24

45 5 0
                                    

P.O.V. Jayden

Langs de ene kant heb ik spijt om mijn daden maar dan langs de andere kant weer niet. Ik had Stacy nooit moeten ontvoeren, ik had ze nooit moeten bijten, maar ik had ze ook nooit mogen laen gaan. Er is altijd een kans dat ze zich dingen gaat herinneren en dat gaat alleen maar problemen opleveren. Zeker met mijn positie. Ik heb dit nog nooit aan iemand vertelt buiten mijn vrienden maar ik ben niet zomaar een vampier. Op een dag zal ik over een heel koninkrijk regeren als de opvolger van mijn vader. Ik ben namelijk een vampier kroonprins maar ik wil dit helemaal niet. Mijn vader kon gemakkelijk mijn broer kiezen die berijdt was om de troon te bestijgen maar hij koos mij en liet mijn broer vermoorden. Ik heb het mijn vader nooit vergeven maar op een dag zal ik mijn verantwoordelijkheid moeten opnemen en klaar staan voor mijn volk. Iedereen kent het verhaal van dracula. Wel mijn vader is een afstammeling van hem. De zoveelste generatie. Mijn familie regeert al eeuwen lang over Transylvania. De bewoners ervan zijn zeer trouw aan hun heerser maar ze zijn niet van de gemakkelijkste. Mensen weten niets van ons bestaan af. Nou tot als ze oog in oog met ons komen te staan natuurlijk en dan nog is de kans groot dat ze geen besef hebben. Verschillende sekten van mijn volk willen daar verandering in brengen en willen over de wereld heersen. Mensen hebben geen schijn van kans tegen ons maar toch is er een grens tussen de twee soorten. Mensen zijn ons voedsel maar ze hoeven niet in angst te leven. Mijn vader probeert de kloof tussen mens en vampier groot te houden en dat lukt tot nu toe wel maar er zijn altijd maar meerdere vampieren die dat bekokstoven. Daar hoor ik en mijn nakomelingen verandering in te brengen maar ik ben nog jong. Mijn vader regeert al vijfhonderd negenzestig jaar over Transylvania maar zijn tijd komt eraan en tegen dan moet ik klaar zijn om het over te nemen. Ik moet getrouwd zijn, nakomelingen hebben, verstandig zijn en ik moet mijn volk ervan over tuigd hebben dat ze me kunnen vertrouwen. Een hele opdracht als je nog maar honderd drieëntwintig jaar leeft. In vampieren jaren is dit nog vrij jong. Mijn vader was driehonderd jaar voor dat hij mocht regeren. Maar goed. Dat zijn allemaal zorgen voor later en toch spoken ze door mijn hoofd. Het is net alsof mijn vader in mijn gedachten zit en me van daaruit toespreekt hoe ik me moet gedragen. Ik ben het zat om naar hem te luisteren en daarom ben ik ook naar hier gekomen. Ik heb een tijdje afstand gedaan van mijn familie en land en ben naar hier verhuist samen met mijn vrienden. Ze vonden het geweldig en stemden meteen in. We lijden hier een goed leven. Ik heb niets te klagen en zij denk ik ook niet. Maar mijn terugkeer komt steeds dichter bij. Ookal probeer ik het uit mijn gedachten te bannen.

 Ik word uit mijn gedachten gehaald door een gichelende Lily. Ik kijk op en zie haar tegen de deur staan. Ze heeft zich opgefrist na ons onderonsje en heeft nu een korte schort met een doorzichtig blousje aan. Met een paas seconden ben ik uit bed en sta ik bij haar. Ze kijkt naar me met haar licht blauwe ogen. Ze is mooi maar niet zo mooi als Stacy. Ah, nu denk ik weer aan haar. Ik krijg haar maar niet uit mijn hoofd. 'Moeten we echt gaan?' Lily is nu niet meer zo verlegen als ze eerst was. Ze deed zich voor als iemand die ze niet is. Sluwwe meid. Ik breng mijn hand naar haan kin en duw ze lichtjes omhoog. Ik plaats een zachte kus op haar voorhoofd. 'Ja, ik en mijn vrienden hebben een afspraak. Daar hou ik me aan.' Ze knikt als antwoord. Ik denk wel dat ze weet wat er gaat gebeuren. Maar eigenlijk kan het me niets schelen. Ze doen maar met haar wat ze willen. Ik heb mijn deel al gehad. Ze is voor hun. Ik pak mijn auto sleutels en lijdt haar naar de auto. Op weg naar haar laatste bestemming.

-------------------------------------------------------------------------------------

Hey lezers x vinden jullie het nog leuk? Ik weet dat het al een tijdje is geleden dat ik nog geupdate heb voor hoofdstuk 23 x Sorry daarvoor. Daarom krijgen jullie nu twee hoofdstukken achter elkaar x geniet ervan x

Vote x comment x read x share xx

Herboren bloedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu