CHAPTER 17

655 95 10
                                    

Jung Kook pandang bakul buah yang Jin bawakan tadi. Bakul tersebut digapai pada pemegangnya. Dia tidak menunjukkan apa apa pun riak. Senyum tak. Selalunya sebelum ni,apa je yang Jin bagi...bukan main senyum lebar lagi Jung Kook. Tapi kali ni tak.

"Betul ke apa yang aku buat tadi? " dia mula merasakan dia bersikap kejam pada Jin tadi dengan menghalau lelaki itu.

"Ahh lantaklah. Jin tu pun bukannya baik sangat. Dia tak ikhlas pun berkawan dengan aku. Dan disebabkan dia aku kemalangan dan koma. Dia lagi kejam," hati Jung Kook mula membisik. Makin tambah benci Jung Kook pada Jin.

Bukk! Bakul buahan itu terus Jung Kook buang ke dalam tong sampah.

"Hyung,kenapa buang buah tu?" soal Jung Ho yang tiba tiba muncul di sebelah Jung Kook.

"Err,buah tu dah buruk. Dah tak boleh makan. Jadi,hyung buang jelah lagi baik," balas Jung Kook. Jung Ho hanya mengangguk.

Sesekali,berpusing ke kiri dan kanan kepala Jung Ho seperti dia sedang mencari sesuatu.

"Kamu cari apa?" soal Jung Kook,pelik.

"Err,tadi kawan hyung yang lembut tu ada datangkan? Mana dia? Jung Ho nak jumpa dia ni," balas Jung Ho teruja. Jung Kook garu kepalanya yang tidak gatal. Kawannya yang mana Jung Ho maksudkan tu.

"Hyung ada banyak kawan. Kawan hyung yang mana eh?"

"Alah,kawan hyung yang comel dan baik hati tu. Jung Ho lupalah nama dia. Kim Seok...." Jung Ho cuba ingat balik lelaki yang nak sangat dia jumpa tu.

"Kim Seok Jin," balas Jung Kook.

"Nae! Jin-hyung yang tulah!" angguk Jung Ho.

"Buat apa kamu nak jumpa dia," soal Jung Kook lagi. Setahu Jung Kook,tak pernah pun dia kenalkan Jin pada Jung Ho.

"Hyung nak tahu tak,masa hyung sakit....omma suruh Jung Ho teman hyung hari hari kat sini. Setiap minggu jugak,Jin-hyung akan datang jenguk Hyung sambil tu dia main dengan Jung Ho. Jin-hyung tu baik sangat,dia selalu belikan Jung Ho makanan. Sebelum dia balik,dia sempat tinggalkan duit untuk omma," cerita Jung Ho.

Jung Kook terkesima. Betul ke apa yang Jung Ho cakapkan tu. Ahh,Jin buat semua tu pun sebab nak tebus salah dia je.

"Hyung dah halau dia. Jung Ho,dengar cakap hyung ni...Jin-hyung tu jahat. Kamu tak payahlah kawan dengan dia," hasut Jung Kook. Pipi Jung Ho ditelekup. Jung Ho mencebik bibir. Protes.

"Wae?"

"Kamu jangan degil. Kamu tahu tak Jin-hyung yang buat hyung sampai terlantar sakit kat hospital ni. Kamu nak ke jadi macam hyung ni," tegas Jung Kook.

"Nae!" Jung Hoo angguk perlahan.

*    *    *    *

"Minra!" Jimin mengulas lembut pipi Minra. Minra mengeratkan lagi pelukan pada lengan sasa Jimin. Dia mengangkat wajah bila namanya Jimin panggil lembut.

"Apa?" soal Minra.

"Sebenarnya..." Jimin senyum petak dengan eyesmilenya yang menjadikan raut wajahnya tampak comel.

"Ada something ke awak nak bagitahu saya?"

Jimin mengangguk laju. Dirapatkan lagi wajahnya dengan wajah Minra. Dia meraih kedua dua tangan Minra. Dia genggam erat tangan itu.

"Dah hampir sebulan kita kenal! So,apa kata kita couple nak tak? Jujur saya cakap,saya dah jatuh cinta dengan awak," balasan dari Jimin terus buat pipi Minra berona merah.

"Awak sudi tak jadi girlfriend saya?" soal Jimin lagi.

Minra tundukkan wajahnya. Malu sangat.

"Kenapa diam je ni?" Jimin pegang kedua dua belah pipi Minra. Pipi Minra rasa hangat. Satu tubuhnya berpeluh walaupun aircond dalam kereta sudah disetkan pada suhu paling rendah.

"Ishh,dia ni....senyap pulak. Kim Minra,saya tanya ni....sudi tak awak jadi girlfriend saya. Kalau tak sudi takpelah. Saya cari je orang lain. Saya kan pendek,muka tak kacak. Tak sesuai dengan awak," kata Jimin protes.

"Awak ni,saya diam tak bermakna saya tolak awak. Saya rasa,cinta saya selama ni tak pernah bertepuk sebelah tangan. I love u park Jimin. Saya sudi jadi milik awak," balas Minra lalu laju bibirnya menyambar bibir Jimin.

*    *    *    *

Jung Kook dah sihat sepenuhnya. Dia dah keluar hospital. Dia meneruskan hidupnya seperti biasa;belajar dan bekerja walaupun ommanya selalu saja membebel menyuruhnya hanya berehat di rumah saja. Jung Kook tak sampai hati untuk melihat omma dan appanya bekerja keras untuk mereka sekeluarga. Bila Jung Kook dah kerja semula,bererti ommanya tak perlulah buat semua tu.

"Dah 2 bulan lebih aku tak masuk class. Dah banyak topic yang aku ketinggalan. Haishh,macam mana aku nak catch up balik ni," keluh Jung Kook,sakit kepala memikirkan pelajarannya yang dah jauh ketinggalan. Final exam hampir beberapa minggu je lagi. Tak dapat rasanya Jung Kook nak explore balik topik topik yang dia dah ketinggalan.

"Kau tak payah risaulah. Aku dah fotostat nota nota aku ni untuk kau,"Hoseok menyerahkan beberapa helai kertas pada Jung Kook. Diorang berdua ambil course yang sama,satu kelas pulak tu.

" Terima kasih Hoseok!"Jung Kook peluk Hoseok erat. Bersyukur ada kawan yang baik hati seperti Hoseok ni.

"Kau kena ucap terima kasih jugak pada Jin-hyung sebab separuh daripada nota nota ni,nota Jin-hyung yang bagi pada aku. Jin-hyung tu dah la baik,pandai pulak tu," dalam kata kata Hoseok,seperti memerli Jung Kook saja. Jung Kook hanya diam. Terus hilang suaranya bila Hoseok mention nama Jin.

"Seok,ada apa kamu suruh hyung datang sini?" lagi parah bila tiba tiba Jin muncul menyapa Hoseok. Jung Kook dapat agak,ni mesti plan Hoseok untuk kenakannya.

"Ehh,Jung Kook kamu pun ada sekali," kata Jin. Tapi Jung Kook buat derp je. Muka Jin langsung dia tak pandang.

"Boleh tak hyung ajar Seok jawab soalan ni. Susahlah!" kata Hoseok sambil menyerahkan buku latihannya pada Jin.

"Ohh yang ni ke! Macam ni caranya!"

"Jung Kook,marilah belajar sama sama dengan Jin-hyung ni. Kalau kau tak faham,kau boleh tanya dia," pelawa Hoseok

"Takpelah,rasanya tak perlu kot. Lagipun aku ada hal ni. I have to go now!" kata Jung Kook terus bangun dari kerusi dan melangkah pergi. Jung Kook  nampaknya cuba mengelak dari Jin.

"Hyung,Hoseok janji yang Hoseok akan satukan balik persahabatan Jung Kook dan hyung," kata Hoseok. Jin hanya tersenyum pendek.

7 REASONS WHY▶KSJWhere stories live. Discover now