수요일 18:50

55 3 0
                                    

Jungkook virar en av sina handdukar runt sig som ett burritobröd och tittar på sig själv i spegeln. Vatten droppar från hans haka och nästipp för att sen rinna ner innanför handduken. Han fick en hudkräm som luktar mango och banan av Seokjin i födedelsedagspresent förra året, så han smörjer bara in armarna som han brukar göra för att den inte ska ta slut. När han är klar lämnar burriton badrummet för att stressat klä på sig. Först en svart långärmad tröja och jeans, men han byter sen igen. Han tar med sig nycklarna och mobilen på vägen ut och tar hissen ner. Solen har redan gått ner och himlen har en mjuk nyans av rosa och orange, som om himlen var vatten och någon släppt i en badbomb. Jungkook lutar ryggen mot den ojämna husväggen och låser upp mobilen, klockan är fem över sju.

Jag är utanför<3

Taehyung svarar inte efter åtta minuter. Konstigt, han skulle aldrig bara inte dyka upp sådär.

Var är du?

Hyung?

Är du okej?

Det går tio minuter till innan en röd, ganska kort och fyrkantig Volvo kör upp bredvid trottoaren. Taehyung vevar ner rutan med ett leende. "Förlåt att jag är sen, Kookie" Hans hår är lite rufsigt och han har försökt fixa till det med sitt hårband. Tae sträcker sig över passagerarsätet och öppnar dörren åt Jungkook. "Jag behövde handla glass för jag hade ingen hemma"
"Det gör inget. Vilken glass köpte du?"
"Päron och vanilj"
"Jaha" Jungkook sjunker ner i det nötta sätet bredvid Taehyung. Den lilla Volvon är begagnad och den luktar så också, men det är mest mysigt, han tycker om begagnade saker. "Var ska vi?"
"Jag tror till Banpo Hangang park. De sa på radion att det ska bli fint väder ikväll"
"Mhm, vad mysigt" Jungkook har en lite krusig känsla långt upp i magen, som fyrverkeriglass, av att vara med sin hyung. Han tittar på Tae som biter sig i läppen när han koncentrerar sig på att köra rätt. "Jag är ganska sugen på päronglass faktiskt" fortsätter han.
Taehyung skrattar. "Jag har med chokladsås och kaffe också, visst dricker du kaffe?"
"Ibland" Jungkook nickar, men han dricker egentligen aldrig det.

Tae parkerar bilen lite snett längs med vägen som går bredvid parken några minuter senare. Han tar med sig ryggsäcken som låg i baksätet och slänger över den till Jungkook. De slår sig ner på sina jackor bredvid Han river och Jungkook drar fingrarna genom det fuktiga gräset med en äcklad min.
"Vi kommer få lera på våra jackor"
"Jag hade ingen picknickfilt, jackorna är det bästa vi har för du vill nog inte sitta på mig" Han skrattar åt sig själv och Jungkooks min innan den yngre förstår att det var ett skämt.
"Det är okej, jag har andra jackor hemma" Mumlar han och lutar huvudet bakåt, tar in utsikten över Floating Islands, regnbågsbron och Namsan Tower som en riktig turist. Parken runt omkring dem är fylld av turister, par och andra som kommit för att se den fina kvällshimlen eller bara prata.
Taehyung tar upp glassen, kaffetermosen och ett par små glasflaskor ur ryggsäcken.
"Vad är det där?"
"Har du aldrig sett ett nagellack? Du ville ju ha lika coola naglar som mig" Taehyung håller fram dem så att Kookie kan se ordentligt. "Vilken färg?"
"Den röda med glitter. Det är samma som du va?"
Han nickar och skruvar av locket på nagellacket och sedan locket på glassburken med päronsmak. Han sticker ner två skedar, men tar en sked glass direkt. Han gestikulerar åt Kookie att hålla fram handen eftersom han har kvar skeden i munnen. Han gör som han säger och tittar på medan Taehyung skakar glasburken så att de små glitterstjärnorna gör volter.

"Jag har tänkt på en sak.." Jungkook tar ett djupt andetag och andas in den rosa-orange vårluften "..den här dagen kommer aldrig mer att finnas när den har tagit slut"
Taehyung ler och målar en nagel till, "jo, den kommer finnas i all oändlighet. Fast på en annan plats i tiden".
Jungkook tystnar och tänker efter igen, följer några fåglar som flyger över Han river med blicken. "Du har nog rätt"

sången om förgätmigejbuketten ✓Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt