.:*♡PART 15♡*:.

975 68 0
                                    

Sudah 2 bulan Kai merasakan hidup tanpa Hye Shin. Sekarang dia bukan lagi seperti biasa. Dia lebih gemar duduk berseorangan didalam biliknya. Master dan Shark mula risau dengan perangai Kai.

Pintu dikuak perlahan.

Master masuk dan melihat Kai yang sedang menyelubung dirinya diatas katil. Master duduk dibucu katil. Takut takut nanti dia akan mengejutkan Kai yang sedang nyenyak tidur. Dia memandang wajah suram itu lama.

Selama dia jaga Kai. Dia tidak pernah tengok Kai segelisah ini. Memang Master yang membesarkan Kai setelah pemergian ibu dan bapa Kai yang dilanggar lari. Sedang sibuk mengelamunkan kenangan lamanya.

Tiba tiba ada satu suara keluar daripada bibir Kai.

"Hye Shin." Kai

Lelaki itu bercakap didalam tidurnya. Master hanya mendengar.

"Kenapa u tinggalkan i, my dear?" Kai

"i sakit. i sakit tanpa u dalam dakapan i, my dear." Kai

Master terdiam. Kali terakhir dia melihat Kai bercakap didalam tidur ketika umurnya 12 tahun setelah melihat kes langgar lari tersebut.

Master bangun dan mengatur langkah perlahan keluar daripada bilik Kai. Dia menyusun langkah sempurna turun anak tangga villa tersebut. Sehun hanya memandang riak wajah Baekhyun yang agak gelisah bila keluar daripada bilik Kai tadi.

"Hyung, are u ok?" Sehun

Soalan sehun tidak diendahkan. Baekhyun mengambil tempat duduk dihadapan Sehun.

" I think we need to do something to help him." Baekhyun

Baekhyun mula berkata kata setelah berfikir sekian lama.

"Apa je yang kita boleh buat tanpa arahan Mafia?" Sehun

Memang itulah peraturan mereka. Mereka hanya mengikut langkah dan kata kata yang dikatakan oleh Mafia sahaja.

"Aku tak rasa Hye Shin akan tinggalkan Mafia tanpa sebab--" Baekhyun

· · • • • ✤ • • • · ·

Hye Shin sedang memegang pinggan. Cepat cepat dia meletakkan pinggan itu apabila dia mula berasa pening dan mual. Dia berlari laju ke tandas. Sempat dia mengikat pantas rambutnya. Dia muntah. Pintu tandas tidak sempat ditutup. Dia menahan perutnya.

Sakit.

Tiba tiba ada satu suara di pintu tandas.

"Now i know. Why you do not let me touch your body. Because you've been pregnant. Anak Kai? mustahil anak aku. Sebab aku sentuh kau langsung." Lay

Hye Shin tidak dapat mengatakan apa apa. Perutnya masih sakit.

"Aku tunggu kau kat luar. Jangan lambat sangat. Aku nak bawa kau pergi shopping." Lay

Lelaki itu meninggalkan Hye Shin seorang diri.

Dengan pantas Hye Shin menutup pintu tandas. Dia mengais gais barang yang ada didalam rak mandian itu. Dia jumpa apa yang dia cari dari tadi. Pregnancy test.

Selepas beberapa minit didalam tandas. Dia keluar daripada tandas. Dia sudah nampak susuk tubuh Lay yang sedang duduk disofa sambil meneliti telefonnya.

Niat ingin beredar tanpa memandang muka Lay batal apabila Lay memulakan bicara.

"Apa keputusannya?" Lay

Soal pertama diajukan.

"Positif. Anak Mafia Kai." Hye Shin

"So. Macam mana sekarang? Kau nak cakap pada dia yang kau mengandung anak dia. Or kau tengah fikir sekarang, boleh ke dia terima kau selepas kau tinggalkan dia selama 2 bulan. All the best becoming mother." Lay

Balas Lay sinis. Hye Shin hanya diam membisu. Ada betu nya apa yang dikatakan oleh Lay.

Adakah Kai akan menerimanya?

"Apa lagi yang kau nak tunggu kat situ. Nak tunggu sampai baby tu keluar ke baru nak pergi shopping?" Lay

Hye Shin hanya mengangguk perlahan dan mengorak langkah perlahan menghampiri kereta Ferrari milik Lay. Mereka meninggalkan penthouse yang terletak di tengah tengah Seoul itu.

· · • • • ✤ • • • · ·

Selepas beberapa minit mereka menempuh jalan raya di Seoul. Akhirnya mereka sampai dihadapan mall yang ingin dituju. Lay memarkingkan keret nya di tempat letak kereta VIP. Dan keluar membukakan pintu untuk Hye Shin.

Mereka masuk ke dalam mall itu. Dan tempat pertama yang ingin dituju Lay adalah di pakaian lelaki. Memandangkan dia bakal membuat perjanjian dengan Mafia di Los Angeles.

Penampilan adalah segalanya. Hye Shin yang hanya memakai dress pendek atas lutut berwarna hitam dan kasut hill berwarna putih itu atas mengikut langkah Lay.

Tetapi dalam masa yang sama mereka sedang perhatikan. Oleh seorang lelaki yang memakai berwarna hoddie hitam.

"Mafia, saya dah jumpa dia."

"Well done. Jimin."

· · • • • ✤ • • • · ·

[C] Stay With Mr.Mafia || Kai ExoWhere stories live. Discover now