Uzat Elini Annem ✴

32.3K 901 9
                                    


✴✴

Saatlerdir kapının önünden ayrılmayan Asya hanim sessiz sessiz çekerken gözlerimi yavaşça sırtından çekerek elimde tuttuğum battaniye ile yanına yürüdüm .

Dinmeyen gözyaşları yavaşça akıp yoluna devam ederken üzerine yavaşça egilerek sırtını örttüm. 

' Hasta olacaksınız . ' Kırmızı gözleri yavaşça gözlerime dönerken başını olumsuz anlamda sallamaya başladı . ' İçeriye geçin lütfen . '

' Ben bir anneyim kızım . ' Gözleri tekrar dolarken çattalaşmış sessiyle konuşmaya devam etti . ' Yavrularım dışarıda sussuzlar . '

Gözlerini yavaşça çekerken ben de kafamı kaldırarak kapıya baktım usulca .

' Kimsesizler, sahipsizler . ' Gözlerim yavaşça eğilip tekrar kapıya kalktı .

Söylediği gibi kimsessiz ve sahipsizlerdi. Ne aşklarına izin verilen bir töre ne de sevdikleri oldukları için gururlanan bir aile .

Aldığı derin ve hırıltılı nefesin ardından elimi yavaşça tutan Asya hanımın yüzüne döndüm .

' Baksana bir yavrularım kapıdalar mı . ' Masum ve acınası sözlerine kendimi tutamazken hızla başımı sallayarak kapıya yürüdüm .

Kilidini tutan ellerim tam çevirecek iken arkamdan gelen sert ses ile korkuyla irkildim .

' Sen ne yaptığını sanırsın gelin ! ' Arkamdan gelen Emir ağa kolumdan yavaşça tutarak kenara çekti . ' B-ben ... '

' Benim lafımı çiğneyip nasıl açmaya kalkarsın ha ! ' Sinirli adımlarıyla üzerime yürürken korkarak geriye doğru yürüdüm .

' Baba ! ' Duyduğum Vedat ' ın sesiyle göz göze gelirken hızla yanıma gelerek önüme geçti . ' Sakin ol ! '

Gözlerini benden çekerek oğluna dönen baba başını kapıya çekerek bir iki adım öne geçti . ' Karına haddini bildir ! Sözümün üzerine söz yok anlat ! '

Yavaşça koluna tutundugum Vedat elimi tutarak köşeye yürüdük . ' Olur baba . ' Gözlerim Asya hanima kalkarken hırsla üzerinden attığı battaniye ile ayağıya kalktı .

' Onun haddi değil ise benim haddimdir . ' Emir ağa ' nın önünden geçerek dış kapıya ilerlerken tutulan kolları onu durduramamıştı .

' Asya ! Kendine gel ! ' Yavrularının acısıyla hicbirseyi takmadan açtığı kapı ile gözlerimizi kapının önüne çevirdik .

GULNİŞÂN ( TAMAMLANDI ) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin