Rambutnya basah dikeringkan menggunakan sehelai tuala.
Bunyi ketukan pintu membuatkan Ae Young berasa hairan. Siapa yang datang malam malam buta macam ni?
Pintu itu dibuka dengan rambut yang masih basah dan tuala, Ae Young terdiam dan jantungnya mula berdegup laju segala emosi seperti ingin dikeluarkan. Dia terkejut melihat susuk tubuh Kai dihadapan pintu rumahnya.
"Encik? Macam mana encik boleh sampai sini?" Ae Young
Melihat keadaan Kai dengan tangan kanannya memegang botol soju, Ae Young dapat merasakan Kai sedang mabuk. Botol soju ditangan Kai dirampas Ae Young perlahan.
Tanpa menjawab soalan yang diajukan oleh Ae Young, Kai yang tersenyum. Wajah Ae Young disentuh perlahan.
"Saya hanya nak tengok awak." Kai
Kai menghampiri Ae young.
"Macam mana encik boleh sampai sini?" Ae Young
Selangkah Kai ke hadapan, degupan jantung Ae Young semakin laju.
Entah secara tiba tiba mata Kai mula berkaca dan air mata mula keluar membasahi pipinya.
"Encik ok tak ni?" Ae Young
Kai memeluk Ae Young erat. Ae Young dapat merasakan nafas lelaki itu ditelinga miliknya.
"Aku jumpa juga kau akhirnya."
Ae Young dengan perlahan membalas pelukan hangat Kai.
"Mafia."
Suara Ae Young semakin perlahan.Kai kembali melepaskan pelukan tersebut, rambutnya diraup perlahan. Dia memandang wajah Ae Young lama. Rambut perempuan itu dibelai perlahan. Tangannya berhenti apabila dia memegang pipi milik Ae Young.
Kai menarik tangannya kembali. Seakan akan dia sudah sedar daripada khayalannya sebentar tadi.
"Mian, aku lupa, kau bukan Hye Shin aku. Kenapa aku kena datang kat jumpa kau?" Kai
Kai mengorak langkahnya untuk beredar daripada situ. Langkahnya mati apabila Ae Young mula bersuara.
"Kai, saya tahu awak takkan ingat perkara ni sebab awak tengah mabuk sekarang. Tapi jujur dari hati saya memang dah tak tahan. Bukan salah awak tak dapat jaga saya tapi salah saya sebab tak boleh jaga diri sendiri, saya ego. kalau betul awak sayangkan Hye Shin, awak cintakan dia. Sekali pandang awah tahu siapa atau yang mana satu dia. Saya sayangkan awak, Kai" Ae Young
Air mata Ae Young mengalir deras.
Kai dengan pantas merangkul pinggang milik Ae Young. Mata mereka bertembung.
"Hye Shin." Kai
Kai mencium perlahan bibir milik Ae Young. Dengan tangannya merangkul pinggang milik Ae Young. Ae Young membalas pelukan yang diberikan oleh Kai.
Andai dicipta satu memori yang akan kekal selamanya, akanku minta untuk memori bersama dia menjadi pilihan.
· · • • • ✤ • • • · ·
Ae Young memandang wajahnya lama. Setiap sudut ditatap perlahan bermula dari mata, hidung dan kemudian bibir milik Kai. Adakah ini semua hanya mimpi? Daripada dia hanya memikirkan benda yang sama. Jari Ae Young menyentuh lembut pipi milik Kai. Entah kenapa secara tiba tiba air matanya mengalir perlahan.
Dia mengesat air matanya perlahan.
Ae Young terkejut apabila dia membuka matanya dan melihat Kai sedang memandang kearahnya. Mata mereka bertembung. Dengan pantas Ae Young membetulkan duduknya tetapi belum sempat dia bangun, tangannya ditarik pantas oleh Kai membuatkan dia terbaring semula disebelah lelaki itu.
YOU ARE READING
[C] Stay With Mr.Mafia || Kai Exo
Fanfiction🚧[dalam pembetulan typo]🚧 -AKAN DIBUKUKAN- "Can you love me with the way I love you?" Kai Mungkin hubungan mereka tidak terjalin begitu lama seperti yang lain yang hampir bertahun tahun, cukup hanya sekadar setahun lebih. Tapi dengan memori suka d...