.:*♡PART 37♡*:.

523 55 0
                                    

Rambutnya diikat, baju sweater lengan panjang beserta seluar pendek berwarna hitam disarung.

Ae Young duduk diatas sofa diruang tamu. Buku nota diambil, niat ingin menelaah subjek yang bakal diajarnya pada esok hari terbatal apabila sekeping gambar keluar daripada satu helaian buku itu.

Dia mengambil gambar tersebut.

Ae Young terkedu.

Gambar itu dipandang lama.

Gambar Hye Shin Kecil sedang menjilat ais krim, Ae Young memandang gambar tersebut. Entah kenapa beberapa memori lama dikenang semula.

Entah kenapa, tanpa dia sedar air matanya mengalir perlahan.

Masih ada banyak benda yang dipendamnya seorang diri.

Ting tong

Ae Young mengesat air matanya. Dia bangun dan berjalan kearah pintu condonya.

"Sape pulak yang datang malam ii ni." Ae Young

Pintu dibuka.

Dia terkejut melihat Mafia Kai yang sedang memandang kearahnya daripada atas hingga bawah.

"Apa encik buat kat sini?!" Ae Young

Kai memandang Ae young yang sedang menutup separuh mukanya dengan telapak tangannya.

"Kenapa? Awak ingat saya tak boleh cari awak, cikgu?" Mafia Kai

Soal Kai.

"Kenapa encik datang sini malam malam macam ni, esok saya ada di sekolah." Ae Young

Soalan Kai tidak diendahkan.

Tangan kanannya yang mengigil secara tiba-tiba cepat cepat dimasukkan kedalam poket cardigan miliknya.

Seboleh boleh dia melarikan pandangan daripada bertentangan dengan Kai.

"Jom." Mafia Kai

"Jom? Pergi mana?" Ae Young

Soal Ae Young pelik. Tiba-tiba sahaja lelaki ini datang entah daripada mana, dan mengajar dia keluar begitu sahaja.

"Awak ingat saya datang sini cari awak?" Mafia Kai

"Saya tak cakap apa apa pun." Ae Young

"Hye Shin nak jumpa awak." Mafia Kai

Riak muka Ae Young kelihatan amat risau. Seperti riak muka seorang ibu kehilangan anaknya.

"Kenapa?! Ada benda buruk jadi pada dia ke?!" Ae Young

Shiss

Mata Kai membuat mendengar soalan yang diajukan oleh Ae Young.

"Mulut tu, nak ke jadi betul betul? Cuba cakap yang baik baik sikit." Mafia Kai

Ae young menutup mulutnya pantas, tidak ingin apa yang dikatakan olehnya tadi menjadi asbab nasib buruk menimpa Hye Shin Kecil nanti. Sedangkan berita kemalangan Hye Shin Kecil tadi sudah membuatkan jantungnya seperti ingin jatuh apatah lagi berita buruk yang lain.

"Cepat siap, Hye Shin tunggu." Mafia Kai

Ae Young mengangguk laju tanda faham dengan arahan yang diberikan oleh Kai.

Ae young masuk rumah. Belum sempat Ae Young ingin menutup pintu, Kai sudah menahan pintu itu terlebih dahulu seperti sudah mengangak apa yang akan dilakukan oleh Ae Young.

"Kau memang nak saya mati beku kat luar ni ke?" Kai

Soalan diajukan dengan perlahan.

"Tapi, rumah saya tiada lelaki." Ae Young

[C] Stay With Mr.Mafia || Kai ExoWhere stories live. Discover now