3. Bizonyítás

298 24 7
                                    

*Byakuya szemszöge*

A bűntudatom győzedelmeskedett a józan eszem felett. Máskülönben semmiképp sem jöttem volna Hojou Yasu után és nem hallgattam volna meg a történetét. És persze azt sem ígértem volna meg, hogy segítek neki.

Ennek ellenére, mikor zöld szemei hálával teltek meg, örültem, hogy nem hagytam magára. Ugyan Rukiának is győzködnie kellett, de végtére is, eljöttem, úgyhogy senki nem mondhatja, hogy nem vagyok úriember. A meséje meg, amit állított... még az is lehet, hogy van igazság alapja. Bár kétlem, hogy bárki is olyan elvetemült lett volna, hogy egy különösen kegyetlen háború után kivégzett volna egy nemesi családot. Semmi haszna nem lett volna belőle, főleg, hogy egyvalaki életben maradt. Ami mégis hihetővé tette az egészet, néhány bizonyíték volt: pár fenyegető üzenet; egy véres ruhadarab amin a vért nem tudták azonosítani; képek a helyszínről a támadás után; egy térkép a csatornarendszerekről és egy tőr, ami biztos nem volt a néhai Hojou család tulajdona. Ezek azért már kicsit komolyabbá tették az ügyet.

Az üzenetek többsége Yasu apjához szólt, ám volt egy, ami a lányt szólította meg. Az átlagos fenyegetéseken kívül ebben a levélben még arról is szó esett, hogy Yasu aznap nem lesz a gyilkosság helyszínén. Ezt senki sem tudhatta, aki nem állt bizalmas kapcsolatban a Hojou családdal, ezért a gyanúsítottak köre valamennyire leszűkült, a lány szerint egy személyre. Valami tisztet vádolt a harmadik osztagból, aki a szülei bizalmasa volt. Ez számomra két okból se stimmelt: miért lenne egy átlagos tiszt egy nemesi család vezetőjének a bizalmasa, és hogyan lenne képes egymaga elpusztítani egy családot? Egyáltalán, mi oka lenne rá nyereség nélkül? A jelentések szerint nem loptak el semmit a helyszínről.
Az egész üggyel valami nem stimmelt.

Ismét nekiálltam átolvasni az aktákat és megnéztem a lány bizonyítékait is. Ugyanarra a következtetésre jutottam, mint először: minden adott arra, hogy gyilkosság legyen, de a körülmények miatt be lehet tudni a háború okozta veszteségnek.

- Na? Mit gondolsz, Kuchiki-kun? - szólalt meg Yasu, aki eddig szemben ült velem és szintén a bizonyítékokat vette nyilván már sokadszorra szemügyre. Szőke haját egy laza kontyba kötötte, így látni lehetett pár kötést a nyaka körül. Szóval volt annyi esze, hogy ellássa a sebét, ez bíztató.

- Azt, hogy ezek alapján te tűnsz a lehetséges gyilkosnak - feleltem hűvösen. Számítottam rá, hogy emiatt dühös lesz, de meg kellett mondanom neki. A lány nem tűnt túl meglepettnek.

- Erre már én is rájöttem. Elvégre, egy kívülálló az üzenetek alapján feltételezheti azt, hogy én írtam mindet. Elvégre olyan információkat tartalmaznak, amikhez hozzáférhettem, valamint le van írva, hogy el fogom hagyni a házat azon a napon, amikor mindenki meghal. Okos lépés lett volna, elvégre így a bizalmasokra terelődik a gyanú, én pedig megúszom a gyilkosságot és a családom vezetőjeként folytatom az életemet - mondta komoly arccal, majd felemelte a mutató ujját és megrázta a fejét - Én ennél sokkal okosabb módon végeztem volna el. Csakhogy egy példát mondjak, ha méreg kerül az ételbe és emiatt hal meg mindenki, akkor máris a szolgákat végzik ki, még nyomozásba se kezdenek. Miért fáradtam volna levélírással, ha ezt is megtehetem? Meg aztán, miért nyomoznék ennyire, ha én tettem volna? Miért állítanám, hogy gyilkosság történt, ha úgyis a háborúra fogja mindenki és megúszhatnám a gyilkosságot? - smaragdzöld szemeiben egy pillanatra mintha fellobbant volna valamiféle láng, majd ismét kifejezéstelenül nézett rám.

- Nézzük más szemszögből. Miért ne tetted volna? - kérdeztem vissza, mire kérdőn biccentett, jelezve hogy várja a kérdésem kifejtését, amit nem haboztam megadni neki - Tegyük fel, te vagy a gyilkos. Ha hagyod, hogy a háborúra fogják a dolgokat, akkor egy ideig valóban élvezheted a nyugalmat. Azonban, ezt a gyilkosságot egyedül nem lehetett elkövetni, úgyhogy kell legyen egy társad, aki az idő múltával elégedetlen lesz azzal, hogy minden amit tettetek, végül csak a te nyereséged lett. Emiatt árulóvá válhat, téged pedig kivégeznek, miután nyilvánosságra kerül az igazság. Hogy ezt megakadályozd, keresel egy bűnbakot, akit ha sikerrel jársz, elítélnek és megölnek, ezért még ha a társad elárul is, senki nem fogja komolyan venni.

Violet Snow [Byakuya x OC]Where stories live. Discover now