Tüm canlıları içine alan bu geniş evrende, her bir birey başkalarıyla karşılaştırıldığında bir dereceye kadar kendilerini farklı, özel ve hatta eşsiz olarak görür.
Makroskopik bir bakış açısıyla, bu gök mavisi gezegenini işgal eden ve paylaşan 7 milyar insan birbirinden çok farklı değil. Kişinin refahı, otoritesi ya da görünüşünden bağımsız olarak, bu gezegenin her sakin insanı, zaman geçtikçe nihayetinde yalnızca parçacıklara ayrışacaktır.
Ancak, mikroskopik bakış açısı, aksine, o kadar çirkin ki, çirkin. Bu bakış açısından, hücresel seviye, birbirinden tamamen ve tamamen ayırt edilemeyen iki birey yoktur ve böylece her insan farklı ve eşsizdir. Bir çift aynı ikiz, aynı ailede doğmuş ve benzer çocukluk deneyimleri yaşayabilmesine rağmen, DNA'larında minik bir farklılık, geleceklerinin tam olarak aynı olmalarını imkânsız kılmaktadır.
Herkesin varlığı son derece özeldir. Ünlü filozof Heraclitus'un (1), bir keresinde 2.500 yıl önce söylediği gibi: "hiçbir kimse aynı nehirde iki kez adım atmaz, çünkü aynı nehir değildir ve aynı adam değildir." Bu müzakerede Bir nehir, insanların istediği gibi olmasa da, zamanın olduğu gibi, her zaman bir yönde akacaktır. Ve tıpkı nehrin dönüştüğü ve değiştiği gibi değişmeye devam ettiği gibi, insanlar her geçen gün deneyimleriyle şekillenir ve değişir. Yani, aynı kişi iki tarafın sürekli olarak dönüştüğü için aynı ırma giremez.
Bilim, ortalama olarak, kişinin vücudunda saniyede yaklaşık 500.000 hücrenin yenilenmiş olduğunu gösterir. Yani, moleküllerin asimile edebilmesi için gereken süreyi göz ardı etse bile, bu saniyede var olan kişi, önceki var olanla aynı kişi değildir.
Budist atasözlerinde, evrenimizin ve insan deneyimlerinin kendilerine özgü birliği, "bir kum tanesi bir dünyadır" olarak bilinir, her insanın bakış açısından, bir kum tanesi açısından bile, dünya tamamen farklıdır.
Bu nedenle, "herkes eşsizdir" deyişi, bilgelik sözleri olarak alınmalıdır.
***
Shi Lei bunu daha önce hiç düşünmemişti ve asla böyle sorular üzerinde düşünmezdi. Dördüncü yılında bir üniversite öğrencisi olarak, insanlar sokakta yürürken onu fark etmeyecek kadar sıradan biriydi.
Görünüşe göre, nispeten iyi görünüyordu, hatta yakışıklı sayılabilirdi. Fakat aile geçmişinde, orta sınıftan sosyal sınıflara indirgendi. Hiç kimse bir kalabalığa atılmışsa onu bulamayacaktı.
Ebeveynleri ofis çalışanlarıdır. He Dong eyaleti gibi en gelişmiş iller arasında, ayda sadece 3.000 ila 4.000 yuan kazanıyorlar. Onlar çok tutumlu sayılmazlar, ancak Shi Lei'nin üniversite ücretleri ve yaşam masrafları için ödenmesi sadece gelirlerinin üçte birini alır, bu yüzden de çok da tedbirsiz değildirler.
Shi Lei her zaman iddialı istekleri olan biri olmadığı için sıradan olmaya istekliydi. Lise mezuniyet sınavlarına girdiğinde, son derece şanslıydı ve notları önceki sahte sınavlarından yaklaşık 40 veya 50 puan daha yüksekti. Sadece birinci sınıf bir üniversiteye girdi ve ailesi çok sevindi. Ancak Shi Lei, üniversiteye girmesinden sonra kesinlikle başarılı olamayacağını biliyordu ve öğrenci konseyi, okul iri, kampüs belle ve mezuniyet sonrası başarı ile hiçbir ilgisi olmayacaktı.
Tüm Shi Lei'nin istediği, mezuniyet öncesi iyi bir iş bulabilmek ve ortalamaları aşan bir gelir seviyesi bulmaktı. Yaşamla ilgili olarak aşırı istekleri yoktu.
Shi Lei'nin sıradan olduğu gibi, hayatının en büyük ödülü, içki kapağının piyangoları üzerinde "başka bir ücretsiz şişe" olmakla birlikte, yatakhanesinde yatağında oturuyordu. aşırı konsantrasyon ile eller.
Banka kartı da sıradan görünüyordu, büyüklüğü ve malzemesi özel bir şey değildi. Sağ tarafı, kartın düzlüğünden hafifçe yükseltilmiş, arkada bir manyetik şerit bulunan sayılar ile basılmıştır. Bir şey olağandışıysa, kartın sağ alt köşesinde basılmış olan bankanın adıydı. Shi Lei daha önce hiç duymamıştı.
...
Yabancı bir banka gibi görünüyordu. Üniversitede üç yıldan uzun bir süredir İngilizce yeterlilik sınavında başarılı olan bir kişi olarak, Shi Lei kısa İngilizce dilini "Köle Geliştirme Bankası" olarak doğru bir şekilde tercüme edebilirdi. Ama tuhaf bir yabancının düşünceleri ve yaratıcılığı olabileceği gibi, insanların bankalarını köle olarak adlandırmaları normal değildir, değil mi?
Kartın arkasındaki imza alanında altı el yazısıyla yazılmış rakamlar vardı, bunlardan parayı çekmek için kullanılan pin gibi görünüyordu. Ancak kişi, banka kartlarının arkasındaki para çekme şifresini yazmak için ne kadar aptal olmalı? Kaybolup çalınmasından korkmuyorlar mı?
Şimdi, görünüşte sıradan banka kartı, arkada açıkça yazılmış pimi ile, her şeyden daha garip görünüyordu.
Daha da garip olan şey, Shi Lei'nin bu kartı yerden toplamayı hatırlayamamasıydı, o zaman neden şimdi elinde?
Kartın üzerinde çok para olabilir, değil mi? Kartın şifresi gerçekten arkadaki altı rakamsa, belki küçük bir servet kazanabilir mi? Sonuçta, bu kartın sahibi bir Porsche sürdü.
Porsche'nin düşüncesi aklına gelince, ani bir korku patlaması onu tamamen yutmuş ve yatağında titreyerek ayrılmıştır. Sonbahar geldiğinde, mutlak sıfırın soğukluğu tüm vücudu boyunca kalbinden yayıldı.
O Porsche spor araba ve daha sonra gerçekleşen her şey çok sıradışı. Olan her şey gerçek olsaydı, o zaman Shi Lei muhtemelen sıra dışı birine dönüşürdü. Ancak, kim olağan dışı olmak ister ki ?!
...
Dünün ortasında olan bir şeydi.
Üniversitede dördüncü yıl muhteşem bir okul yılıdır. Öğrencilerin derslere devam etmelerine rağmen, tüm öğretmenler düşünceli bir şekilde merdaneleri durdurmayı bıraktılar, çünkü mezuniyet dönemine giren öğrencilerle mezun olduktan sonra bir iş teklifi almayı ümit ederek iş tecrübeleri için şirketlerle iletişim kurmakla meşgul olacaklardı.
Shi Lei, devlete ait bir şirket için bir iş görüşmesine gitti. Kesin olmak için sabah yazılı sınav yaptı ve öğleden sonra görüşme için bir bildirim aldı. Sınava yaklaşık 100 kişi katıldı, ancak sonunda sadece dört kabul edildi. Görüşme listesine girmiş olmanız, Shi Lei'nin yazılı sınavdan elde edilen sonuçların bunu ilk 20'ye getirdiğini ve bildirimi aldıktan sonra çok heyecanlandığını ifade ederdi.
Şirkete koştu ve röportaj için dizildi. Bittiği zaman zaten 8 PM oldu. Muayene edenler ona bir sonraki duyuruya kadar beklemelerini söylediyse de, gözlerinde bir görünüm gördüğünde ortadan kaldırıldığını biliyordu.
Shi Lei röportajı berbat ettikten sonra, hayal kırıklığına uğramış ve aç, son derece pişman Wu Wu sokakta yürüdü. Belirli bir soruya verdiği cevapta ufak bir değişiklik yapabilirse, kolayca elde edilemeyen iş fırsatını kavramış olabilir.
Zaman Shi Lei ile oynuyor gibi görünüyordu. Sokakta kimsenin bulunmadığını keşfettikten sonra, gece yarısına çok yakın olduğunu fark etti.
Telefonundaki zamanı kontrol etti. Gece yarısından sadece 5 ya da 6 dakika önceydi.
Karısı, bütün organları, onu yemeyi unuttuğundan dolayı, sanki öfkelendi. Shi Lei, midesini dolduracak şekilde okulun etrafında bir lokanta bulup etrafta bir lokanta bulmayı planlarken, dümdüz iki ışıldayan ışık demeti onu kör etti.
Makinenin kükreyen sesi kulaklarını doldurdu. Shi Lei hızla yaklaştı, hızla yaklaşan tehlikeden habersizdi.
Shi Lei nihayet ışığın ardında ne olduğuna dair görüşe sahip olduğunda, devasa gürlemenin kaynağının yüksek hızlı bir spor arabası olduğunu görmek için çok şanssızdı.
Bu hız 200 km / s'yi aşmış olmalı ve doğruca Shi Lei'ye doğru koşuyordu. Aralarında 10 metre mesafe kalmıştı ve yavaşlama belirtisi göstermedi.
Bu sürücü deli mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kara Kart
FantasyGizemli bir siyah kart her hafta farklı bir miktar para veriyor ve Shi Lei bir hafta içinde hepsini harcamalı. Aksi takdirde, kara kartın cezaları tarafından karşılanacak. "Para harcamak gerçekten yorucu." ---- Shi Lei dedi. "İlk önce yüz milyonu h...