Hoseok skjuter ner mobilen i fickan men det tar bara några sekunder innan den vibrerar igen.
Tae
Så ingen har hört nåt från Joonie på tre veckor va?Han tittar sig snabbt omkring och tar ett steg mot en överfull klädhängare i den lilla butiken.
Det verkar inte som det. Jin då?
Han hinner inte titta upp från skärmen innan han snubblar över en sladd som är fasttejpad mot det blanka golvet. Ett mjukt plastpaket träffar honom i huvudet och tio likadana paket regnar ner på golvet runt omkring honom.
"Förlåt Hy-Eon hyung!" Hoseok kommer snabbt upp benen och samlar ihop paketen med varma kinder. Hy-Eon skakar på huvudet från andra sidan butiken med ett snett leende innan han fortsätter packa upp beställningar. "Fjärde gången på samma sladd va?"
"Förlåt Hy-Eon hyung" Hoseok lägger en kall hand mot sin rodnande kind och rättar stressat till sin namnbricka."Hoseok?" Han hoppar till igen och vänder sig om med uppspärrade ögon.
"Jin" Det blir tyst i några sekunder när de båda tittar på varandra. Hoseoks blick fastnar vid en tatuering som sticker upp från Seokjins tröja. Mörka och trådsmala stjälkar som slingrar sig upp mot hans hals, knappt synliga.
Jin skruvar lite på sig och rättar till sin tröja, möter inte Hoseok med blicken. "Hur är det?"
Hoseok svarar inte först. Jin ser helt annorlunda ut trots att det bara var knappt en månad sen han såg honom senast. Och hans röst låter annorlunda också, svag och sönder.
"Var det nåt?"
Jin sänker blicken och tar ett djupt andetag. "Jag har inte varit här på ett tag"
"Mhm" Det hade bara blivit så, att de undvek varandra efter den där kvällen för en månad sen.Spegeln i det lilla badrummet är täckt av imma och Hoseok har ritat ett hjärta i hörnet som börjat rinna. Han knyter en gul handduk runt höfterna och drar händerna genom sitt blöta hår. Joonies ord ekar i hans huvud, "jag lovar att det inte är nåt mellan mig och Jin". Inte för att han skulle bry sig eller så på det sättet.. men Joonie hade faktiskt glömt bort honom flera gånger för Jin, och deras vänskap hade nog börjat blekna lite. Hoseok suckar medan han klär på sig och är påväg ut mot köket när han hör en duns från rummet bredvid.
Hoseok sväljer hårt och han knyter ena handen i fickan. Han tittar på Jin som följer en springa i golvet med blicken. Hoseok har inte heller hört något från Joonie sen den kvällen. Och nu har Jin förstört deras vänskap. Och förstört mellan Yoongi och honom, om det nu fanns något. Minnen av honom och Namjoon när de spelar tv-spel tillsammans, skrattar och pratar får Hoseok att pressa in naglarna i handflatan.
Dörren intill är inte helt stängd så Hoseok skjuter upp den och stelnar till. Jins ena ben runt Joons midja och sättet Jins händer rör sig över Joonies rygg får honom att må illa.
Han smäller igen dörren och skyndar sig tillbaka till sitt rum, sjunker ner på sängkanten.
Namjoonie studsar upp från sängen och drar handen längs med Jins kind innan han skyndar efter Hoseok. Han rättar till tröjan i farten och drar händerna genom håret.
"Hobi det är verkligen inte som det såg ut"
"Jo""Ville du något?" Frågar Hoseok igen och snurrar en prislapp på ett par rutiga byxor mellan fingrarna.
YOU ARE READING
sången om förgätmigejbuketten ✓
Fanfictionnamjin, taekook, yoonmin <3 De salta vindarna får Seokjins mörka hår att kittla honom i ansiktet och den ljust blå blomman han håller i ena handen nickar i vinden. "Jag saknar dig"