Nadia p.o.v
Hahahah dekahnyaa tdi!!!hahh!!padan muka dengam mamat tu...
Kan dah kena!
Hmm..btw dia memang nampak cute..nasib baiklaa dia x balas dendam kat aku time tu jugak
Aku yakin mesti dia nak balas dendamTak pe..aku tunggu..hahaha
Bosan la pulak malam ni..walaupun esok cuti
Hmm..bukak insta laaHuaa..cerita ni!!!
Aku nak tengok!!!
Hmm..tapi apakan daya...lepas pt3 jelaa jawabnyaNgantuk laa pulak..tido jap laa
Sekarang pun baru pukul 9 malam" Nadia!!"
Huh??siapa yang panggil nama aku ni?
Ke..kenape aku dekat bawah jambatan lama ni?
Gelapnya!!"Abah"
"Ibu"
"Kakak"
"Abang"
"Nana"Seorang-seorang nama ahli keluarga ku aku panggil..tetapi tiada yang menyahut..aku..kat mana?kenapa pelik sangat jambatan ni?
Tiba tiba bau hanyir menusuk ke lubang hidungku..the fuck!!bau darah!
Apa aku nak buat ni?aku pun x tau aku dekat mana..
Aku cuba lihat sekeliling..aku macam pernah nampak jambatan ni..tapi..kat mana?
Aku mula meningati jambatan di kampung Tom Mah aku..ya!jambatan ini..
Jambatan yang sama dengan jambatan di kampung abah!
'Kampung Belahan Kain'
Nama memang pelik..tapi orang tua tua kata nama ni sebab ada penanggal tersangkut usus dia kat kain seorang anak dara tua yang tersidai kat ampaian..lepastu orang kampung nampak dan terus belah kain tu untuk lepaskan penanggal tu
Katanya tak boleh dibunuh sesuka hati je penanggal tu..kena panggil ustaz..tapi ustaz kat situ ade dua orang jaa..
Sorang dah meninggal beberapa minggu sebelum kejadian
Sorang lagi pergi umrah..jadinya semua orang kampung yang cetek pengetahuan pon buat lah sebegitu...sebab tu laa kampung tu diberi nama Kampung Belahan Kain..pelik kan?
Orang orang tua..biasa lahh..entah betul ke tidakBack to the story
Aku dah ingt aku kat mana...aku kena naik atas supaya dapat keluar dari sungai ni..sungai ni cetek je..air pun paras lutut..
Aku mula mendekati satu tali yang ada dekat tepi sungai ni..tali ni terikat dengan tiang dekat atas..maybe kalau aku panjat tali ni,lagi senang aku nak keluar!
Yaa..aku kena cuba!Tiba tiba jantung aku berdegup kencang..aku perhatikan tali tadi..dengan lafaz bismillah aku mulakan langkah..
Disaat aku berada di kemuncak,aku terasa kaki ku di tarik oleh seseorang..aku tergeletar..siapa nak tarik aku malam2 buta macam ni?hantu?jin?ya allah selamatkan aku!!Aku kuatkan semangat mahu melawan siapa sahaja yang menghalang..
Dah tak peduli siapa yang pegang kaki aku
Aku baca ayat kursi..namun dalam kekalutan dan ketakutan siapa je yang boleh baca dengan tertib..tunggang langgang la gamaknya!Aku gerak gerakkan kaki..dan aku dapat rasakan benda keras di tapak kaki ku..macam kepala orang!
Hape lagi main kencang aku tendang muka dia!!!hamik kau!
Terdengar tangisan yang sayup dan ketawa yang menyeramkan...
Tangan yang memegang kaki tadi sudah tiada
Aku meneruskan langkah ku..
Finally!!!aku sampai di atas..
NamunAku
Aku
Di
Kubur?
Hah??kubur?tadi..tadi kat jambatan??sekarang??
Jambatan lama di kampung abah sudah tidak kelihatan!aku sekarang di kubur!kubur lama!Ya allah..apakah ujian ini??!!!
Selamatkan aku!"Hahaha...terimalah balasannya Nazmi!!kini anak kau akan ku tawan!!akan ku jadikan dia sebagai galah ganti!"
"Aku akan bunuh kau,Nazmi!!kau!!!bunuh mak aku!!!betapa kejam kau!!"
"Hahahahahah"
Kata kata tersebut didengari oleh aku dengan jelas dan nyaring...aku terkejut dan blur
Apa kaitan suara tu dengan abah??
Bunuh??kenapa abah bunuh orang??Lamunan ku terhenti..
Aku terlihat seorang gadis cantik yang berbaju putih dan ikal mayang rambutnya
Kulitnya halus dan gebu
Dia
Tersenyum kepadaku
Aku vuba mendekatinya..namun..saat itu ada seorang lelaki..
Muka dia!!
Abah!!!
Itu abah!
Abah memegang kapak lalu menghayunkan kapak itu ke kepala gadis berbaju putih itu..
Kepalanya terputus dari badan
Darah mengalir dengan laju dan deras
Jasadnya terkujur jatuh ke tanah perkuburan itu
Bau hanyir kuat menembusi lubang hidungAbah tersenyum...
Lalu hilang.."Abah"!!!
Nadia tersedar dari lena.
Mimpi!!!mimpi
"Abah"Nadia menangis semahu mahunya di bilik seorang diriItu hanya mimpi Nadia!!
YOU ARE READING
Waiting You
Acak"Aku nak jumpa saka tu" Ehh tiber Eff ni. "Boley je tapi tula aku lupa nak mintak number kat Angsana tu..takut punya pasal der" "Haishh kau ni nak kata bodoh tak, bebal lagi la mintak simpang la. Si Angsana tu saka. Saka mana ada phone gila!!" Eff s...