Beelden flitsen voor mijn ogen. Een jongen met bruin haar staat gebogen over een meisje. Zijn hoofd is in haar nek begraven en de ogen van het meisje staan wijd open maar ze staan glazig. Het beeld wordt even snel als het gekomen is vervangen door een ander beeld. De zelfde jongen bevind zich in mijn kamer rechtover mijn. Hij komt naar me toegelopen en duwt me tegen de deur. Hij begraaft zijn gezicht in mijn nek en een seconde later voel ik een stekende pijn. Heeft hij mij nou gebeten? Ook dit beeld verdwijnt en word vervangen. Nu zit ik aan een tafel met de jongen. Hij staart me aan. Nu kan ik goed zijn ogen zien. Ze zijn inktzwart met een rood randje. Poef, weer weg. De beelden blijven maar komen. De ene keer bevind ik me in een zwarte kamer, dan op een vliegtuig, auto, huis, ziekenhuis, aan mijn voordeur, .... Allemaal met de zelfde jongen. Al die tijd had ik niet geweten wie deze jongen was of is maar zijn ogen zijn onvermijdbaar. Deze jongen is een vampier. Een vampier die ik maar al te goed ken.Jayden!
'Jayden!!!' Al schreeuwend word ik wakker. Deze dromen waren niet zomaar dromen. Het zijn herineringen. Ik wist wel dat ik Jayden kende maar dit had ik nooit verwacht. Dus dat wilde zeggen dat diegene die de brief hier hebben neergelegd ook vampiers zijn. Ik moest Jayden vinden. Maar is het wel zo'n goed idee om naar die anderen te gaan? Misschien is het wel mijn enigste kans om hem te vinden. Maar waarom heeft Jayden me hier dan achtergelaten? Ik moest en zou uitleg krijgen maar ik ga me niet uitleveren aan een bende vampieren. Vergeet het maar. Ik vind Jayden wel zonder dat ik met zijn vrienden mee ga.
Ik stap uit bed en kleed me aan. Als ik klaar ben met mijn ochtendroutine stap ik op mijn fiets en ga ik naar school. Eenmaal op school loop ik naar mijn vriendin en ga naar de les. De dag gaat snel voorbij omdat het vrijdag is en dan gaan de lessen altijd snel. Vanavond ga ik met Ella gaan schaatsen voor haar verjaardag. Lekker ontspannen voor dat de examens binnen twee weken beginnen en schaatsen heb ik altijd al graag gedaan dus dat sla ik niet af. Na school twijfel ik toch even of ik niet naar de kleedkamer ga maar ik besluit toch om niet te gaan. Ik fiets snel naar huis want ik ben toch niet op mijn gemak. Ik heb het gevoel of ik achtervolgt word. Als ik mijn huis in zicht zie komen haal ik opgelucht adem. Ik parkeer mijn fiets in het tuinhuisje en loop onmidelijk door naar mijn kamer. Ik ga me alvast klaarmaken voor vanavond. Het is nu half vijf en Ella komt me om zes uur halen. Ik spring onder de douche en was mijn haren en lichaam. Nadat ik klaar ben stap ik vanonder de douche en wikkel mijn lichaam in een handdoek. Ik wrijf de bedampte spiegel af en droog daarna mijn haren. Ik besluit ze maar los op mijn schouders te laten hangen omdat het wel koud kan zijn aan je nek op de schaatsbaan. Ik loop naar mijn kleerkast en haar er wat kleren uit. Een setje ondergoed, een lichtje jeans, een wit hemd met zwarte bolletjes en mijn vans. Simpel maar toch mooi. Ik trek mijn kleren aan en doe mijn make-up. Niet te veel, alleen een lijntje en wat mascara plus mijn licht roze lipgloss. Dat is voldoende voor mij. Ik kijk op de klok en zie dat het bijna zes uur is. Ik neem nog snel mijn tas en de nodige spullen en snel me naar de voordeur waar Ella ondertussen al heeft aangebeld. Ik open de deur maar het was Ella niet die aangebeld heeft. Er staat namelijk niemand. Er ligt alleen een papiertje op de grond. Ik neem het lees wat er op staat.
Niet geluisterd hé! Je laat mijn geen andere keuze.
Ik draaide het kaartje om maar dat was alles wat er op stond. Flauwerikken. Ik zag Ella voor de deur stoppen met haar auto. Ja ze heeft al super vroeg haar rijbewijs terwijl ik alleen nog maar mijn voorlopig heb. Maar goed. Ik gooi het kaartje in de vuilbak die binnen naast de voordeur staat en sluit het huis af. Ik loop naar Ella toe en ga naast haar in de auto zitten. We geven elkaar een kus op de wang en een knuffel. Op naar de schaatsbaan dan maar.
-------------------------------------------------------------------------
Hey x veel heb ik hier eigenlijk niet aan toe te voegen alleen maar dat je zeker is naar het filmpje moet kijken. Het beschrijft de gevoelens van Stacy. Waarom Jayden in haar hoofd blijft zitten x
vote x share x comment x
JE LEEST
Herboren bloed
FantasyStacy leidde altijd al een rustig leven maar draagt een geheime gave met zich mee. Op een dag verandert die gave en wordt haar leven helemaal overhoop gegooid door een mysterieuze jongen. Haar vrijheid wordt afgenomen en ze kan zich niet verzetten...