19

116 10 0
                                    

" Mia , Ezzat nak mintak maaf , Ezzat takde niat nak tinggalkan Mia . Ezzat terpaksa , Ezzat minta maaf sangat " luah Ezzat dengan penuh ikhlas . Okay tetamu tu sebenarnya Ezzat . Ezzat Zafran budak yang korang semua nak tahu sangat tu . Eleh korang nampak macam ikhlas tapi bagi aku tu semua fake semata-mata . " kau ingat aku percaya sangat dengan kata-kata kau tu " marah aku .

Memang tak lah aku nak percaya . Kau kata nak lindungi aku , kau kata kau nak jaga aku , sembang je lebih . " Ezzat takde niat nak tinggalkan Mia dulu , Ezzat memang terpaksa " Ezzat mula merayu . " Terpaksa konon , kau tahu tak aku tunggu kau macam orang gila , berharap kau datang . Tengok-tengok kau pindah . Kau tak bagitahu aku langsung . Aku datang rumah kau , kau buat-buat tak kenal aku . Kau ingat aku boleh maafkan kau macam tu je " aku mula meluahkan segala isi hati aku .

" Mia , Ezzat mintak maaf . " suara Ezzat mula perlahan . Haih aku pulak rasa serba salah . Tapi betul lah aku geram sangat dengan dia ni . " Ezzat , Mia tunggu Ezzat . Tapi ni yang Ezzat buat . " air mata aku mula mengalir . Haih kenapa lah masa ni air mata aku boleh mengalir . Kau nak tahu tak apa yang dia buat sampai aku benci dia ? Ha marilah kita flashback .

Flashback ..

Hari ni macam biasa Mia akan berjumpa dengan Ezzat . Tapi hari ni Mia rasa lain , macam akan ada sesuatu yang tak kena . Mia naik ke tingkat 3 untuk berjumpa dengan Ezzat , ketika ini Ezzat sedang mengulang kaji pelajaran di perpustakaan sekolah . Katanya jika mengulang kaji pelajaran di rumah dia akan mudah mengantuk sebab itu dia mengulang kaji di sekolah . Dia juga selalu pulang lewat ke rumah . Begitu juga dengan Mia sebab Mia temankan Ezzat . 

Mia menghampiri tempat yang di duduki oleh Ezzat . " hai lama tunggu ? " tanya Mia dengan ramah lalu mengambil tempat di hadapannya .  Ezzat memandang Mia sekilas . Mia mula pelik dan lagi satu selalunya masa macam ni library ramai orang ni tinggal cuma Mia dengan Ezzat .

Pengawas yang bertugas pun Mia tak nampak . Mungkin mereka tengah rehat . Mia mengambil tempat di hadapan Ezzat . " kau kenapa ni ? " tanya Mia .Ezzat mengeluh perlahan . Dia mula menutup buku latihan yang berada di hadapannya . Wajah Mia di tenungnya dalam . Mia mula semakin pelik .

" Mia , aku nak mintak maaf " ucap Ezzat perlahan . Tiba-tiba kedua-dua tangan Mia di pegang rapi oleh Damien dan Firdaus . " lepaskan aku lah ! Ezzat tolong aku !! " Mia mula meronta-ronta untuk melepaskan diri . Mulut Mia ditutup menggunakan kain , mata Mia mula mencari kelibat Ezzat . Ezzat di bawa keluar dari perpustakaan bersama-sama dengan pengawal peribadinya .

Ezzat . Dia seorang anak usahawan yang terkenal di Malaysia . Dia ialah pewaris terakhir kepada syarikat keluarganya . Disebabkan dia anak orang kaya , keluarganya tidak membenarkan dia berkawan dengan orang biasa . Ibu Ezzat iaitu Datin Kamelia menghalangnya berkawan rapat dengan Mia .

Dan disebakan itulah dia kini perlu pindah ke sekolah lain supaya Ezzat dan Mia tidak berkawan lagi . Untuk membuatkan rancangan ini berjaya Datin Kamelia mengupah Damien dan Firdaus untuk membantunya menjayakan rancangan ini . Ezzat tidak boleh berbuat apa-apa . Jika dia melawan , Mia akan kena lebih teruk daripada ini .

Dia tak nak orang yang dia cinta sakit . Dia setuju untuk berpindah sekolah demi keselamatan Mia .

flashback ...

" Mum you promise me that you will not do anything to Mia if I follow your rules "

" yes , I promise "

Ezzat mula terbayang kata-kata ibunya . Selepas ketiadaan Ezzat di sekolah itu kini Damien dan Firdaus bebas membuli Mia . Rakan-rakan yang lain juga begitu mereka lebih meminggirkan Mia daripada menolongnya . Disebabkan itu lah Mia tiada kawan sehinggalah kemunculan Rayyan .

End Flashback ...

So ya macam tu lah ceritanya . Walaupun nampak agak ganas tapi aku dah biasa hadap semua tu . Berbalik semula pasal si Ezzat ni . Ey aku rasa nak lempang je dia ni . Sibuk datang balik buat apa . " Ezzat , takpa Mia maafkan tapi Mia nak Ezzat jangan datang sini lagi . Mia kalau boleh dah taknak tengok muka Ezzat " aku terus masuk dalam rumah semula . Aku peduli apa .

Aku naik ke bilik aku tanpa menghiraukan Abang Aziq dengan Abang Azad . Aku menutup pintu dengan kuat . Kenapa dia datang balik ?!

END POV

****

Vote and Comment
Thank you
#roadtofinalexam
#wishmeluck

Harapan Terakhir Where stories live. Discover now