Sebulan kemudian
Nadia P.O.V
Sekarang dah akhir bulan lapan. Puasa dah lama tamat. Raya pon sama. Periksa percubaan pt3 baru je kena tanam semalam. So, aku, Eff dan Hani rancang nak hang out sama-sama. Tapi tak ada location lagi. Aku yang tengah sibuk main Plants vs Zombie dekat rumah Hani terberhenti sebab tiberr muncul lagu Justin Bieber As long as you love me sebagai petanda bahawa ada panggilan masuk pada phone aku. Aku pon terus angkat.
"Hello?" Si pemanggil bertanya. Kafir ke? Hello bagai.
"Asalamualaikum! Sape ni eh?" Haha aku main lepas je salam tu. Manetau islam bagi la dia deep sikit en?
"Waalaikumsalam..erkk sorry la ni Abang Zik. Abang just nak cakap yang Amsyar beriaa nak call Nadia. Ni abang bagi dia ehh phone ni?"
Ha? Zikgay? Lohh..fikir sape toh."Oh..abang Zik. Okay"
"Hello sweetie.. ni Amsyar ni" suara gedik Amsyar berkumandang di gegendang telinga aku.
"Oh..ha. Apsal call aku? Haih bukan main ganas kau Nad! Haritu kat kampung bukan main gatal lagi!
"Jom keluar.. emm.. pergi funfair. Boleh?" Lembut je suara Amsyar.
"Ohh...funfair? Kena keluar malam kan? Kau bagitau bapak aku lah kalau kau nak keluar dengan aku. Nombor mintak bapak kau. Boleh?" Hahaha saja je aku bergurau dengan dia. Mesti kecut en?
"Oh..okay! See you" Ha?okay je? Tak merungut pon?
"Woii!! Am..aku gurau je laa. Awak! Weih!" Last last aku tengok panggilan tu dah dimatikan. Like seriously? Betul ke dia nak call abah supaya dapat kebenaran keluar pergi fun fair?
Ahh! Biar jela. Entah-entah dia pasrah sebab aku cakap cem tu. Bukan betul pon dia nak call kan?
.
.
.Balik dari rumah Hani, abah dok tercegat kat depan sofa. Tenung aku semacam.
"Nadia..meh sini jap. Dok sini" abah menepuk sofa disebelahnya.
"Apehal bah?" Sambil berjalan ke sofa,aku bertanya kepada abah.
"Nih..petang tadi abah dapat call dari anak kawan abah.."
"Ohh.. nak meminang Akak ke?" Tu je yang terlintas dalam kepala otak aku.
"Ehh..kamu ni! Belum habis cerita dah menyampuk! Tak de lah. Anak kawan abah yang haritu beraya kat rumah nenek tu lah.. tak ingat ke?"
"Ha? Rumah nenek? Siapa je? Bukan banyak ke kawan abah?" Sumpah aku tak dapat teka yang mana. Ramai kot!
"Aishh kamu nih! Yang anak dia hensem tu! Anak dia pakai baju ungu! Yang cawan dia kamu langgar tu!" Beria abah mengingatkan aku. Jap jap!! No way tu Amsyar! Serious ke?
"Nama dia.." tersangkut-sangjut aku nak cakap. Cuak habis weih!
"Amsyar!" Lepas abah sambung ayat aku, abah terus bangun ready nak blah.
"Ehh ehh bah..dia..dia cakap apa?" Kembali juga semangat aku.
"Oh..abah lupa! Dia mintak izin dengan abah nak ajak kamu keluar pergi funfair. Pergilah Nadia..abah izinkan. Asalkan kamu tak berdua. Bawaklah kawan kamu. Walaupun dia tak berapa sempurna,abah rasa dia tu baik je orangnya. Pergilah teman dia ye Sabtu nanti" bersungguh-sungguh abah mengeluarkan kata-katanya kepada aku. Pehh! Abah pon dah terkena pujuk rayu Amsyar ke?
"Emm..insya allah. Nanti Nadia try tanya member. Ok lah Nadia naik atas dulu bah" serentak itu aku terus berdezup naik bilik.
Dum!!
Kuat jugak lah aku tutup pintu bilik. Terkejut punya pasal! Dah la aku tak der number Amsyar. Yang ada pon abang dia. Or..tu number dia tapi abang dia yang tolong call kan? Ahh tak kisah la! Aku kena tanya Eff dengan Hani. Lagipon kitorang ingat nak hangout cuti ni.
YOU ARE READING
Waiting You
Random"Aku nak jumpa saka tu" Ehh tiber Eff ni. "Boley je tapi tula aku lupa nak mintak number kat Angsana tu..takut punya pasal der" "Haishh kau ni nak kata bodoh tak, bebal lagi la mintak simpang la. Si Angsana tu saka. Saka mana ada phone gila!!" Eff s...