Dvanáct

149 16 0
                                    

,,Hele, chlape, prý bys dokázal někoho odkráglovat." K Rangerovu stolu v hostinci si někdo přisedl. Byl to otylý muž se zarudlou tváří a podával mu slibně chrastící měšec. S Narnem už v Iberionu žili skoro rok. Starší hraničář onemocněl a Ranger se snažil jakkoli sehnat peníze na léčitele.

Peníze potřeboval, ale nehodlal se stát chladnokrevným vrahem. Ve stínu kapuce zavrtěl hlavou, dopil poslední lok kávy a vstal od stolu. ,,Nejsem vrah. Jsem jen nebezpečný. Dávejte si pozor, abych však omylem nezamířil na člověka, který chtěl platit za nečí smrt, pane."

Po těchto slovech vyšel z hostince a na Diablově hřbetě zamířil k lesu, v němž tábořili. ,,Narne?" oslovil bývalého mistra a ten otevřel unavené oči. Měl horké čelo. Posadil se a rozkašlal. Vyplivl chuchvalec krve. Rangera to vyděsilo. Postavil vodu na polévku a přečetl vzkaz, který dnes doručil tajný posel jeho bratra.

Přes celý Araluen cestuje skupina poctivých hraničářů a nabírá na síle. Podporuje je i náš starý baron a mladý Arald z Redmontského léna se přidal na jejich stranu. O Turnaji ten zlovolný lord Morgarath utekl do Deštných temných hor. Nově zvolený velitel,  jakýsi Crowley, vás zve zpět do služby a pravý princ Duncan zrušil vaše vyhnanství. Posílá pro vás loď. Dostavte se do Severozápadního přístavu do týdne. Loď touto dobou už čeká.
Těším se na vás.
Rafe.

Ranger sdělil tu šťastnou novinu Narnovi a ten se dojatě usmál. Pak se znovu rozkašlal, vyplivl další krev a se slzami v očích se podíval na svého bývalého učně. ,,Budeš se muset vrátit sám." zašeptal a znovu se rozkašlal. ,,Ne. Vy nemůžete umřít," vykřikl nešťastně Ranger ,,Vrátíme se spolu do Araluenu a zařídíme vám léčitele. Nemůžu vás nechat umřít." rozplakal se. Věděl, že je na tom Narn opravu špatně, ale nemohl snést svět bez dalšího blízkého člověka.

,,Bude to tak lepší, Rangei," další kašel. ,,Nenech mě se trápit. Slib mi něco..." zasípal a vyplivl další krev. ,,Mluv pravdu i když se ti třese hlas." zašeptal. ,,Budu. Slibuji na svou čest." přísahal Ranger.

,,A ještě... Opatruj se," rozkašlal se, vyplivl největší množství krve a zavřel oči. ,,Synu." zašeptal a naposledy vydechl. Ranger spustil hysterický pláč. Člověk, který mu nahrazoval otce, nyní odešel na věčnost stejně jako jeho pravý otec.

Slané kapky stékaly po Rangerových tvářích a smáčely zemi u jeho kolen.

O několik dní později:

Právě bylo po Narnově pohřbu a Ranger se seznamoval s hraničáři, kteří zorganizovali vzpouru. Usměvavý mladý zrzek mu podával ruku. Představil se jako Crowley, nový velitel. Všichni na něj byli milí. Poslední zbyl ten stojící v rohu. Přešel k němu a napřáhl ruku. ,,Halt O-... Jen Halt." představil se se znatelným hibernským přízvukem.

,,Ranger Bennet, doufám, že jestli vyvázneme z téhle války, mohli by z nás být přátelé." řekl pravdu. Tenhle chlapík byl stejně zamlklý jako on a vypadal poctivě. ,,Můžeme opravdu jen doufat." zamumlal Halt a přidal se k ostatním.

,,Tohle bude ještě zajímavé." zamumlal si pro sebe Ranger a připojil se k hraničářům zkoumajícím strategii nejspíš nadcházející bitvy na Hackhamské pláni.

První hraničářka: Zapomenutá minulostKde žijí příběhy. Začni objevovat