Bab 3

127 5 0
                                    

Someone p.o.v

"Huh!fuck you!sial punya perempuan..aq syg kau aq prihatin dgn kau,aq la tmpat kau mengadu , aq laa tmpt kau luahkan syg..and..this is what I get??
Aq sumpah aq x kan lepaskan kau!!!bitch!!its okay...aq akan buat kau benci dia!then...syg kt aq..love u bae....hahahahaha"

-----------------------------------------------------------------

Amsyar duduk di atas sofa bertemankan Billy,his fav cat..dan,Uminya menyerpa...

"Assalamualaikum anak umi.."
"Waalaikumusalam...umi!!!rindu kat umi..umi pergi mana?Amsyar takut umi x de tau selama ni!!Amsyar dah jdi budak nakal,x dgr cakap papa...tu smue papa cakap..Amsyar takut"kata Amsyar dgn penuh keanak anakkan
"Astaghfirullah,anakku syg,jgn ckp mcm tu okay?tu papa tgh marah tu sbb tu ckp mcm tu...mama pon nak mintak maaf sebab tinggalkan Amsyar,x jaga Amsyar..sorry my dear"
"Its okay umi..Amsyar okay je main dgn Billy and Aina.. "

Dengan penuh kasih syg,umi Amsyar memeluk anak terunanya yang istimewa itu..alangkah baik kalau Amsyar menjadi anak lelaki yg sempurna,walaupun cukup anggota tubuh badannya,tetapi kemalangan yg berlaku 5 tahun lalu menyebabkan Amsyar sebegitu...bersifat keanak anakkan atau mempunyai penyakit Autisme..namun dia reda,dia perlu kuat untuk menjalani ujian Allah ini...dia ada Allah.

Umi Amsyar merupakan lecturer di kolej pengajian swasta,wajahnya yang cantik mengaburi umurnya yg hampir mencecah 50 tahun itu,ibu Amsyar dikenali sebagai Puan Azatul,ibu yang lemah lembut dan sgt memahami...beruntung Amsyar mendapat ibu sepertinya..Namun,uminya telah diceraikan oleh papa Amsyar,kerana dia mengatakan adik beradik Amsyar meninggal kerana ibunya...kesibukan ibunya menyebabkan adik berafik amsyar terbiar dan pada suatu hari,mereka ke taman untuk bermain tanpa pengetahuam ibu bapa mereka..apabila menuju ke rumah untuk pulang,amsyar dan adik beradiknya dilanggar oleh sebuah lori..kakak dan abg Amsyar mati di tempat kejadian..cuma Amsyar yg masih hidup,itupun dia mempunyai masalah kesihatan...

Kemudian ibu Amsyar diceraikan dgn talak satu dan papanya mula berkahwin baru dgn janda anak dua...kini,Amsyar jarang sekali berjumpa dgn ibunya..

              

"Umi,Amsyar kan..tdi kan..jumpa bidadari..she is so cute.."
"What baby?bidadari?..siapa tu"
"Adela..hihiks"kata Amsyar nakal
"Hmm..ade2 jlaa anak umi ni..dah2 jom kita pegi dapur,Amsyar tolong umi masak,okay?"
"Okay umi"

-----------------------------------------------------------------

Nadia p.o.v

Hulamakk!!!stress sial jwp soalan math ni..lelagi psl pepejal Geometri 3 ni..kimek soalan...tiba2 aq teringat dkt Amsyar..haishh..kan bagus kalau dia satu sekolah dgn aq...ada laa crush untuk aq curi2 tgk..bersemangat la jgk nak dtg sekolah nnti..x dela monyok je..hmm..

Dalam syok mengelamun tu..aq rse meremang plk..aq tgk jam..hmm..dah pkl 12 lah..asl aq x tido2 lagi ni?haishhh esk sekolah plk tu..mlsnye..
Tuk tuk tuk...tuk tuk tuk
Tingkap bilikku kedengaran seperti ada orang yg mengetuk..siapa ehh?
Dgn beraninya aq tnye siapa..tetapi tiada yg menyahut...
'Perasaan je kut'getus hatiku

Ahhh..baik aq tido..lagi best..hmmpphh..goodnitght Amsyar syg!!

-----------------------------------------------------------------

Hujan membasahi bumi...petir mula bercahaya dan guruh mula berdentum dgn kuat.
Aq,Nadia...berada di...

Rumah gelap?rumah siapa ni?
Aq cuba meneliti setiap inci rumah itu...sah!ini rumah aq sendiri!!tpi...di mana ibu dan abah?
Kenapa aq sorang2 je malam2 macam ni?
Dgn penuh perasaan curiga aq meluru ke arah ruang tamu..cuba membuka suis lampu,tetapi gagal..suis mati...bekalan elektrik mungkin terputus akibat hujan lebat. Dalam kegelapan,aq cuba mencari lampu suluh di almari yg berdekatan dgn pintu rumah...semasa aq hendak membuka almari,aq merasakan ada tgn lain yg memegang tgnku di dlm almari itu..cepat2 aq memejam mata dan membaca ayatul kursi..walaupun tunggang terbalik..ape aq kesah...
Dan makhluk itu hilang..alhamdulillah
Apabila aku menoleh ke belakang ada sekujur tubuh yg amat ku kenali..dia..dia..Ya,Amsyar..why?
Kepalanya terputus dan kulitnya menampakkan kesan disiat..astaghrullah...bau darah yang hanyir menusuki hidung ku...secara tiba2 kepala Amsyar berguling ke arah ku...aq cuba menutup mata tetapi aq tidak mampu..seperti ada daya yg menghalang aq untuk menutup mata...

Apa?apa semua ni??apa yg terjadi??..aq cuba melarikan diri,menuju ke dapur..smpai sahaja di dapur,aq terpampan...ibu..ibu sedang menangis meminta pertolongan ku...ibu dikelar lehernya oleh seorg lelaki..yg tidak berwajah...yang berbadan agak sasa dan tinggi...sewaktu itu air mata ku mula jatuh...semakin lama semakin deras..aq menyebut nama Allah berulang kali...sehingga ada bisikan nyaring di telinga ku

"Aku akan rampas semua dari kau!aq akan rampas dia!aq akan rampas ibu kau!ayah kau!dan semua orang yang kau syg!itu sumpah aq!dendam aq terhadap ayah kau tidak pernah aq lupakan!hahahahhahaha..."

"Allah"....
Nadia terjaga dari lenanya..berulang kali dia mengurut dadanya mengucapkan istighfar..ya allah..apakah semua ini?adakah semua ini akan jdi suatu kebenaran?adakah abah melakukan perkara yg terkutuk pada masa dahulu?apa dia?membunuh?merogol?ya allah itu bukan abah yg ku kenal..x mungkin abah seperti itu..ya allah selamatkanlah abah,keluarga ku,dan Amsyar..sesungguhnya kau yg maha mengasihani..

**************************************************

Sorry if horror tu hambar..hahahaha..btw apa yg sebenarnya belaku ni??apa kaitan abah Nadia dgn lelaki yg kelar ibu dia?Amsyar?kenapa dia kena ada sekali?haa kalau nak tau bce jlaa citer ni..

Waiting You Where stories live. Discover now