Yoongi skyndar sig upp för trapporna till Jimins våning, med bilnycklarna i handen och sin pojkväns röda tjocktröja under jeansjackan. Han brukar inte bry sig om att ringa på längre utan öppnar den olåsta dörren "hallå?"
"Hej" Jimin sätter sig upp, håret rufsigt efter att ha legat på soffan en stund. "Behåll skorna på" Han rättar till kragen på sin skjorta som sticker upp ovanför fleecetröjan och ställer sig upp.
"Varför har du finkläderna?" Yoongi lägger armarna i kors.
"Du kommer snart få veta" Han tar några steg närmare med ett skratt. "Du stal från mig.. först min tjocktröja, vad kommer sen? Mitt efternamn?"
Yoongi slår till honom på axeln och himlar med ögonen. Men hans rodnande öron avslöjar honom.
"Iallafall.. kan jag få tillbaka den sen?" Jimin ler och tar sen sin pojkväns hand. Han drar med honom ut igen. Upp för den sista trappan i trapphuset tills de kommer fram till den tjocka dörren som leder ut på takterrassen. Han bryr sig inte om att tända utan följer det kalla trappräcket med handen så att han inte ramlar. Han låser upp dörren med ett svagt klickande och bakom väntar ännu mer mörker. Miljoner stjärnor bakom det svarta täcket av moln.
"Vad är det här?" Yoongi känner Jimins arm runt hans axlar när han leder honom ut på takterrassen.Ljusslingor virade runt stängslet som omger terrassen tänds plötsligt. Det mjuka ljuset från dem lyser upp fem personer som sitter på en ö av filtar mitt på den öppna ytan.
"Grattis på födelsedagen" Jimins viskning får Yoongi att rysa. Hans ögon är uppspärrade och han tittar på var och en av dem. Namjoon med Seokjin uppkrupen i hans knä, Taehyung ligger på rygg och Jungkook har händerna över hans mun för att han ska vara tyst. Hoseok sitter i det andra hörnet av filten med panda express lådorna och en påse fylld med minimuffins från den närmaste mataffären.
"Y-yah" Yoongi kliar sig förvirrat i håret och ett leende börjar växa fram på hans läppar.
"Visst är det fint" Jimin drar med sig honom bort mot ön av filtar.
"Grattis" Namjoon räcker fram ett paket med rosa snöre, hans hand är täckt av klotter i bläck som han ritat när han inte haft något att göra. Jin lägger händerna på Namjoons lår och skjuter sig upp, skrockar för sig själv samtidigt som han sätter sig tillrätta på filten bredvid honom. "Den är från oss båda"
Yoongi nickar och tar emot presenterna från de andra. Smala solglasögon med rött glas från Hoseok, nya hörlurar från Jungkook, en stor godispåse från Taehyung, hello-kitty anteckningsbok och en penna med en fluffig boll från Joon och Seokjin.Med bitar av presentpapper runt omkring honom lutar han sig bakåt på händerna. "Tack så jättemycket.." Han lägger huvudet på sned "..för att ni ville komma"
Seokjin sväljer, plötsligt illa till mods. "Jag skulle bara vilja säga-"
"-nej, det räcker" Avbryter Hoseok honom, han öppnar muffinspåsen med koncentrerad blick samtidigt som han pratar. "Ta några muffins. Och inga fler förlåt, det räcker" Han lutar sig framåt och sätter solglasögonen på Yoongis nästipp.
"Så" Jimin tar en minimuffin och tar av pappret så att smulor regnar ner i hans knä "något nytt sen senast?"
Jungkook sneglar på Taehyung som pillar tankspritt med sitt muffinspapper. Det känns som om han borde säga något, men vad skulle han säga? Taehyung gjorde alldeles nyss slut med Chin-Hae? Han vet inte varför än, vågar inte ens fundera på varför. Tänk om det var på grund av honom. Nej, såklart inte. Hur skulle han någonsin kunna spela så stor roll i Taehyungs blomsterträdgård till sinne.
"Jag fick jobbet på fotostudion" säger han istället.
"Grattis, vad kul" Jimin ler brett, han har alltid varit den första att komplimentera hans fotografier och talang, brukar inte ha något emot att vara med i hans golden closet filmer. "Du då Tae?"
Taehyung tittar upp och skakar lätt på huvudet. "Ingenting faktiskt"
"Jag har ju sagt att du enkelt får jobb i blomsterhandeln" Yoongi ger honom en lång blick.
"Mhm" Tae tar en tugga av en till muffins "Gansche"
"Och du Jiminie jobbar fortfarande som nallebjörn" Yoongi flinar när Jimin rycker till av att någon nämner hans jobb och den svettiga björndräkten.
Samtidigt som han säger det landar en vattendroppe på hans hand, den första i ett svalt duggregn. Det gör inget alls för han har Jimins hoodie. Han har inte ens tänkt på hur mycket han tycker om dem, alla på den lilla ön av filtar. Det kändes som ett slut på något, kanske allt ledset. Och så levde de lyckliga i alla sina dagar?Om han bara hade vetat.
förlåt förlåt *:・゚~förlåt~*:・゚
YOU ARE READING
sången om förgätmigejbuketten ✓
Fanfictionnamjin, taekook, yoonmin <3 De salta vindarna får Seokjins mörka hår att kittla honom i ansiktet och den ljust blå blomman han håller i ena handen nickar i vinden. "Jag saknar dig"