✴✴
Gözlerim şokla yengeme dönerken gözlerim dolmaya başlamıştı .
' Ne ' Dolan gözlerimi yengeme çevirerek yüzünde dolanmaya başladım . ' Gerçekten mi . '
Şaşkın ve dolu gözlerime gülerek karşılık veren yengem şefkatle ellerimi tutmaya başladı . ' Seni kınasız göndereceğimizi mi sandın . '
Tekrar gülmeye başlarken gözlerimden akan yaşlarla beraber bende gülmeye başladım . ' Ama annem bugün - .'
' Kınayı nene yapacak . '
Gözlerimi yengemin yüzünden çekerek aşağıda ki adamları yönlendiren neneme çevirdim . ' Kaçan onların kızı bizim değil diyerek Yakup babama söylemiş , Yakup babam da düğün olmasa bile kına yapılacak demiş . '
Gözlerimi yengeme çevirdikten sonra ellerini bırakarak kapıya doğru koşmaya başladım .
' Dila nereye . '
Kapıdan çıkıp aşağı merdivenlere doğru koşarken ağlayarak bağırmaya başladım .
' Nene . ' Bulanık gözlerle inmeye çalıştığım merdivenlerin ardından kolumun tersiyle silerek avluda ki neneme koştum. ' Nene . '
' Dila . '
Nefes nefese ağlayarak neneme yürürken hızlı adımlarla yanıma gelmeye başladı . ' Ne oldu yavrum ne bu halin . '
Tutmayan dizlerimle yere çökerken korkuyla kollarımdan tutmaya başladı . ' Dila kızım !' Dolan gözleri yüzümü okşarken ağlayarak yüzüne baktım .
' Nene bu hazırlık .. ' Fısıltım nefesime yetmezken ağlayarak yutkunmaya başladım . ' K-kınam için mi . ' Sözcüklerim den sonra biraz duraksayıp ardından derin bir nefes almaya başladı .
' Evet Dila'm senin kına gecen için bu hazırlık . '
Gülerek sesli bir nefes alırken kollarından tutarak sarılmaya başladım . Ağlayarak verdiğim nefeslerimin ardından sırtımı sıvazlamaya başlarken aklıma gelen düşünceyle hızla kolundan çıktım .
' Nene Karayay'lar kına olmayacak demişti ama . ' Kollarını korkudan sıkmaya başlarken elinin birini kaldırarak yüzümü okşayarak sakinleştirmeye başladı.
' Demiştiler diye yapmayacak mıyız kızım . Yakup konuşup halledecek merak etme . ' Rahat bir nefes aldıktan sonra yüzüme eğilerek fısıldamaya başladı . ' Görülmemiş bir kına yaptıracağım sana . Aha bu bütün Mardin kızları senin kınanı özenecek . '
Fısıltısına gülmeye başlarken yerden yavaşça kalkarak sesli bir nefes aldım . ' Sen şimdi Berfin Gelin 'le git kına elbiseni seç . Geri kalanı bizde . ' Başımı sallayarak arkamı dönecekken babamın sesiyle yüzüne döndüm .
' Ana . ' Yanımıza doğru yaklaşırken gözlerimde gezindikten sonra tekrar neneme döndü . ' Hele söyle Yakup hallettin. ' Bir kaç saniyenin ardından gülerek başını sallamaya başladı . ' Hallettim ana . '
Gözleri yüzüme dönerken saçlarımı okşamaya başladı . ' Kızıma en güzel kına gecesini yapacağım inşallah . ' Gözlerim dolmaya başlarken nenemin rahat nefesiyle ben de rahat bir nefes aldım .
' E o zaman başlasın hazırlıklar . '
' Başlasın ana . '
Adamlara doğru dönen yengemin ardından babam bana doğru yürümeye başladı . ' Güzel kızım benim . ' Saçlarımı okşayarak sarılırken bedenine dolamaya başladım ellerimi . ' En güzelleri ne layıksın sen güzel kızım benim . '
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GULNİŞÂN ( TAMAMLANDI )
Chick-LitAteş saçan gözleri bedenimi süzerken sinirle gözlerime kaldırdı bakışlarını . ' Ayağınıza kadar gelip seni istedik diye sakın istendiğini sanma . ' Gözlerim dolmaya başlarken korkakça nefes almaya başladım . ' Ömrünün sonuna kadar eziyet göreceği...