Aku terjaga. Ahh..nyenyak sungguh. Tapi kenapa perut aku rasa sakit eh? Rasa macam ada benda berat. Aku raba perutku. Erk..apa benda ni?Aku pandang kanan. Ethan. Rapat denganku. So that's mean...tu tangan Ethan! Omg apa niiii. Tak suka la. Aku cuba alih perlahan-lahan.
Baru je nak lepas, Ethan tarik aku lagi dalam. "Where did you want to go, baby?"
Aku menoleh. Matanya masih terpejam. What? Baby? Hilang akal ke?
"I want to bath" Aku cuba nak alih tangan dia. Rimas la.
Ethan menerkam leherku. Dia menarikku masuk ke dalam pelukannya. "No. Stay here with me..I need you, dear"
Aku biar je la dia ni. Nanti apa lagi dia buat kalau aku lawan. Suka hati kau lah Ethan..
*****
Hmm..nak masak apa hari ni? Aku melihat ke semua bahan di atas meja. Spagetti la.
Aku tak sedar sambil-sambil aku potong cili, Ethan datang dari belakang. Terus dia peluk. Dia target leher aku.
"Ish..tepi la Ethan. Saya nak masak. Awak lapar, kan?" Aku cuba meleraikan tangannya.
"Tak payah masak. Aku dah kenyang 'makan' kau" Terasa geli apabila bibirnya menyentuh kulit leherku.
Aku tolak dia "Tapi saya lapar". Dia perlahan-lahan melepaskan pinggangku. Pantas tanganku menggapai pisau.
Ethan melihat jam di dinding. Dia mengeluh. "Kau kena duduk rumah sorang-sorang. Aku ada mesyuarat hari ni". Aku diam. Ha baguslah. Boleh aku duduk senang-senang sikit.
"Nanti tunggu aku balik ehh..masak sedap-sedap ye.." Dia mengucup lembut pipiku. Lantas dia melangkah ke bilik air.
Setengah jam berlalu, Ethan pun turun. Dia meninggikan suara "Tunggu aku balik ye, sayang". Aku diam. Senyum.
*****
Michael call. Eyy budak ni kan. Aku baru je nak relaks. Dengan tak rela aku angkat.
"Hello, Mel" Dia bersuara.
"Ha apa kau nak?" Aku geram. Sibuk je la nak call bagai.
"Ish..janganlah marah. Aku nak tanya sesuatu boleh?" Aduh..mula dah suara acah manja dia tu.
"Apa? Cakap je lah"
Dia tarik nafas dalam-dalam. "Aku nak kau teman aku pergi mall kejap lagi"
"Asal lak?" Pelik la. Sejak bila dia suka pergi mall?
"Macam ni. Aku nak lamar sorang perempuan ni. So, aku kena cari cincin. Kau kan perempuan..mesti kau pandai. Pleaseeee..." Merayu-rayu Michael.
Aku pejam mata. "Ha yelah. Tapi kau jemput aku. Dalam pukul 9 pagi, tau? Jangan lambat. Lambat, bye bye~"
"Okay. Baiklah my lovely sisturrrr" Geli la. Ewww nak kena sertu telinga ni.
Aku hang up. Shit. Aku nak tido kau tau tak, Michael? Ughh. Nasib kau adik. Sabar.
*****
[ETHAN POV]Aku ketuk pintu. Senyap. Aku ketuk kali kedua. Senyap jugak. Pelik. Aku ketuk kali ketiga. No answers from inside.
Aku terjah masuk. Kosong. Mana Melanie? Hmm tidur kot. Aku naik bilik. Kosong. Tiada tanda-tanda bahawa Melanie berada di rumah.
YOU ARE READING
Bidadari Dalam Neraka [ completed ]
Random"..dia tu macam setan yang menarik seorang bidadari ke dalam neraka buatannya". ✨🌸 Kisah bermula apabila berlakunya pertemuan antara dua insan berbeza hati. Sakit. Tapi dialah suami. Harus penuhi segala kemahuan. Cemburunya tidak bernoktah. Sabarny...