أزعجها صوت هاتفها لم تبالي به زادت من إحتضان أوس فتحت عيناها وتأملت ملامحة النائمة بعمق سحبت نفسها من أحضانه وسحبت رداء الحمام الخاص بها وأحكمت إغلاقة وتوجهت الى الحمام لتأخذ حماما منعشا بعد فترة قصيرة خرجت من الحمام وإرتدت بنطالها وقميص قطني بأكمام طويلة أحمر اللون من ماركة شهيرة وأعادت تمشيط شعرها وجدلته كما كان وسحبت هاتفها الذي لم يتوقف عن الرنين وجدت الشاشة تضئ بإسم ملك فألتقطته وأجابت : ملوكة ازيك .ملك بهدوء : أنا تمام كوكي إنتي بتسوقي ولا ايه .
كاميليا وهي تربط حذائها : لا أنا في البيت .
ملك بترقب :أنا هقولك حاجة وعايزاكي تبقي هادية .
كاميليا وهي تشعر بإنقباض في صدرها : ملك حد حصله حاجة.
ملك : خالي خالد .
كاميليا بترقب : ماله؟
ملك : مها الجارحي ضربته بالرصاص .
صدمه أصابتها وتملكتها هاهي كانت بين أحضان أوس والان ابنة خالته قد قتلت والدها هل ستفقده كما فقدت والدتها هل ستكون وحيدة لما كتب عليها الوحدة نطقت بهدوء : ملك هحجز على أول طيارة وأجي علطول خليكي هناك وهكلمك أعرف أول بأول .
فوجئت نازلي وهي ترى كاميليا تركض وتحمل حقيبة سفرها الصغيرة وتتكلم في الهاتف وتحمل جواز السفر الخاص بها كما لاحظت دموع تنساب على وجنتيها أقتربت منها وهي تنهي محادثتها : كاميليا مالك ايه الي حصل وايه الشنطة دي وبتعيطي ليه .
كاميليا ببكاء : مها الجارحي ضربت بابا بالرصاص .
نازلي بصدمه : إنتي بتقول ايه طيب والعهد الي بينكوا .
كاميليا بصراخ : مفيش عهود هاخلص عليهم كلهم بإيدي مش هخلي حد منهم عايش .
زياد وهو يقترب منها : كاميليا شكلك عرفتي الي حصل .
إحتضنته وهي تشعر بالوحدة واليأس تشعر وكأنها تقف في هذه الحياة بمفردها : زياد أنا هبقى لوحدي .
زياد : أنا هنا أهو يلا هنطلع كلنا المطار أهو يلا.
نازلي بترقب : طيب وأوس .
نظرت كاميليا اليها بعينين حمراء من كثرة البكاء : مش عايزاه كل ده كان غلط من الاول زياد طلقني منه علشان خاطري .
نازلي : إنتي مجنونة هو إنتي لحقتي تتجوزي أصلا .
أوس وهو يقف بالاعلى ويتجه الى الاسفل : خليها تقول الي هي عايزاه يا نازلي أنا همشي وهسيبها تروح تشوف باباها وأنا هسافر أشوف الي مها هببته .
نظر الى كاميليا ووجه اليه كلامه اليها : مش هطلقك يا كاميليا إنتي فاهمة .
لم تعره إهتمام وأجابت على هاتفها فقد كان مدير مكتبها يخبرها بأنه وجد تذكرتين وعليها التوجه حالا الى المطار : زياد يلا حجزولنا تذاكر لازم نمشي دلوقتي .
أنت تقرأ
طار العشق
Romanceعشقها لم أكن لأفكر به للحظة واحدة ولكنها قد بدلت كراهيتي تجاهها لعشق هل يمكن أن يكون مجرد حب إمتلاك لامرأه لم أحظى بها من قبل إنها فاتنة ساحرة تقطع الانفاس وتسلب العقل...