Jimins lägenhet är fylld av surrandet från lamporna i köket och Yoongis mjuka andetag. Han somnade för någon timme sen, men själv kan Jimin inte sova alls. Han tittar på plåstrena hans pojkvän har på käken. Han har snurrat in sig i deras täcke och lämnat Jimin med bara en kant, fast det gör inget och han skulle inte våga väcka honom.
Det enda han kan tänka på är vad Cheol kommer göra mot Yoongi nästa gång han träffar honom. Kanske något han inte kan laga med Jimins plåster. Han har nästan alltid vetat att Yoongis vänner är medlemmar i en maffia. Inte bara för att Cheol inte är så diskret, hans flottiga hår och noppriga flanellskjorta under läderjackan har också något att säga. Jimin sväljer, han mår illa bara av att tänka på Cheol.Yoongi har sovit här sen i måndags och Jimin vill att han ska stanna för alltid. Jimins lägenhet är egentligen för stor för bara en person, men hans pappa ville att han skulle ha något "med klass", så han hjälpte honom med större delen av kostnaderna. Lönen från hans jobb på ett café med leksakstema skulle aldrig räcka, trots att han ibland tvingas ha på sig en björndräkt som luktar svett och krama barnen i lekhörnan.
Jimin avbryts plötsligt i sina tankar av att Yoongis mobil vibrerar.Lee Cheol
Du skulle varit här för tio minuter senSkenet från skärmen får Jimin att grimasera när han tar upp Yoongis mobil.
Låt Yoongi varaLee Cheol
Vem är dehär?Jimin
Lee Cheol
Jaha, jag vet vem du ärBra. Sluta skriva till honom han sover
Lee Cheol
Vill du att jag ska lämna honom ifred?Ja
Lee Cheol
Jag var inte klar med honom, men visst. Jag kan lyssna på digOkej? Du får aldrig mer röra honom
Lee Cheol
Hursomhelst, om jag ska ta mitt löfte på allvar behöver du göra något för mig, JiminVad?
Lee Cheol
Klockan tio imorgon på Hoenamu-ro 42, Itaewon. Det är en tatueringsstudio. Det finns en kille där som heter Poong, du ska göra förgätmigejernaOkej? Var det bara det?
Lee Cheol
JaHan sneglar på Yoongi, täcket rör sig upp och ner när han andas, han sover fortfarande. Jimin skyndar sig att skicka adressen till sin mobil och raderar sen Cheols nummer. Han känner sig lite skyldig som använder Yoongis mobil utan att fråga. "Allt kommer bli bra" mumlar han till sig själv och släcker sin mobil.
"Va?" Yoongis röst är lite raspig och han vänder sig om, vecklar ut täcket så att Jimin kan få plats under det också.
"Inget, förlåt om jag väckte dig"
"Mhm" Yoongi sträcker lite på sig och gnuggar sig i ögonen.
"Vad är klockan?"
"Halv tre tror jag"
"Okej, vill du gå upp?"
"Ska du inte sova mer?"
"Nej, inte om du är vaken"
"Okej" Jimin ler "vi kan äta frukost på taket"
"Ja, jag tror det finns kvar lite vitt vin"
"Det finns kaffe också" Jimin skrattar åt Yoongi som rynkar på näsan. "Och kycklingnudlar är nog den enda frukosten jag har"
"Det blir jättebra Jiminie, men om man äter frukost på taket dricker man vitt vin och inte kaffe, det är allmänbildning"
YOU ARE READING
sången om förgätmigejbuketten ✓
Fanfictionnamjin, taekook, yoonmin <3 De salta vindarna får Seokjins mörka hår att kittla honom i ansiktet och den ljust blå blomman han håller i ena handen nickar i vinden. "Jag saknar dig"