkaç müşterinin çığlıkları karışınca gülmemek için kendimi tuttum,gözlerimi kapattım. Giray ise üzerime eğilmiş kulağıma "Harika gidiyorsun ama sakın hareket etme. Şimdi gerçek eğlence zamanı."diye fısıldadı.
Sonra bir feryatla ağlamaya, bağırmaya başladı. Elleriyle dizlerini dövüyordu.
"O öldü! Daha bebeciklerimiz olacaktı. Hayatım aç gözlerini! Beni sensiz bırakma. Söz veriyorum sana,başka kızlara bakmayacağım bundan sonra." Bu dediklerini öyle bir ses tonuyla söylüyordu ki ben bile inanmak üzereydim. Bu sırada başıma başkaları da gelmişti. Bakışlarını üstümde hissediyordum. Yaşlı bir kadında aynı Giray gibi bir feryat koparınca bir Giray, bir kadın yas tutmaya başladı. Kadın çok gençmiş yavrum, güzel saçlı kızım gibi şeyler söylerken Giray da kadının dediklerini tamamlıyordu.
" Çekilin, yol verin... Bak bir de bana sen ne yapcan diyor. Ben senelerdir doktorlar izliyorum tamam mı..." Hira'nın dediklerine gülmemek için zorlanıyordum.
Yanıma diz çöktü ve nefesimi kontrol edermiş gibi yapıp kulağıma fısıldadı. "Üç deyince kaç." Sonra Giray'a dönüp " Üzgünüm hastayı kaybettik. Buraya gelmeden önce çok kan kaybetmiş. Elimizden geleni yaptık ama kurtaramadık" dedi. Bir kaç kişi bu dediklerine homurdanırken bazıları "Çekin şu zır deliyi. " diyordu. Hira ellerini onu tutanlardan kurtardıktan sonra yine Giray'a döndü.
" Bayım eşiniz hamile miydi?"
"Evet bir kızımız olacaktı. "bunu söylerken bile ağlıyordu.
"Belki de kızınız hâlâ yaşıyordur. Eşinizi çevirmeme yardım eder misiniz? " Giray hiçbir şey demeden beni çevirdi.
Hira karnımı açtığı anda bende gözlerimi açtım ve hala karnımdakinin karpuz olduğunu anlayamayanlar çığlık atmaya başladı.
" Üç!!!!" ayağa kalktım ve çıkışa doğru koşmaya başladım. Koşarken kahkahalar atıyordum. Arkamızdan sesler geliyordu.
Köşeyi döndüğümüzde durduk ve soluklandık. " Harikaydı!"dedim hızlı nefeslerimin arasından.
" Şimdi ne yapıyoruz? "dedi Hira.
Üzerimdekileri işaret ettim."Alışverişe gidiyoruz."
Okulun oraya geri dönüp Giray'ın okulun önüne park ettiği siyah arabasına bindik. Bizden ay olarak büyüktü. Bu yüzden araba kullanabiliyordu. Biz Hira'yla aynı ay doğmuştuk. Hira benden gün olarak büyüktü. Hira'nın doğum günü 3 gün sonraydı. Hatırladığım şeyle sevinirken ona sürpriz parti hazırlamayı aklıma koydum. Ama kısıtlı zamanım vardı. Neyse Giray'la birlikte hazırlardık.
Mağazalardan birine girdik bana uygun tişört ve pantolon bulmuş kabine girecektim. Ama Giray beni durdurdu. " Ne oldu?"bakışlarımla bakarken telefonunu kapattı ve elime mavi bir elbise bıraktı.
"Bence bunu denemelisin. Bu gece benim maddeme göre hareket edeceğiz. "
Verdiği elbiseyi giymiştim. Kabinin aynasında kendime baktığımda kıyafetin üzerimde harika durduğuna baktım. Vücut ölçüleri tamamen benim bedenimdeydi. Ayrıca gözlerime çok uymuş, ten rengimi ortaya çıkartmıştı. Giray gerçekten göz zevkine sahip bir çocuktu.
Kabinden çıktığımda Giray ve Hira'nın hayran bakışlarıyla karşılaştım.
"Harika olmuşsun."dedi Giray.
" Senin sayende. Artık hep seninle alışverişe çıkmayı düşünüyorum. "
Hira benim bu dediklerim üzerine Giray'ın kolunu tuttu ve " Bana da bir kıyafet beğen."dedi. Onların bu haline gülerken kasaya yöneldim. Elbiseyi ödedikten sonra kabine yeniden girdim ve yeni aldığım mavi elbiseyi giydim. Saçlarımı da düzelttikten sonra çıkarttığım elbiseleri poşete koyup kabinden çıktım.
Giray ve Hira da hazırlanmış beni bekliyordu. Mağazadan çıktığımızda "Ben acıktım. "dedim.
Yemeğimizi yedikten sonra Hira'nın planını uygulamak için bir mağazaya girdik. Elimize ne gelirse aldık. Tabi alırken yorumda yapıyorduk. Toz pembe bir elbiseye Hira bayılmıştı. Ama planımıza sadık kalıp onu da sadece aldı. Kasaya geldigimizde elbiseleri teker teker kasadan geçirmeye alarmlarını sökmeye başladılar. Yirmi beşinci kıyafetten sonra saymayı bırakmıştım ki
"Neyse biz başka bir mağazaya bakalım. Size İyi günler. "dedi Giray. Görevli ve sıradakiler bize söverken, gülerek mağazadan çıktık.
" O toz pembe elbiseyi çok beğenmiştim."dedi Hira dudaklarını büzerken.
"Artık bir daha ki sefere kapısından girebilirsek alırız." dedim. Bu dediğime kahkahalarla gülerken otoparka inmiştik.
Giray sürücü koltuğuna oturdu ve arabayı çalıştırdı bize döndü.
" Şimdi benim mekana gidiyoruz."
★☆★☆
"Giray acı bize!! Biz sahneye çıkamayız!"
"Ahh, yapmayın ama kızlar. Size bu gece ihtiyacım var. Sesiniz güzel, hem de bu maddeler arasında vardı."
Onu yarı yolda bırakamazdık bu yüzden isteğini kabul ettik ve sahneye çıktık.
Giray'ın da sahneye çıkmasıyla kızlar çıldırmıştı. Nakarata kadar Giray söyledi. Nakarata geldiğimizde Giray sustu ve aynı anda başladık.
"Don't stop doin what you're doin.."
Bütün gün bu bölümü yazdım. Bu yüzden lütfen bir iki saniyenizi ayırın ve oy verin:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SON GÜNLERİM -2015yaz-
Fiksi RemajaÖlümünüze son 15 gün kaldığını öğrenseniz ne yapardınız? Son günlerinizi ağlayarak mı geçirirdiniz yoksa hayatınızın en güzel günlerini mi yaşamaya odaklanırdınız?