"Jag sa ju att du skulle använt vax" Namjoons röst ekar mot de polerade stenväggarna i Jimins trapphus. Han rättar till Jins hår igen med ett snett leende.
"Ditt vax luktar äckligt" Den äldre skrattar åt Joon som ser sårad ut. Namjoon drar händerna genom sitt perfekta hår och kletar sedan sina vaxiga händer i Jins. Han hinner inte reagera, för Jimin öppnar dörren och kramar om dem båda. "Välkommna" Hans hår är inte lika perfekt som Namjoons, det ser mest rent och fluffigt ut. Som när håret precis torkat efter att man använt för mycket balsam.Jazzmusik spelas i bakgrunden på våningen och Yoongi häller upp chokladmjölk i vinglas som han ställer fram på köksbordet.
De hade blivit så glada när de hört att Namjin dejtar igen att de bjudit hem dem på middag, om man nu ens kan kalla det för en middag.
"Det var längesen" börjar Jimin, han skjuter ner händerna i fickorna på sina svarta kostymbyxor.
"Ja, verkligen" Jin nickar och tittar sig omkring "Jazz?"
"Det var Yoongis idé" Jimin ler. "Men jag tänkte att vi skulle byta snart. Vi ska ha den här middagen som riktiga män, lyssna på Twice."
"Bra, jag kan börja med blåbärspankakorna då" Jin nynnar med i introt till What is love samtidigt som han tar fram en stekpanna, det är inte första gången han lagar pannkakor här.Köksbordet står bredvid köket, det har en vit duk med ett par stearinljus och en tom vas och de andra sätter sig där. Jin andas ut tungt när han sträckt sig upp till skafferiet för att nå mjölpåsen. "Jag har så ont i rumpan"
"Omg har n-ni.. redan?" Jimin spärrar upp ögonen.
"Ja precis" ler Jin och kommer ihåg hur han snubblade på Namjoons ben i trappuppgången.
Namjoon skakar på huvudet med ett leende, han ska precis börja förklara..
"Hörde ni om den arga pannkakan?" Avbryter Jin honom helt plötsligt från köket.
"Nej?"
"Han flippade precis"
Jimin täcker munnen med båda händerna när han skrattar. "Min stolthet gör ont"
Namjoon ler. "Jag skrattade faktiskt nästan"
"Tack för det, Joonie" Jin häller smeten i stekpannan och en halvtimme senare har han staplat 20 pannkakor i en hög på en av Jimins vita tallrikar. Han tar med sig en burk sirap och ställer den på bordet bredvid pannkakorna.Yoongi lutar sig framåt och pekar på Jins tatuering som sticker upp från linningen av hans t-shirt. Han ger honom en lång blick. "Vad är det där?"
Jin rättar till sin tröja igen, lite obekväm med allas blickar på de svarta förgätmigejerna på hans hals.
"En tatuering bara" mumlar han och slår sig ner bredvid Namjoon.
"Det är Cheol som fått dig att göra den, ellerhur? Hur känner du honom?"
"Lee Cheol? Hur känner du honom själv?"
Yoongi rycker på axlarna. "Varför har du den?"
"För Namjoons skull" Jin sänker huvudet och följer de broderade mönstren i duken med blicken.
"Du gjorde tatueringen för att Cheol skulle hålla sig borta från Namjoon, ellerhur?" Yoongi lägger armarna på bordet. "Det var ett misstag, vet du vad den betyder?"
Jimin rättar försiktigt till en av Yoongis hårslingor, försöker få honom att lugna ner sig lite.
"Han kommer lämna Namjoon ifred, men det är inte tryggt för dig att gå omkring med den"
Jin harklar sig nervöst och Namjoon lägger en lugnande arm runt hans axel. "Det är mitt fel, jag lämnade dem med skulder. Cheol var inte glad direkt"
Yoongi skrattar till och lutar sig bakåt igen. "Jag kan försöka prata med honom"
"Tack"
"Vad fint, skål för det" Jimin ler, men han mår illa av tanken på att han har en likadan förgätmigejtatuering på låret.
YOU ARE READING
sången om förgätmigejbuketten ✓
Fanfictionnamjin, taekook, yoonmin <3 De salta vindarna får Seokjins mörka hår att kittla honom i ansiktet och den ljust blå blomman han håller i ena handen nickar i vinden. "Jag saknar dig"