Jin stänger ytterdörren bakom sig och släpper nycklarna på hallbordet. Han tycker egentligen inte om att komma hem till den livlösa lägenheten som stått släckt under dagen. Det känns inte som hans, som om alla som någonsin ägt den finns i skuggorna bakom tv:n och sängen.
Han fortsätter ut i köket för att göra te och något att äta. Paketet med rostbröd ligger redan framme. Jin önskar att han kunde sova hos någon ikväll, för han är rädd för hur ledsen han är. I hopp om att teet ska lugna hans sinnen försöker han att inte tänka på Jimin eller Yoongi. Han fyller tekokaren med vatten och den värms upp med ett mjukt fräs.
Därför kan han inte höra när ytterdörren öppnas och något skrapar mot trägolvet i hallen. Jin lutar sig mot diskbänken, i den släckta hallen kan han se en av hans skor som på något sätt kommit bort från den andra. Med en suck går han ut för att lägga tillbaka den. Något är inte som det ska, luften runt omkring honom är hårdare och tystare än vanligt. Som om brusandet från tekokaren försöker distrahera honom från något.En våg av rysningar sköljer över honom.
Ytterdörren står på glänt så att en strimma gult ljus fläckar hallgolvet.
"Hallå?"
Tystnad. I mörkret i vardagsrummet tror han att han ser konturerna av något. Han kisar, fortfarande osäker på om han borde vara rädd eller inte. Men det kan han inte bestämma själv, hans puls dunkar redan i hans öron. Den blir plötsligt överröstad av ljudet från fotsteg inne i vardagsrummet. "Seokjin?"Han sätter andan i halsen, slänger sig bakåt och stänger köksdörren med en smäll. Med trevande händer vrider han om nyckeln och känner efter så att dörren är låst.
Det tar bara några sekunder innan någon rycker i handtaget på andra sidan.
Han får knappt upp sin mobil ur fickan och slår in Namjoons nummer. Försöker andas lugnt medan han väntar. Men Namjoon svarar inte.
"Seokjin-ssi" någon skrattar utanför, utan glädje. "Det är Cheol"
Jin tittar sig omkring i panik, det finns inget han kan försvara sig med när Cheol kommer in. Inte ens en kökskniv.
Han vänder på huvudet när han hör något. Ett metalliskt gnissel från låset på köksdörren. Hans skräck får det att kännas som om han har varm luft i sina ådror istället för blod.
Han vet redan att det var Cheol som dödade Jimin och Yoongi. Jimin med flit och Yoongi av olyckshändelse.Dörren öppnas och Cheol tar ett steg in. Han stänger dörren bakom sig samtidigt som han gör rent knivspetsen med fingertoppen av hans handskar. Jin backar längre bakåt för varje steg han kommer närmare tills han står upptryckt mot köksbänken. Stripor av Cheols flottiga hår sticker fram under luvan. Det enda som skiljer sig från det han alltid har på sig är läderhandskarna, glänsande med mörka fingertoppar.
Jin täcker ansiktet med korsade armar när Cheol raderar det sista mellanrummet mellan dem. Hans lugna andetag mot Jins underarmar luktar som morgonandedräkt och rött vin.
"Det är okej, Seokjinnie" Cheols lent raspiga röst ger honom kväljningar. Han lägger en hand på Jins arm så att han sänker dem. "Du har en sak som är min" Cheol ler snett medan han tar av sig den ena handsken. Han följer Jins tatuering med fingertopparna från halsen till nyckelbenet. "Du vet att du inte kommer undan för den där va? Ett liv för ett liv"
En rysning ramlar ner för Jins ryggrad.
"Vad tycker du, Seokjinnie?" Cheol höjer ett ögonbryn. "Är det värt det?"
Jin flämtar till när Cheol plötsligt höjer kniven och trycker den iskalla äggen mot hans nyckelben täckt av förgätmigejer. En röd strimma av blod rinner ner innanför hans tröja. "Är det värt det? För Namjoons skull?" Cheol skrattar igen mellan sammanpressade tänder. Han möter Jins tårade ögon med blicken medan han skär djupare in.Långsamt lutar Jin sig bakåt och tar ljudlöst tag om tekokarens handtag. Han ser det i ögonvrån innan han hinner reagera, hur Cheol höjer kniven igen.
Den skär genom den smörigt glödande luften. I samma ögonblick slungar han tekokaren framför sig. Ljudet av plast som möter metall klingar genom köket. Men Cheol hinner inte reagera innan han ger ifrån sig ett skrik av andetag och skräck när det kokande vattnet träffar hans ansikte. Jin knuffar till hans bröstkorg med underarmen så att han med kippande andetag stapplar bakåt och träffar det lilla köksbordet. Hans ögon är uppspärrade och huden på hans vänstra del av ansiktet redan en irriterad nyans av röd.
Jin slänger sig ut genom dörren och krossar hallspegeln med armbågen. Med en stor glasbit fläckad av blod i högsta hugg vänder han sig om.
"Seokjin-ssi" Cheols rossliga röst är varnande och andfådd när han tar några stapplande steg mot honom. "Du var redan död den dagen du planterade förgätmigejblommor i din hud" Jin försöker ducka och rullar klumpigt runt på golvet tillsammans med glasbiten när Cheol slungar kniven genom luften igen.
Jin samlar all sin kraft och hugger den i Cheols fot. Ett dämpat dunkande hörs när glasbiten träffar trägolvet under och han skriker till. Kniven studsar mot golvet och Jin skjuter undan den med foten. Han torkar av sin blodiga hand på de grå kostymbyxorna, ett djupt skärsår i mitten av handen från glasbiten. Samtidigt vänder han sig om för att öppna ytterdörren.
En flämtning lämnar Jins läppar när en vass smärta i bröstkorgen hugger. Den skär djupare när han försöker andas och sprider sig långsamt till axlarna och ryggen. Han vrider på huvudet och ser Cheols knytnäve i ögonvrån, duckar och knuffar ner honom för trappan med en arm runt hans midja. Cheol tumlar ner för trappstegen, slår emot väggen och blir stilla.
Seokjin stirrar på Cheols medvetslösa kropp i några sekunder innan han smäller igen ytterdörren och låser för säkerhets skull.Han hostar till så att några droppar blod fläckar mobilskärmen samtidigt som han knappar in 112. Mobilen glider ur hans händer och han sjunker ihop på hallgolvet som snabbt fläckas av blod. Tårar rinner nerför hans kinder.
Det här kapitlet tog väldigt lång tid att skriva hehe
VOUS LISEZ
sången om förgätmigejbuketten ✓
Fanfictionnamjin, taekook, yoonmin <3 De salta vindarna får Seokjins mörka hår att kittla honom i ansiktet och den ljust blå blomman han håller i ena handen nickar i vinden. "Jag saknar dig"