Jimin drar den varma tjocktröjan över huvudet, det är en sån som är slät på utsidan och alldeles fluffig på insidan. Två tomma skålar med lite ramen kvar i botten står på vardagsrumsbordet sen igår, men förutom det finns inga spår av Yoongi kvar.
Han går in i badrummet, tittar på sig själv i spegeln, de svagt mörka ringarna under ögonen, i några sekunder innan han sätter på kranen. Ljudet från vattnet ekar svagt mot de grå kakelplattorna när han kupar händerna under kranen och sköljer av ansiktet. Det droppar vatten från hans haka och håret är lite blött i topparna. Det är alldeles tyst förutom trafiken utanför lägenheten.
Plötsligt dunkar något till ute i köket. Jimin hoppar till och stänger av kranen med en snabb rörelse. Han håller andan och tar några steg mot dörren, kikar ut mellan dörren och väggen.Lägenheten är mörk. Det är ingen där, förutom alla huvudvärksvita kuvert som ligger på vardagsrumsbordet och som han ska läsa nån gång snart.
Jimins mobil ligger bredvid köksbänken, sprucken och skärmen lyses upp av två nya notiser.
"Ah jenjang" mumlar han och plockar upp den. Han sätter på en av Yoongi och Joons gamla rappar för att bryta den spända tystnaden.Jagi<3 00:14
Jiminie? Jag är vid hamnenJagi<3 00:16
Är du vaken?Han lutar sig över köksbänken och svarar så snabbt han kan.
Jag är vaken. Vill du att jag ska komma? Är Cheol och de andra där?
Han slänger på sig jackan utanpå tjocktröjan och lägger mobilen i jackfickan. Nycklarna ligger redan i den andra fickan och han skyndar sig ut genom dörren, tar två trappsteg i taget. Det tar bara någon minut innan Yoongi svarar.
Jagi<3
Nej, eller jo de är en bit bortJagi<3
De följer efter migYoongs?! Vilken del av hamnen? Jag kommer
Jagi<3
Tack så mycket yagi<3 Kan du skynda dig?Jimin hinner inte sätta på sig säkerhetsbältet förrän han är ute på sexfiliga motorvägen. Bilarna bredvid honom tutar åt hans slarviga körning men han bryr sig inte, griper tag hårt om ratten.
Bara några minuter senare slirar han in på den slätt asfalterade lastkajen. Yoongi springer mot honom, öppnar bildörren och de kör iväg på bara några sekunder. Han lägger händerna på instrumentbrädan framför honom, försöker andas.
"Vad i helvete?" Säger Jimin mjukt och ler snett mot Yoongi.
"Jag vet" Han suckar och hostar till, men säger inget mer.
"Du borde inte vara med dem mer"
"Mm"
"Varför stack du inte bara?"
"Jag kunde inte"
"Okej..." Jimin skakar på huvudet "Kan du lova mig att inte vara med dem mer den här gången?" Yoongi sneglar på Jimins händer på ratten, de skakar.
"Jo, jag kan försöka"
YOU ARE READING
sången om förgätmigejbuketten ✓
Fanfictionnamjin, taekook, yoonmin <3 De salta vindarna får Seokjins mörka hår att kittla honom i ansiktet och den ljust blå blomman han håller i ena handen nickar i vinden. "Jag saknar dig"