Bab 32

29 1 0
                                    

Mana..mana Amsyar?

"Nad..Amsyar mana?" Hani dengan tersangkut-sangkut bertanya kepadaku dimana Amsyar.

"Tak..tadi aku ada tarik dia betul wei! Aku jalan dengan dia tadi! Mana dia??" Sumpah tadi aku jalan dengan dia kot! Dia pergi mana? Ke dia kena culik dengan zombie tu?

"Apa kata kita try cari dia. Manatau terjumpa ke" Eff mencadangkan kepada kitorang untuk mencari Amsyar. Pleaselah! Kau pergi mana?

Aku dan Hani bersetuju.
Kitorang mula memanggil nama Amsyar berulang kali.

Tiba-tiba terdengar Amsyar memanggil Eff di penghujung jalan rumah hantu ni.
Tanpa berlengah kitorang terus berjalan menuju ke arah tersebut. Bila nak habis daa rumah hantu ni? Penat aku dok jalan.

Termengah-mengah kitorang berlari untuk sampai ke arah suara Amsyar tadi. Tapi bila kitorang tiba je dekat sana.. tiada siapa. Barang perhiasan untuk rumah hantu ni pon tak ada. Ruang ni macam kosong! Lepastu tak ada pintu untuk keluar dari rumah hantu ni. Hanya ada dinding. Tak kan la jalan mati kot?

"Weih Eff, kita nak buat apa sekarang? Kenapa tak nampak pon jalan keluar?" Hani dengan muka menahan penat bertanya kepada sepupunya.

"Aku..aku pon tak tau kita kat mana ni. Tapi tadi korang dengar suara Amsyar ke arah ni kan?"

"Ye aku pon dengar. Korang ingat tak abang dekat kaunter tu cakap,last hantu yang akan muncul is zombie kan? Lepastu nanti akan jumpa jalan keluar kan? Tapi asal tak ada pon? Amsyarnya pon tak ada." Serious..tak silap aku abang kat kaunter tu cakap macam tu.

"Haah..tapi korang dah kena perangkap" Aeh aeh..macam ku kenal suara ni. Tak kan la suara Eff dah bertukar jadi perempuan? Suara Hani? Lain macam. Suara Hani lebih lembut daripada suara ni. Ini macam...

"Sat..Satria Kepumpum!!" What the fish! Tak cukup kacau aku dengan Eff dekat bilik guru haritu,kat sini pon boleh? Aku tak terkejut pon nampak dia. Tapi yang mengejutkan aku is.. Amsyar ada dengan dia!

"Haah..aku la,siapa lagi kan?" Satria kepumpum tersenyum sinis dan mula menarik rambut Amsyar yang berada di tepinya.

"Woi! Kau lepaskan dia!! Kau tau tak? Rambut seorang lelaki tu amatlah berharga? Itu aset luaran paling mahal diorang kot! Agak ahh nak main tarik rambut!" Seekor Eff memarahi Satria Kepumpum kerana main kasar tarik rambut Amsyar. Amsyar pula tengah menahan kesakitan.

"Hahaha!! Apa aku kesah! Asalkan aku puas! Setakat macam ni belum puaskan aku lah!" Ha..maka,bermulalah gelak ketawa pontianak si Satria ni.

Genggaman tangan dia di rambut Amsyar sampai sekarang tak terlepas. Apa best nye pegang rambut Amsyar pon aku tak tau. Aku pon tak pernah pegang tau! Eff dengan senyap cuba mendekati Satria Kepumpum dan Amsyar.

Tapi nasib dia memang malang untuk hari ini. Langkah dia terkantoi!

"Kau! Berani kau nak dekat dengan aku?!" Mata Satria Kepumpum membulat macam dah nak terkeluar biji mata aku tengok.

"Lepas lah!!" Kalini barulah Amsyar bersuara. Agaknya dah sakit sangat kot.

Mungkin disebabkan geram, Satria Kepumpum terus menarik kuat rambut Amsyar dan bergerak menuju ke dinding. Apa bende dia nak buat ni?

"One..tujuh..san!" Lepas Satria Kepumpum mengira dengan campuran bahasa yang tak betul tu, dia terus menghentakkan kepala Amsyar ke dinding.

Like seriously? Macam buduh je saka ni. Main hentak kepala orang pulak. Ni orang pon boleh buat!

Oh shit! Kepala Amsyar dah berdarah!!

"Oii Satria!" Lepas memanggil nama Satria, Eff melemparkan kasut adidas dia tepat mengena kepala Satria Kepumpum. Ha amik kau! Beraduh aduhai!

Waiting You Where stories live. Discover now