FLASHBACK
"Girls,kita ada ahli baru," kehadiran Minra di rumah sewa dua tingkat itu disambut meriah oleh rakan-rakannya. Termasuk Minra,rumah tersebut dihuni 4 orang gadis. Mereka semua merupakan kawan-kawan rapat Minra di universiti.
"Rumah ni ada cukup cukup empat bilik. So,bilik tingkat atas yang hujung sekali tu bilik kau. Tinggal sini bukan free tau,kau kena share jugak duit untuk bayar sewa," ujar Saeran. Minra mengangguk faham.
"Nae,aku sharelah duit sewa tu nanti. But now,aku takde duit lagi. Nanti aku kerja,duit duit tu aku bagi kat korang," balas Minra. Minra tengah belajar sekarang,so masa untuk kerja sangat padat. Lainlah Yuuna,Saeran dan Minju. Diorang semua anak-anak dari keluarga berada.
"So,apa kata kita celebrate ahli baru kita ni," sorok Saeran diikuti oleh rakan-rakannya yang lain.
"So,sape nak suggest tempat apa yang best?" soal Yuuna.
"How about,cafe Omelas!" cadang Minju. Diorang memberi reaksi hambar.
"No way! Tempat buruk tu lapuk beb. Bukan ada yang best pun,semuanya boring. Another place guys,"
"Apa kata,kita berparti kat kelab malam," cadangan dari Minra mendapat anggukan dan persetujuan Minju,Yuuna dan Saeran.
* * * *
"Mana Minra ni?" sesekali Jin memandang jam tangan di pergelangan tangannya. Jarum jam sudah menunjukkan pukul 8.25 pagi,kelas akan bermula dalam beberapa minit lagi. Namun,kelibat Minra masih tidak kelihatan di dalam kelas. 26 students yang lain semuanya sudah berada di dalam kelas kecuali Minra.
"Morning Madam!" mereka semua bangun sebaik saja Mrs.Song melangkah masuk ke dalam kelas.
"Ok,saya nak korang semua hantar assigment yang saya suruh siapkan minggu lepas sekarang. Saper tak siap,sila berdiri kat luar kelas!,"arah Mrs.Song. Semua pelajar masing-masing menghantar assigment mereka pada Mrs.Song. Takde sesiapa pun yang tak siap. Kalau tak siap,maksudnya Mrs.Song akan gagalkan subjek mereka dalam peperiksaan semester nanti. Beberapa orang dah kena termasuklah Minra.
"Kenapa meja sebelah kamu tu kosong?" soal Mrs.Song menghalakan telunjuknya ke arah meja Minra di sebelah Jin.
"Tu meja Minra. Dia tak hadir!" jawab salah seorang student.
"Budak guna tu memang sengaja nak cabar saya. Class tak datang,assigment tak siap. Apa nak jadilah,"bebel Mrs.Song, dan sememangnya,Minra lah student yang paling bermasalah dan paling dibenci oleh Mrs.Song.
"Mrs.Song,errr.....sebenarnya Minra demam. Dia tak beberapa sihat,sebab tu dia tak datang," sampuk Jin cuba menutup kesalahan yang Minra buat.
"Yelah tu! Demam demam demam je kerja dia,"Mrs.Song mengeluh,buat penat saja dia bertekak dengan Minra,bagai mencurahkan air ke daun keladi gamaknya.
* * * *
Telefonnya ditelekapkan di telinga. Beberapa saat,dia menunggu panggilannya dijawab oleh Minra. Tapi tak.
"Mana awak ni Minra?" monolog Jin mula risau. Beberapa mesej telah dia hantar pada Minra tapi Minra tak balas. Jawab panggilannya jauh sekali. Minra! Minra!
YOU ARE READING
7 REASONS WHY▶KSJ
Fiksi RemajaKematian Jin yang membunuh diri di dalam bilik air betul betul mengejutkan BTS. Namun,selepas beberapa hari BTS menerima satu bungkasan yang berisi 7 buah pita suara dan yang paling mengejutkan mereka pengirim bungkusan tersebut adalah Kim Seok Jin...