Bab 48

37 1 0
                                    

Kejadian semalam masih tersemat dalam kepala aku. Tapi memang lawak. Apa lah dengan Izz tu! Boleh pulak spray ubat nyamuk kat mamat2 yang nak serang kitorang. Haih.. Terlebih pandai sangat mamat ni.

Harini, dah masuk hari kelapan aku dengan Izz. Kalau ikutkan surat ugutan yang aku selalu dapat.. Harini. Harini orang tu kata hari last aku dengan Izz. Tapi.. Aku tak percaya. Jodoh di tangan tuhan. Bukan tangan dia yang busuk tu! Aku banyakkan berdoa je supaya kitorang selamat. Lately ni, Izz nampak lain sangat. Selalu diam, selalu cakap benda merepek, makan pon tak berapa. Tanda-tanda apa eh? Mengandung? Merepek apa aku nih!

~Ting~

Be ready. Its today ,girl

Apa? Siapa yang sms aku pulak ni? Takkanlah.. Liya? Aku syak memang dia je yang ugut aku selama ni. Diakan psiko. Ya allah jauhkan lah aku dari dia.
---------------------------------------------------------

"Izz, harini Nad nak keluar jap tau. Nak beli barang. Roti, biskut semua dah habis"

"Alah.. Tunggu Izz jek la. Lepas class Izz kol 2 nanti. Kita gi sama-sama. Izz risau lah Nad gi sensorang" Izz menunjukkan muka tidak senang dan risau.

"Kol 2? Can not lah. Nad ada class waktu tu. Izz takyah risau lah. Insya allah okay je. Nad tak leh bwk kawan. Sebab semua ada class.. Yelah dah nak dekat exam kan"

"Nape tak gi esok je? "

"Esok tak boleh. Busy sangat. Nak siapkan assigment, lepastu ada class. Full sangat"

"Haih.. Yelah. Jaga diri. Kalau ada pape call Izz terus. Jangan matikan phone eh! "

"Yelah-yelah"

Izz ni. Dia punya risau tu over bebenor. Ni baru jadi gf. Belum isteri dia lagi.

----------------------------------------------------------

Aku berjalan menyusuri lorong yang agak sunyi untuk pergi ke kedai buku fav aku. Memang jalan ni yang aku selalu gunakan untuk ke sana. Shortcut atau sesaran. Kelibat kedai sudah ku nampak. Tinggal beberapa tapak je lagi nak sampai kedai tu.
Perasaan aku dari tadi berdebar-debar je. Tak tau lah kenapa. Mungkin excited nak beli buku kot. Sedang aku khusyuk melayan perasaan, aku diserang hendap oleh seseorang! Dia memukul belakang leherku sehingga aku jatuh pengsan.
----------------------------------------------------------

"Eff, I need your help. Kau kat sini kan? Something's wrong. Aku pon tak tau.. Cuma, aku tak sedap hati. Haah.. Aku takut kalau pape jadi dekat... Yes. Tolong aku. Nanti aku text kau"

----------------------------------------------------------

Aku, tersedar daripada pengsan. Setahu aku tadi, aku diserang oleh seseorang. Sakit woo!! Main pukul je aku. Kalau aku mati kang sape nak kawen dengan Izz?
Aku cuba mentafsir keadaan di sekeliling. Syiling putih, aku macam ada kat atas katil. Aku memperluaskan lagi mata aku. Ini macam... Hotel?

"Babe? Dah sedar ke? Sakit tak? Sorry I have to hit you sebab you degil and susah sangat nak dipancing. But today, you.. Is mine!!!!" Suara tu! Memang,aku kenal sangat dengan suara tu! Liya!!

Aku cuba bangun daripada pembaringan ku. Tapi tak boleh! Aku hanya mampu bersandar di kepala katil. Kenapa dia culik aku? Apa lagi yang dia nak? Namun, baru aku sedar, tudung yang aku pakai tadi dah lesap. Tangan dan kaki aku juga diikat di katil ini. Such a psycho!

"Kau nak apa lagi dari aku ha?? Tak puas ke kau dah jijikkan diri aku ni?! Kau nak apa lagi ha!!" Aku dah tak dapat kawal perasaan marah aku. Dia ni semakin menggila! Dari dulu sampai sekarang. Tak pernah berubah!

Waiting You Where stories live. Discover now