Bölüm 70 Agarwood Nedir?

52 7 0
                                    

Adam tezgahın arkasına yürüdü, bir bileklik çıkardı ve hafifçe Shi Lei'nin önüne koydu.

"Bunlar, sahip olduğum en ucuz ürünler. Al ve bir göz at. "

Shi Lei sözlerini takip etti. Bileziği aldığında kokusu yayıldı. Mağazadakinden biraz farklıydı, ama aynı görünüyordu.

Shi Lei'nin burnunu hareket ettirdiğini görünce şöyle dedi: "Kokuyor musun?"

Shi Lei başını salladı ve sordu: "Bu ne tür bir ağaç? Çok güzel kokuyor. Dükkanınızdakilere benzer ama tamamen farklı. "

Adam ilgiyle istediği gibi biraz şaşırdı: "Ah? Nasıl farklı?"

Shi Lei bileziğini burnunun yanında tuttu ve yaklaştığında kokunun çok daha hafif olduğunu fark etti. Ondan uzaklaştığı zamanki kadar onu memnun etmek ve zihnini yenilemek değildi.

"Bunu nasıl söyleyeceğimi gerçekten bilmiyorum çünkü daha önce hiç böyle bir şey koklamamıştım. Bu bileziğin kokusu daha da içerildi ve daha derin gözüküyordu. Aynı zamanda sütlü bir koku nedeniyle zaman zaman daha belirgindir. Ancak dükkanınızdaki koku, cesur bir renk tonu ile oldukça cesur ve sınırsız. Ama alıştıktan sonra, baharat tatlı bir tada dönüşüyor gibiydi. Ağzımda bile tadabiliyorum. "

Adam Shi Lei'yi tepeden tırnağa okudu ve güldü: "Kesinlikle ilginç birisin. Agarwood ile ilk kez temasa geçtin ve bu konuda çok fazla şey söyleyebilirsin. Kolay değil, kolay değil. Haha, senin geldiğin kader. Neredeyse hiç kapanma vakti geldi, ilgilenirsen oturup oturup bir bardak çay içmek ister misin, agarwood hakkında biraz konuşur muyum? "

Shi Lei güldü ve çabucak şöyle dedi: "Bu çok rahatsız edici. Fiyatların oldukça yüksek ve kesin olarak karşılayabileceğimi sanmıyorum. "

"Sana terfi ettirmiyorum. Sizi neden oturmaya davet ettiğimi biliyor musunuz? "Adam bilekliği geri aldı ama tezgaha da koymadı. Masanın arkasına yürüdü ve Shi Lei'ye karşısına oturmasını söyledi.

"İçeri girmenin kader olduğunu söyledim. Genellikle, saat 16: 00'dan sonra hiç müşteri gelmedi. Genellikle buradaki müşteriler, sık sık küçük eşyalar için buraya gelen eski istemcilerdir. Bugün arkadaşlarımdan biri bana biraz çay verdi. Ben sadece çayı demledim ve iyi çayın iyi tütsü ile eşlik etmesi gerektiğini düşündüm, bu yüzden özel olarak sakladığım bir tütsü yaktım. Yakar yakmaz içeri girdin. Bahsettiğim kader bu. "

Shi Lei ellerini acele etti ve şöyle dedi: "Yeni geldim ve burada biraz zaman öldüreceğimi düşündüm ......"

"Bu kader. Eğer bilerek gelirsen, artık kader olmazdı. "

Shi Lei, adamın bir tencereye çay demesini, iki bardak dökmesini, bambu maşası kullanmasını ve bir tanesini almasını izledi. Shi Lei'nin önüne yerleştirdi ve içmesi için işaret etti.

Bir yudumdan sonra, Shi Lei çayın iyi olduğunu düşünmesine rağmen, bunun hakkında hiçbir şey anlamadı.

"Çay nasıl?" Diye sordu Adam rahatça. Shi Lei'ye bakarken bir gülümseme gülümsemesi gözlerini doldurdu.

Shi Lei bardağı bıraktı, bir süre düşündü ama çayı tarif etmek için uygun bir kelime bulamadı, bu yüzden şöyle dedi: "Çay iyidir."

"Öyle mi?"

Shi Lei biraz utandı ve kafasını eğdi: "Çay hakkında hiçbir şey bilmiyorum. Bunu tarif edecek kelimeler bulmak istedim ama hiçbir şey bulamadım, bu yüzden sadece bunun iyi olduğunu söyleyebilirim. "

"Haha, bu çay tatmanın en yüksek hali. Şekerli açıklama yok, ama açıkça 'iyi çay'. Bu iki kelime hakkında, kelimenin tam anlamıyla bir teklifi var, ama kendimi kandırmayacağım. Eğer ilgileniyorsanız, Baidu (1) olabilir. Bu, çayın azizi olan Lu Yu ile ilgilidir. "

Shi Lei başını salladı ve sordu: "Bana ilk defa burada olduğumu ve antikalar hakkında hiçbir şey bilmediğimi nasıl bildiğini söylemedin!"

Adam Shi Lei için çayı doldurdu ve şöyle dedi: "Buraya ilk kez geldiğini söylediğimde, çünkü bunu antikalara söyleyebilirim, sen, hmm, sadece onun hakkında hiçbir şey bilmediğini söyleyeceğim. Çünkü burada ilk defa gelmediysen ya da antikaları çok iyi anlayamıyorsan, buradaki fiyatıma şaşırmayacaksın. Antikalar hakkında çok az şey biliyor olsanız bile, neyin agarwood olduğunu kesinlikle bilirsiniz. 'Dört Büyük Tuhaf Tütsü' deyişi vardı ve antik çağlardaki en iyi dört tütsü hakkındaydı. Bu dört tütsüden ilki agarwood, ardından da ambergris, moschus ve sandal ağacı. Antikalara ilgi duymasanız da eminim, ama moschus ve sandal ağacı duymuş olmalıydınız, değil mi? "

Shi Lei başını salladı ve şöyle dedi: "Romatizma için ağrı kesici kremlerden birinin içinde sivrisinek var. Sandal ağacı gelince, benim izlenimim, gençken sahip olduğum sandal ağacı hayranlarıydı. "

Adam da başını salladı ve şöyle dedi: "Bahsettiğiniz şey gerçek sivrisinek ve sandal ağacı değil. İlk insan yapımı moschus. İlaçlarda doğal sivrisinek kullanacaklarsa, neredeyse hiç kimse parasını karşılayamazdı. Sandal ağacı gelince, bu sanat ve el sanatları. Sandal ağacı tütsünü sadece fanı kokusuyla lekelemek için kullandılar. Gerçek bir sandal ağacı hayranı olsaydı, pahalı olurdu. "

"Haha, bunlar hakkında hiçbir şey bilmiyorum. Galiba ambergris'i dramalarda daha önce duymuştum ama agarwood'da fazla bir şey duymadım. "

"Çünkü agarwood benim dükkanımdaki fiyattan görebildiğiniz herhangi bir tütsüden çok daha değerli ve değerliydi. Az önce sana gösterdiğim kişiye zar zor agarwood denebilir. Düşük lipidi vardır ve manuel olarak yaratılmıştır. Teknik olarak, agarwood şu an tuttuğum şey değil. Bu ağaç aquilaria sinensis denir. Ahşabın kendisi hiçbir kokuya sahip değil ve yapısı oldukça gevşek. Doğal dünyadaki en gevşek yapıya sahip odunlardan biri olmalı. Bu bitki vahşi doğada yetişir ve böcekler ve böcekler tarafından ısırılmak, hatta yıldırım çarpması veya sular altında kalması kaçınılmazdı ve geride bir iz bırakacaktı. Bu ağaç zarar görür edilmez yaralarını düzeltmek için bir lipit üretmeye başlar. Zaman geçtikçe elimde agarwood olmak birkaç on yıl kadar, ya da yüzyıllarca sürebilir. "

Shi Lei anlıyor gibiydi ve şöyle dedi: "Yani, temelde, agarwood odundaki lipit. Ne kadar lipit, o kadar agarwood ve fiyat o kadar pahalı olur. "

Adam gülümsedi ve çayını yudumladı: "Haklısın. Bu ilkedir. Fakat tabii ki, agarwood oluştuğunda, farklı durumlardan geçmesi gerekebilir. Seni hemen o zaman dışlayan, agarwood arasında en iyisiydi. Agarwood'un temel yolu su, toprak veya böceklerdir. Su ve topraktan oluşanlara Dao Jia agarwood denebilir. Ve Dao Jia olarak adlandırılan, akvaryumlar sinensis öldükten sonra bir kısmının suya batırıldığı ve bazılarının toprağa gömüldüğü anlamına gelir. Zaman geçtikçe, lipit içermeyen parçalar çürür ve pıhtılaşmış parçalar kalan kısımlardır. Böceklere gelince, böcek ısırığından kaynaklanıyor. "

Shi Lei bilgisini genişlettiğini düşünüyordu. Belki de bu şeyler çevrimiçi olarak bulunabilirdi, ama asla bu adamın açıklaması kadar net ve basit olmamıştı.

"Agarwood şimdi çoğunlukla Dao Jia. Böceklerden oluşanların hepsi insanlar tarafından satın alınır. Agarwood nadir bir tütsü olduğundan, günümüze kadar eski zamanlardan beri, bu odunları çiftlik yapan insanlar var. Aquilaria sinesis'i bıçaklamak için bilerek kesip, lipit salgılamak için bilerek kesiyorlar. Ancak bunu yapmanın tek yolu bu olduğundan, oluşturulan agarwood genellikle üstünde ince bir tabakadır. Tütsü için baharat ya da güç haline getirilebilir, ancak bilezik gibi şeyler yapmak imkansızdır. Teknoloji ilerledikçe, insanlar lipitler salgılamak için aquilaria sinensis'e patojenik bakteriler enjekte ediyor ve yavaş yavaş, şu anda gördüğünüz müreffeh agarwood pazarına sahibiz. "

(1) Baidu: Çin'de Google'la eşdeğer arama motoru

Kara KartHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin