.:*♡PART 6♡*:.

1.4K 86 0
                                    

Hye shin melihat phonenya. Hari sudah menjelang malam.

Tiba tiba.

Phonenya bordering menandakan ada notification masuk. Hye Shin menekan dan membaca mesej yang diberikan.

Aku nak jumpa kau dekat rooftop sekarang juga.

Hye Shin agak pelik dengan mesej yang diberikan. Walau bagaimanapun Hye Shin masih ingin tahu apa yang dimaksud dengan mesej pelik ini.

Dia mengambil keputusan untuk naik ke rooftop, pada malam itu.

Tetapi disebabkan phonenya sedang di charge dia meninggalkan phonenya di bilik. Hye Shin hanya memakai earphone tanpa tali.

Hye Shin sampai di rooftop.

Gelap dan tiada sesiapa disitu. Tidak seperti yang yang dijangka.

Hye Shin masih menunggu, empunya mesej tersebut hadir didepan matanya. Dalam gelap dan hanya ditemani dengan sinaran bulan dan lampu dari bandar metropolitan itu.

Tiba tiba.

Ada satu suara yang memanggil namanya perlahan.

Dengan pantas dia memusing mencari empunya suara itu. Hye Shin terdiam seketika. Dia kenal lelaki itu.

"I miss so much Hye Shin." Kai

Kai mengorak langkah perlahan menghampiri Hye Shin.

Tiba tiba.

Earphonenya berbunyi.

Satu langkah dia rapat dengan kau. Satu tembakan hinggap dekat kepala dia. Kau ingat perjanjian kita.

Dengan pantas Hye Shin memandang kearah Kai.

"Kai jangan datang dekat dengan saya! Saya bahaya!" Hye Shin

Langkah Kai terhenti.

"Kenapa Hye Shin, awak berubah macam ni? Awak tak sayang saya? Awak marah saya lagi?"Kai

Soalan diajukan. Dengan perlahan satu persatu langkahnya diatur.

"Saya sayang awaklah saya buat macam ni. Tolonglah." Hye Shin

Air mata Hye Shin mengalir perlahan, kalah juga akhirnya. Dia tidak mahu kehilangan Kai.

Tanpa mengendahkan apa yang dikatakan oleh Hye Shin. Kai mengorak langkah laju dan memeluk Hye Shin.

Tiba tiba.

Bang!

Satu tembakan tepat mengena kepala Kai.

Hye Shin tersedar dari tidurnya.

Dengan pantas dia meraup mukanya. Nasiblah itu semua hanya sekadar mimpi. Dia memandang sekeliling. Dia berada didalam bilik Kai. Kepalanya terasa sakit.

Dia memandang jam digital diatas meja bilik itu.

20 Julai 2019

Hye Shin terdiam.

Baru Hye Shin teringat. Hari ini adalah hari jadinya. Setiap tahun dia akan menyambut hari jadinya bersama dengan keluarga tersayang. Adik. Eomma (ibu). Hye Shin rindu dengan keluarga kecilnya itu.

Hye Shin memandang Kai yang sedang melihat phone di balkoni.

Air matanya mengalir perlahan.

Dia tahu dia masih bersama dengan Kai sehingga akhir. Hye Shin mengeluh perlahan.

Kai memandang Hye Shin yang sudah bangun.

[C] Stay With Mr.Mafia || Kai ExoWhere stories live. Discover now